جنگ روسیه ممکن است جهان را از سه محصول گندم اوکراین محروم کند

اوکراین که گاهی به عنوان سبد نان اروپا شناخته می شود، مسیرهای صادرات غلات دریایی خود توسط روسیه مسدود شده است و با گردابی از مشکلات دیگر، از مزارع گندم استخراج شده تا کمبود فضای ذخیره غلات، مواجه است. مایکولا سولسکی، وزیر کشاورزی، در مصاحبه ای پیش بینی کرد: “اوکراین برای مدت طولانی از بازار

کد خبر : 216657
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲
جنگ روسیه ممکن است جهان را از سه محصول گندم اوکراین محروم کند


اوکراین که گاهی به عنوان سبد نان اروپا شناخته می شود، مسیرهای صادرات غلات دریایی خود توسط روسیه مسدود شده است و با گردابی از مشکلات دیگر، از مزارع گندم استخراج شده تا کمبود فضای ذخیره غلات، مواجه است.

مایکولا سولسکی، وزیر کشاورزی، در مصاحبه ای پیش بینی کرد: “اوکراین برای مدت طولانی از بازار خارج خواهد شد.”

او به رویترز گفت: «اکنون ما در مورد سه برداشت گندم به طور همزمان صحبت می کنیم: ما نمی توانیم محصول سال گذشته را برداشت کنیم، نمی توانیم محصول فعلی را برداشت و برداشت کنیم، و به ویژه نمی خواهیم محصول بعدی را بکاریم.

اوکراین به طور سنتی گندم زمستانه را کشت می کند که کشاورزان از اواخر تابستان شروع به کاشت آن می کنند، اما تولیدکنندگان امسال به فکر کاشت آن محصول هستند زیرا صادرات بسیار دشوار است.

کشاورزان در بهار امسال از ذرت آفتابگردان استفاده کرده اند، زیرا دانه های روغنی در هر هکتار وزن کمتری دارند، اما بیشتر به فروش می رسند. سولسکی گفت که تغییر مشابهی ممکن است در گندم اتفاق بیفتد.

او گفت که آفتابگردان و کلزا در اروپا تقاضای زیادی دارند و این دو محصول کشاورزی “همه چیز را جابجا می کنند، همه چیز را پاک می کنند – هم گندم و هم ذرت”.

او گفت: «نظر شخصی من این است که سقوط در منطقه گندم زمستانه (برای برداشت 2023) در قلمرو تحت کنترل ما می تواند درصد قابل توجهی باشد.

اوکراین در مجموع 6.5 میلیون هکتار گندم زمستانه را برای محصول سال 2022 خود کاشت، اما تنها 5 میلیون هکتار می توانست توسط کشاورزان در سرزمین های تحت کنترل دولت خرمنکوب شود.

سولسکی گفت که حداقل 5 میلیون تن گندم از 1.5 میلیون هکتار باقی مانده در سرزمین های اشغالی باقی می ماند که قابل برداشت نیست.

حتی بدون آن کمبود، ذخایر گندم اوکراین همچنان می تواند به 23 میلیون تن برسد و مصرف داخلی آن 5 میلیون باشد.

تنگنا

اوکراین در زمان صلح ماهانه تا 6 میلیون تن غلات صادر می کرد، اما انسداد بنادر دریایی این حجم را به 300000 تن در ماه مارس و حدود 1 میلیون تن در آوریل کاهش داد.

صادرات در ده روز اول این ماه حدود نصف میزان سال قبل بود.

دولت گفته است که در تلاش است تا صادرات را از طریق مرزهای غربی خود و از طریق بنادر کوچک رودخانه دانوب تقویت کند و سولسکی گفت که حجم کل صادرات می تواند از 1.7 میلیون تن در ماه ژوئن از 1.7 میلیون تن در ماه ژوئن فراتر رود.

اما حتی ظرفیت رو به رشد صادرات نیز نمی‌تواند مازاد عظیمی را که ممکن است به 55 تا 60 میلیون تن غلات و دانه‌های روغنی برسد و جایی برای ذخیره‌سازی وجود ندارد، کاهش دهد.

سولسکی گفت که در پاییز که برداشت ذرت به پایان می رسد، کمبود ظرفیت ذخیره سازی می تواند به 15 میلیون تن برسد.

تلاش‌های دیپلماتیک به رهبری ترکیه برای مذاکره برای عبور ایمن غلات گیر افتاده در بنادر دریای سیاه اوکراین دستاوردی نداشته است.

کیف گفته است که مسکو شرایط نامعقولی را تعیین می کند و کرملین گفته است که ارسال رایگان به پایان تحریم های بین المللی علیه روسیه بستگی دارد.

این درگیری قبلاً به افزایش رکوردهای آتی گندم در ایالات متحده و اروپا در سال جاری کمک کرده است.

قیمت های فیزیکی نیز افزایش یافته است و مصر، یکی از بزرگترین واردکنندگان جهان، در آخرین مناقصه خود 480 دلار به ازای هر تن از جمله حمل و نقل گندم پرداخت کرده است، که 41 درصد افزایش نسبت به دور قبلی قبل از حمله روسیه به روسیه است.

“همه اینها برای بقیه جهان بسیار بد است. سولسکی گفت: آنها فکر می کنند تا چند ماه دیگر محصول جدیدی رخ می دهد و جنگ در جایی دور است یا ممکن است طرفین با هم آشتی کنند یا شاید چیز دیگری تغییر کند.

اما وقتی آنها برای خرید غلات در ماه ژوئیه-آگوست بیایند و از آنها رد شود یا قیمت 600 دلار در هر تن باشد، چه اتفاقی می افتد؟

(گزارش اضافی توسط گاس ترومپیز در پاریس؛ ویرایش توسط تام بالمفورث و یان هاروی)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.