جنگنده دورگه آمریکایی-ژاپنی در راه است/ عکس

[ad_1] تینا مزدکی: برنامه نسل بعدی برتری هوایی «Next Generation Air Dominance» یا به طور مختصر NGAD همچنان در آمریکا در حال پیشرفت است که احتمالا پهپاد CCA نیز، پهپاد هم‌پر آن خواهد بود. برنامه CCA، برنامه‌ای است که در آن ناوگانی از پهپادها در کنار جنگنده‌ها به پرواز در می‌آیند و قادر به دریافت

کد خبر : 459854
تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
جنگنده دورگه آمریکایی-ژاپنی در راه است/ عکس

[ad_1]

تینا مزدکی: برنامه نسل بعدی برتری هوایی «Next Generation Air Dominance» یا به طور مختصر NGAD همچنان در آمریکا در حال پیشرفت است که احتمالا پهپاد CCA نیز، پهپاد هم‌پر آن خواهد بود. برنامه CCA، برنامه‌ای است که در آن ناوگانی از پهپادها در کنار جنگنده‌ها به پرواز در می‌آیند و قادر به دریافت دستورات از هواپیماهای خلبان و اجرای ماموریت‌های متنوعی مانند حملات، جمع‌آوری اطلاعات، پارازیت و عملیات فریب هستند.

وزیر نیروی هوایی ایالات متحده نیز اعلام کرد که آماده همکاری با ژاپن در توسعه هواپیماهای خودمختار با هوش مصنوعی برای نیروی هوایی است و در نهایت مشخص شد که توکیو در برنامه CCA آمریکا شریک خواهد بود. با این حال قرار بر این است که توسعه اولیه این هواپیما توسط پیمانکاران امریکایی انجام شود، اما وزیر نیروی هوایی ایالات متحده تاکید کرده است که این پیشرفت در این زمینه با همکاری به صورت مداوم تحقق میابد.

جنگنده دورگه آمریکایی-ژاپنی در راه است/ عکس

توافقی که بین وزارت دفاع ژاپن و پنتاگون صورت گرفته است، با هدف همکاری در پروژه هواپیماهای جنگنده بوده و وزیر نیروی هوایی ایالات متحده بر این باور است که ژاپن توانایی باورنکردی در زمینه فنی دارد و می‌تواند به پیشرفت این پروژه کمک کند. در کل مقامات آمریکایی تاکید می‌کنند که همکاری کشورهای متحد آن‌ها تاثیر به سزایی در پیشرفت نیروی هوایی این کشور دارد و نمونه بارز آن توسعه برنامه wingman فناوری هواپیماهای بدون سرنشین با همکاری ایالات متحده و استرالیا است، برای مثال در این همکاری، هواپیمای بدون سرنشین بوئینگ MQ-28 Ghost Bat، برای استقرار توسط نیروی هوایی سلطنتی استرالیا طراحی شد.

همکاری برای ساخت جنگنده دورگه ژاپنی آمریکایی

ژاپن به عنوان بخشی از برنامه نبرد هوایی جهانی «Global Combat Air Programme» یا به طور مختصر GCAP از هواپیماهای جنگنده به سبک هواپیماهای CCA صحبت کرده است. لازم به ذکر است که GCAP شامل مشارکت با بریتانیا و ایتالیا برای توسعه مشترک نسل بعدی جت جنگنده است. از سوی دیگر، نیروی هوایی ایالات متحده به طور فعال برنامه نسل بعدی برتری هوایی را دنبال می‌کند و نیروی دریایی ایالات متحده در حال کار بر روی F/A-XX به عنوان بخشی از ابتکارات نسل بعدی جت‌های جنگنده خود است.

نتایج پیش‌بینی‌شده از این پروژه‌ها شامل عملیات این جنگنده‌ها در کنار هواپیماهای جنگنده مشترک بدون سرنشین است که با درجه بالایی از استقلال توسط هوش مصنوعی محسوس‌تر می‌شود. با این حال، ایالات متحده در برنامه GCAP دخالتی ندارد، اما تلاش برای CCA مناسب‌ترین واکنشی است که ایالات متحده می‌تواند در برابر تهدید فزاینده‌ای که چین با تسلط به غرب اقیانوس آرام ایجاد کرده، از خود نشان دهد.

جنگنده دورگه آمریکایی-ژاپنی در راه است/ عکس

در گزارش سالانه اخیر پنتاگون که در مورد قدرت نظامی چین در ماه اکتبر منتشر شد، بر استقرار یک سیستم دفاع هوایی یکپارچه قدرتمند توسط چین در شعاع 556 کیلومتری ساحل آن تأکید شده است که به نوعی خطر قابل توجهی برای هواپیماهای جنگنده ایالات متحده به شمار می‌رود؛ در نتیجه نیروی هوایی ایالات متحده را وادار می‌کند تا یکپارچه سازی فناوری‌های خودمختار نوظهور و هوش مصنوعی (AI) را برای حفظ برتری هوایی بررسی کند.

از سوی دیگر، ژاپن از طریق مشارکت در پروژه CCA، به ویژه در کاهش چالش‌های ناشی از تقلاهای مکرر برای رهگیری هواپیماهای خارجی که حریم هوایی خود را نقض می‌کنند، یک مزیت استراتژیک به دست می‌آورد.

نقش پیش‌بینی‌شده هواپیماهای جنگنده مشترک که جنگنده‌ها را پشتیبانی می‌کند، پتانسیل افزایش برد حسگر و در نتیجه کاهش تعداد جنگنده‌های مورد نیاز برای پشتیبانی از مأموریت‌های حاکمیت هوایی را در طول زمان دارد و در نهایت این رویکرد مشترک با هدف گسترده‌تر افزایش کارایی و اثربخشی در مقابله با تهدیدات نظامی چین به این دو کشور کمک چشمگیری می‌کند.

منبع: eurasiantimes

227323

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.