جنگل‌های هیرکانی به ظرفیتی برای جذب گردشگر تبدیل شده‌ است

[ad_1] ایسنا/مازندران استاندار مازندارن با اشاره به اینکه ما متمدن‌ترین مردمان جهان را داریم که توانستند بی‌نظیرترین جنگل‌های هیرکانی را حفط کنند، گفت: جنگل‌های هیرکانی به ظرفیتی برای جذب گردشگر تبدیل شده‌ است. سید محمود حسینی پور امروز در همایش بین المللی گردشگری که در بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال بیش از

کد خبر : 407906
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
جنگل‌های هیرکانی به ظرفیتی برای جذب گردشگر تبدیل شده‌ است

[ad_1]

ایسنا/مازندران استاندار مازندارن با اشاره به اینکه ما متمدن‌ترین مردمان جهان را داریم که توانستند بی‌نظیرترین جنگل‌های هیرکانی را حفط کنند، گفت: جنگل‌های هیرکانی به ظرفیتی برای جذب گردشگر تبدیل شده‌ است.

سید محمود حسینی پور امروز در همایش بین المللی گردشگری که در بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال بیش از ۲۰ میلیون جمعیت شناور در قالب گردشگر و مسافر خارجی و داخلی وارد مازندران می‌شوند، از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان سه بندر استراتژیک است که وجه‌تمایز ما نسبت به سایر استان‌ها به شمار می‌آید.

این مسئول کشاورزی و آبزی پروری را مسیر جدید برای جذب گردشگر دانست و گفت: مازندران رتبه اول تولید محصولات کشاورزی را در کشور دارد با سازماندهی این فرصت می‌توانیم شاهد آشتی انسان و طبیعت باشیم‌.

حسینی‌پور مسیر سوادکوه را یکی از گذرگاه‌های مازندران برای جذب گردشگر دانست و ادامه داد: مسیر راه ریلی مازندران به واسطه منابع طبیعی موجود توجه گردشگران را به خود جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه وجود سه فرودگاه در مازندران موجب شد تا زیرساخت‌های گردشگری در این استان فراهم باشد، تصریح کرد: دو فرودگاه مجوز پرواز بین‌المللی دارند. همچنین تنها بندر ریلی متصل به رورو ظرفیتی است که می‌تواند تحولات بزرگی را در گردشگری ایجاد کند.

استاندار مازندران وجود ۷۷ مرکز علمی دانشگاهی در استان را در تعامل علمی با کشورهای همسایه اثر گذار و عامل جذب گردشگر دانست و یادآور شد: یک‌هزار و ۶ مقاله در حوزه گردشگری توسط پژوهشگران مازندران منتشر شده که نشانگر فضای گسترده علمی استان است.

این مسئول درباره اهداف این نهاد در حوزه گردشگری اظهار کرد: یکی از اهداف ما استفاده از گردشگری داخلی در تحکیم انسجام ملی است چرا که بسیاری از مراودات اقتصادی در مازندران محقق می‌شود.

حسینی‌پور،اشتغالزایی، حفظ و ارتقاء صنایع‌دستی، حفاظت و صیانت از مواریث طبیعی و فرهنگی، حفظ تالاب‌ها به‌ویژه تالاب میانکاله و جنگل‌های هیرکانی، حفاظت از آثار تاریخی موزه‌ها و سایت‌موزه‌ها، تسهیل و تسریع جذب و به‌کارگیری سرمایه‌گذاری، سفر دریایی به‌عنوان جاذبه ویژه دریای خزر میان مازندران و کشورهای همسایه، برداشتن روادید برای توسعه فروش صنایع‌دستی، حفاظت از بناهای تاریخی و توسعه گردشگری سلامت اولویت نخست ما در حوزه گردشگری به‌شمار می‌آید.

استاندار مازندران، هدف از برگزاری این رویداد را معرفی فرهنگ غنی مازندران به دیگر کشورها یاد کرد و افزود: شخصیت بی‌نظیری مانند نیما یوشیج در استان داریم که طرفداران بسیاری در کشورهای همسایه دارد، این امر می‌تواند بستر گردشگری فرهنگی و ادبی استان باشد.

حسینی پور با بیان اینکه مازندران ظرفیتی بزرگ برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است، تصریح کرد: از تمامی سرمایه گذاران خارجی برای حضور و فعالیت اقتصادی در مازندران دعوت می‌کنیم.

جنگل‌های هیرکانی به ظرفیتی برای جذب گردشگر تبدیل شده‌ است

“صادق برزگر” مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز این استان را غنی از مواریث طبیعی و فرهنگی خواند و اظهار کرد: طی سفر هیاتی متشکل از استاندارمازندران، مدیران دولتی و بخش خصوصی در تیرماه سال جاری به روسیه با تصویب برگزاری این همایش مقرر شد تا ضمن معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان خبر لغو روادید گروهی نیز با حضور مسئولان و بخش خصوصی روسیه اعلام شود.

وی افزود: در این همایش نمایشگاه توانمندی‌های استانی در ۳۵ غرفه شامل گردشگری و صنایع‌دستی را در کنار برگزاری جشنواره غذا با معرفی ۴۳ نوع غذای بومی مازندران برپا شده است.

توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

“محسنی بندپی” نایب‌رییس کمیسیون گردشگری مجلس نیز با اعلام اینکه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای توسعه گردشگری مازندران برداشته شده است، اظهار کرد: در پهنه استان شاهد گشایش‌های بسیار در عرصه گردشگری هستیم.

جنگل‌های هیرکانی به ظرفیتی برای جذب گردشگر تبدیل شده‌ است

وی وجود سه فرودگاه و سه بندر در مازندران را ظرفیت خوبی برای گردشگری و توسعه اقتصادی داست و ادامه داد: ۴۷۰ کیلومتر ساحل و پهنه وسیع طبیعی در کنار فرهنگ اصیل و غنی مازندران را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل می‌کند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه صنایع دستی ما در مظلومیت قرار گرفته است و تاکنون از ظرفیت بخش خصوصی درست استفاده نشد، خاطرنشان کرد: توسعه امری گروهی است و فرهنگ آن باید از زمان رشد تا بزرگسالی به نسل آینده آموزش داده شود.

مازندران نیازمند مدیریت توسعه گرا است

“حجت‌الاسلام‌والمسلین قلی‌پور” امام جمعه بابلسر نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: اگر امروز این رویداد برگزار می‌شود به برکت غیرت ایثارگران و شجاعت شهدا است.

وی افزود: صنعت گردشگری در جهان طرفداران زیادی دارد اگر به درستی به آن نگریسته شود اثرگذار است.

جنگل‌های هیرکانی به ظرفیتی برای جذب گردشگر تبدیل شده‌ است

امام جمعه بابلسر، با اشاره به اینکه در متون روایی از معصومین به طور مستمر توصیه به سیر و سفر شده است، تصریح کرد: برخی به دلیل نبود فهم درست دین‌مداری را مانع گردشگری می‌بینند در حالیکه دین به مساله سیروسیاحت، تفریح سالم و حرکت توام با تفکر تاکید شده‌ است.

خطیب نماز جمعه بابلسر با بیان اینکه گستره طبیعی مازندران و ظرفیت‌های غنی آن مدیریتی توسعه‌گرا می‌طلبد، اظهار کرد: رهبری فرمودند، استانی که جنگل و دریا دارد نباید بیکار داشته باشد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.