جنون مارس ممکن است پس از فوریه غم انگیز در بازارها باشد

[ad_1] بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در آستانه پایان فوریه تقریباً 40 واحد پایه بالاتر در طول ماه است که بزرگترین جهش ماهانه آنها از سپتامبر تاکنون است. در سرتاسر اروپا، بازدهی اوراق قرضه که به طور معکوس نسبت به قیمت ها حرکت می کند، نزدیک به بالاترین حد چند ساله است. شاخص

کد خبر : 326793
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
جنون مارس ممکن است پس از فوریه غم انگیز در بازارها باشد

[ad_1]

بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در آستانه پایان فوریه تقریباً 40 واحد پایه بالاتر در طول ماه است که بزرگترین جهش ماهانه آنها از سپتامبر تاکنون است. در سرتاسر اروپا، بازدهی اوراق قرضه که به طور معکوس نسبت به قیمت ها حرکت می کند، نزدیک به بالاترین حد چند ساله است.

شاخص S&P 500 پس از جهش 6 درصدی ژانویه حدود 2 درصد کاهش یافته است و سهام به طور کلی در سراسر جغرافیایی و سبک های سرمایه گذاری ضعیف شده است، با جهت گیری اندک.

به طور خلاصه، عدم اطمینان در مورد مسیر آینده اقتصاد جهانی و نرخ بهره همچنان بالاست.

اگر داده ها انعطاف پذیر باقی بمانند، فروش ناشی از انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ ها می تواند ادامه یابد.

اما اگر نشانه‌های در حال ظهور مبنی بر کندی تورم و رشد به اندازه کافی قوی باشد که باعث توقف شود، قیمت دارایی‌ها می‌تواند به سمت بالا حرکت کند و در صورت عدم شفافیت سیگنال‌های داده‌ها، نوسان بین آن‌ها وجود داشته باشد.

در یک سیگنال بالقوه نزولی برای سهام، که در آن ارزش‌گذاری‌ها بر اساس بازده اوراق قرضه است، شاخص MOVE که نوسانات مورد انتظار در بازار 24 تریلیون دلاری خزانه‌داری را اندازه‌گیری می‌کند، در فوریه در بزرگترین جهش ماهانه خود از ژوئن 2022، بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاران در ژانویه احساس می‌کردند که کند شدن رشد اقتصادی، تعیین‌کنندگان نرخ را تشویق می‌کند تا پس از یک سری افزایش‌های تهاجمی نرخ‌ها برای مهار تورم، توقف کنند، هرچند داده‌های قوی از آن زمان این دیدگاه را به چالش می‌کشد.

پاییز فوریه https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/dwvkdzzylpm/Pasted%20image%201677577888879.png

داده‌های روز جمعه نشان می‌دهد که نرخ تورم کلیدی آمریکا در ماه گذشته افزایش یافته است. برخی از اقتصاددانان بر این باورند که فدرال رزرو حتی ممکن است پس از افزایش 25 واحدی در فوریه در ماه مارس، نرخ بهره را به میزان 50 واحد در ثانیه افزایش دهد.

گای میلر، استراتژیست ارشد بازار در گروه بیمه زوریخ گفت: «سرمایه‌گذاران این واقعیت را ارزیابی کرده‌اند که بانک‌های مرکزی به ما می‌گویند که تورم دیرتر از حد مطلوب به هدف باز می‌گردد و این بدان معناست که نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تری بالاتر خواهند بود.

بازگشت به زمین

سهام هنوز اندکی در سال افزایش یافته است، اما با بازگشت ناامید کننده های افزایش نرخ کاهش یافته است.

شاخص کل سهام بازارهای نوظهور ام‌اس‌سی‌آی پس از رشد تقریباً 8 درصدی در ژانویه، در این ماه 6.3 درصد کاهش یافته است.

سهام رشدی که توسط شاخص ام‌اس‌سی‌آی مربوط به شرکت‌های عمدتاً فناوری دنبال می‌شود و در زمانی که نرخ‌های بهره پایین هستند عملکرد خوبی دارند، در ماه فوریه 1.7 درصد کاهش یافتند. شاخص ارزش سهام ام‌اس‌سی‌آی، کسب‌وکارهای چرخه‌ای که بازدهی سود سهام بالایی را ارائه می‌دهند و در هنگام افزایش نرخ‌های بهره جذاب هستند، 2.4 درصد کاهش یافته است.

در همین حال، داده‌های اروپا به این احساس افزوده است که رشد در حال توقف است، با معیار کلیدی فعالیت تجاری منطقه یورو در بالاترین سطح 9 ماهه.

در نتیجه، سرمایه‌گذاران در حال بررسی مجدد سناریوی فرود نرم خود هستند و نگران هستند که بانک‌های مرکزی در پاسخ به داده‌های خوب، شرایط پولی را بیش از حد سخت‌تر کنند و باعث ایجاد رکود عمیقی شوند.

ترور گریتهام، رئیس چند دارایی در Royal London Asset گفت: «داده‌های اقتصادی دوباره شروع به روند صعودی می‌کنند، اما در بلندمدت این بدان معناست که خبر خوب خبر بدی است، زیرا بانک‌های مرکزی کارهای بیشتری برای انجام دارند. مدیریت.

جیم رید، استراتژیست دویچه بانک هشدار داد که بیشتر تأثیرات افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بزرگ در اواخر سال 2021 آغاز نشده است. او در یادداشتی گفت: «تا سال دوم به بعد از چرخه پیاده‌روی، درد اقتصادی واقعی احساس نمی‌شود».

اوراق قرضه از جهتی به جهت دیگر در نوسان هستند https://www.reuters.com/graphics/GLOBAL-MARKETS/movakqqbava/chart_eikon.jpg

قیمت بازارها، پس از کاهش سریع شرط‌بندی‌ها بر روی کاهش نرخ تا پایان سال، در سال جاری به 5.4 درصد رسید. نرخ سیاست کلیدی فدرال رزرو بین 4.50-4.75 درصد است که بالاترین نرخ از سال 2007 است.

معامله گران 150 واحد پایه دیگر افزایش بانک مرکزی اروپا را تا پایان سال قیمت گذاری می کنند و داده های روز سه شنبه نشان می دهد که تورم فرانسه در ماه فوریه به طور غیرمنتظره ای افزایش یافته است. بانک مرکزی اروپا از ژوئیه گذشته نرخ بهره خود را با 300 واحد افزایش به 2.5 درصد رساند.

شاخص دلار، که ارزش آن را در برابر سایر ارزهای اصلی اندازه گیری می کند، در ماه فوریه 2.6 درصد افزایش یافته است که به دلیل افزایش مجدد شرط بندی های افزایش نرخ در ایالات متحده، بهترین ماه خود از سپتامبر را رقم زده است.

در همین حال، بازده بسیاری از اوراق قرضه هنوز برای سال منفی است. اوراق قرضه آلمان از آغاز سال 2023 تا کنون 0.52 درصد سرمایه گذاران خود را از دست داده اند و طلای بریتانیا 0.82 درصد. شاخص 7 تا 10 ساله نشان می دهد که اوراق خزانه ایالات متحده نیز 0.28 درصد قرمز است.

یاردنی ریسرچ گفت: اگر داده های آینده ضعیف شوند، بازارها می توانند روند صعودی خود را از سر بگیرند.

اما اگر داده‌های منتشر شده در ماه مارس بدترین سناریوی تورمی بدون فرود را تأیید کند، جنون حاصل از ماه مارس می‌تواند بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری را به بالاتر از بالاترین رقم اخیر خود یعنی 4.25 درصد در 24 اکتبر برساند و S&P 500 را به سمت سقوط سوق دهد. این شرکت در یادداشتی اعلام کرد که پایین‌ترین قیمت آن در بازار نزولی 3577.03 در 12 اکتبر بود.

(گزارش دهرا راناسینگه و نائومی روونیک؛ گزارش تکمیلی توسط یوروک باچلی؛ ویرایش توسط توماس جانوفسکی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.