جنگ ترامپ و پنس برای رهبری حزب جمهوری‌خواه

[ad_1] به گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ و پنس وزن سیاسی خود را پشت دو نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه گذاشته‌اند که اگر چه هم حزبی هستند اما در رویکرد خود به اصول حزب جمهوری‌خواه، تفاوت‌هایی دارند. در حالیکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در کمپین انتخاباتی «کاری لیک»، نامزد جمهوری‌خواه در این انتخابات، حاضر شد، مایک پنس،

کد خبر : 232964
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
جنگ ترامپ و پنس برای رهبری حزب جمهوری‌خواه

[ad_1]

به گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ و پنس وزن سیاسی خود را پشت دو نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه گذاشته‌اند که اگر چه هم حزبی هستند اما در رویکرد خود به اصول حزب جمهوری‌خواه، تفاوت‌هایی دارند.

در حالیکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در کمپین انتخاباتی «کاری لیک»، نامزد جمهوری‌خواه در این انتخابات، حاضر شد، مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا در تجمع انتخاباتی «کارین تیلور رابسون»، سیاستمدار حزب جمهوری‌خواه در آریزونا و رقیب کاری لیک، پشت تریبون رفت تا یکی از نخستین رویارویی‌های سیاسی میان ترامپ و پنس در آریزونا رقم بخورد.

کاری لیک که ترامپ حامی اوست، همچون این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، بر ادعای غیرواقعی «تقلب در انتخابات ۲۰۲۰» تاکید دارد و طی سخنرانی خود در این کمپین خاطرنشان کرد که “ترامپ به ما درس داد که چگونه بجنگیم.” وی واژه “سوپرمن” را برای توصیف این رئیس‌جمهوری سابق استفاده کرد.

بسیاری از تحلیگران معتقدند مایک پنس قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شرکت کند. او برای این کار ابتدا باید نامزدی حزب جمهوری‌خواه را احراز کند و این بدان معناست که مقابل دونالد ترامپ که همچنان از محبوبیت بسیار بالایی در میان جمهوری‌خواهان برخوردار است، قرار خواهد گرفت.

در کمپین انتخاباتی روز جمعه ترامپ و کاری لیک، باری دیگر ادعای «جعلی بودن انتخابات ۲۰۲۰» را مطرح کردند و ترامپ مدعی شد که همین «جعلی بودن انتخابات» منجر به آن شده که به عقیده او اکنون آمریکا به سوی “نابودی” گام بردارد.

مایک پنس در کمپین انتخاباتی رابسون حرفی درخصوص مخالفت با رئیس‌ سابق خود نزد اما کمی بعد در توییتر نوشت: «اگر جمهوری‌خواهان بخواهند همچنان در حسرت و عصبانیت گذشته باقی بمانند، انتخابات آتی را از دست خواهند داد.»

وی همچنین حمایت‌های قبلی لیک نسبت به دموکرات‌ها را نقد کرد و گفت: جمهوری‌خواهان آریزونا به فرمانداری احتیاج ندارند که از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا حمایت کرده است.

ترامپ و پنس که برای چهار سال در کاخ‌سفید به عنوان نفر اول و دوم دولت آمریکا همکاری داشتند، در جریان حمله به کنگره ایالات متحده (۶ ژانویه) از هم فاصله گرفتند.

در آن روزها، ترامپ که همچنان بدون ارایه مدارک و شواهد محکمه‌پسند نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را نمی‌پذیرفت، از مایک پنس، معاون خود خواست که در مراسم نهایی کردن نتایج در کنگره، پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را باطل بخواند اما پنس ضمن رد این تقاضا گفت که به طور قانونی اختیار چنین کاری را ندارد.

همین اختلاف منجر به آن شد که دونالد ترامپ در روزهای منتهی به ششم ژانویه بارها مایک پنس را در توییتر سرزنش کند و او را ترسو و تلویحا “خائن” بخواند.

حمله به کنگره در ششم ژانویه و جزئیات رفتار ترامپ در مواجهه با آن، موضوع تحقیقاتی است که در یک سال گذشته کنگره آمریکا مشغول آن بوده و هم اکنون کمیته‌ای متشکل از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در حال برگزاری جلساتی علنی با حضور شاهدان در این باره است.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.