جنگ در شرق اوکراین شدت گرفته است، غرب چشم به تحریم های بیشتری علیه روسیه دارد

[ad_1] در انبوهی از دیپلماسی آخر هفته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با رهبران ایالات متحده، فرانسه و ترکیه پیش از نشست برنامه ریزی شده گروه هفت (G7) و اتحادیه اروپا در روز دوشنبه که می تواند تحریم های بیشتر علیه روسیه را به توافق برساند، گفت و گو کرد. مرگبارترین درگیری در اروپا از

کد خبر : 293044
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲:۴۳
جنگ در شرق اوکراین شدت گرفته است، غرب چشم به تحریم های بیشتری علیه روسیه دارد

[ad_1]

در انبوهی از دیپلماسی آخر هفته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با رهبران ایالات متحده، فرانسه و ترکیه پیش از نشست برنامه ریزی شده گروه هفت (G7) و اتحادیه اروپا در روز دوشنبه که می تواند تحریم های بیشتر علیه روسیه را به توافق برساند، گفت و گو کرد.

مرگبارترین درگیری در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم، که مسکو آن را یک «عملیات نظامی ویژه» توصیف می‌کند و اوکراین و متحدانش آن را یک اقدام تجاوزکارانه غیرقابل تحریک می‌نامند، هیچ گفتگوی صلحی ندارد.

خبرگزاری ریا به نقل از سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت: روسیه هنوز رویکردی «سازنده» از سوی ایالات متحده در مورد مناقشه اوکراین نمی بیند. دو کشور در ترکیه چندین تماس داشته اند.

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه طی تماسی به زلنسکی گفت که واشنگتن تلاش‌ها برای تقویت دفاع هوایی اوکراین را در اولویت قرار داده است. زلنسکی گفت که از بایدن به خاطر کمک‌های دفاعی و مالی بی‌سابقه ایالات متحده تشکر کرده است.

در اوکراین، بندر اودسا در دریای سیاه روز دوشنبه فعالیت‌هایی را که پس از استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در روز شنبه برای ضربه زدن به دو تأسیسات انرژی متوقف شده بود، از سر گرفت. اپراتور شبکه ملی Ukrenergo روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که برق به آرامی به حدود 1.5 میلیون نفر بازگردانده می شود، اما وضعیت همچنان دشوار است.

زلنسکی گفت سایر مناطقی که شرایط «بسیار سخت» را با منابع برق تجربه می‌کنند شامل پایتخت کیف و منطقه کیف و چهار منطقه در غرب اوکراین و منطقه دنیپروپتروفسک در مرکز کشور است.

اداره منطقه کیف گفت 14 شهرک در آنجا هنوز برق ندارند و 37 شهرک دیگر تا حدی بدون برق هستند.

هیچ گزارشی مبنی بر اعتصاب یا خاموشی جدید در شب تا دوشنبه گزارش نشده است.

دعوای سنگین

دفتر وی اعلام کرد، مارتین گریفیث، رئیس کمک‌های سازمان ملل متحد روز دوشنبه وارد اوکراین شد تا «تأثیر واکنش‌های بشردوستانه و چالش‌های جدیدی را که با افزایش آسیب‌های زیرساختی در بحبوحه دمای یخبندان زمستانی به وجود آمده است، ببیند».

ستاد کل اوکراین در به روز رسانی روزانه خود درباره وضعیت نظامی اعلام کرد که نیروهای این کشور حملات روسیه به چهار شهرک در شرق منطقه دونتسک و هشت شهرک در منطقه لوهانسک مجاور را دفع کردند.

روسیه به حملات خود به باخموت که اکنون عمدتاً ویران شده است، آودیوکا و لیمان ادامه داد و دو حمله موشکی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی در کوستیانتینیوکا، همگی در منطقه دونتسک انجام داد – یکی از چهار حمله‌ای که مسکو ادعا می‌کند پس از آن از اوکراین ضمیمه شده است. همه پرسی» توسط کیف غیرقانونی خوانده شده است.

اوکراین گفته است که نیروهای روسیه متحمل خسارات هنگفتی در جبهه شرقی در نبردهای بی‌رحمانه شده‌اند که تلفات خود را بر نیروهای خودی نیز می‌زند.

اولکسی، پزشک ارتش 35 ساله که از ذکر نام کامل خود خودداری کرد، در یک بیمارستان نظامی در شرق اوکراین به رویترز گفت: «روزهایی هستند که تعداد زیادی مجروح به شدت وجود دارد: چهار یا پنج قطع عضو به طور همزمان.

ستاد کل گفت که نیروهای روسی بیش از 60 حمله را از سیستم‌های موشکی با هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی در خرسون، شهری جنوبی که ماه گذشته توسط نیروهای اوکراینی آزاد شد، و نیروهای اوکراینی مستقر در آنجا انجام دادند.

روسیه همچنین شهرک‌هایی را در امتداد خط مقدم زاپوریژژیا در جنوب مرکزی اوکراین گلوله‌بار کرد، در حالی که نیروهای اوکراینی نقاط کنترل روسیه، انبارهای مهمات و سایر اهداف را هدف قرار دادند.

رویترز نمی تواند به طور مستقل گزارش های میدان نبرد را تأیید کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.