جنجال‌آفرینی خبر رجیستر آیفون ۱۴/ ماجرای تلفن خاص به معاون رییس‌جمهوری در نشست خبری چه بود؟

[ad_1] زهرا علی اکبری– معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان استاندارد جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی گفت: انشالله آیفون ١۴ رجیستر خواهد شد. رییس سازمان استاندارد در پاسخ به سوالی که ایا عدم ریجستری آیفون ١۴ ربطی به ماجرای استاندارد دارد؟ گفت:انشالله آیفون ١۴ رجیستر میشود.البته ماجرا مرتبط با ما نیست و در این حوزه ما استانداردی

کد خبر : 413835
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
جنجال‌آفرینی خبر رجیستر آیفون ۱۴/ ماجرای تلفن خاص به معاون رییس‌جمهوری در نشست خبری چه بود؟

[ad_1]

زهرا علی اکبری– معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان استاندارد جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی گفت: انشالله آیفون ١۴ رجیستر خواهد شد.

رییس سازمان استاندارد در پاسخ به سوالی که ایا عدم ریجستری آیفون ١۴ ربطی به ماجرای استاندارد دارد؟ گفت:انشالله آیفون ١۴ رجیستر میشود.البته ماجرا مرتبط با ما نیست و در این حوزه ما استانداردی تدوین نکردیم.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت خریداران آیفون ۱۴‌ مشخص شد/ اعلام جزییات

پشت پرده ممنوعیت رجیستر آیفون ١۴ و ١۵/ چه کسانی از این ممنوعیت نفع می‌برند؟

جنجال‌آفرینی خبر رجیستر آیفون ۱۴/ ماجرای تلفن خاص به معاون رییس‌جمهوری در نشست خبری چه بود؟

هنوز نشست خبری مهدی اسلام‌پناه به پایان نرسیده بود که تلفن وی زنگ زد . او به تلفن خود در نشست خبری پاسخ داد و توضیحاتی درباره‌ی خبر اعلامی‌اش داد.

وی گفت: من توضیح دادم که وزارت ارتباطات در این حوزه در حال تنظیم مقررات است و اعلام می‌کند.

پس از انتشار این خبر، برخی گزارش‌ها نشان از افزایش قیمت آیفون ۱۴ و همچنین ریزش قیمت آیفون سیزده دربازار داشت اما با تکذیب این خبر بار دیگر فضای بازار به حالت قبل بازگشت .

در این راستا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تکذیب خبر رجیستر شدن آیفون ۱۴ که توسط رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح شده بود گفت، طبق برنامه جمع آوری آیفون های قاچاق ۱۴ و ۱۵ در سطح بازار ادامه پیدا خواهد کرد.

حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مباره با قاچاق کالا و ارز در در گفت و گو با تسنیم با اشاره به تداوم ممنوعیت واردات مسافری و تجاری ایفون های ۱۴ و ۱۵ گفت: پیرو ابلاغیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هفته گذشته فرایند جمع آوری گوشی های آیفون قاچاق ۱۴ و ۱۵ از بازار آغاز شده و این روند ادامه داشته و خللی در اجرای آن صورت نگرفته است.

وی با تکذیب اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص ریجیستری آیفون ۱۴ گفت: موضوع رجیستر شدن یا نشدن تلفن های همراه مربوط به حوزه ی استاندارد نیست و نباید در این خصوص اظهار نظری صورت گیرد.

غیر ممکن است

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل نیز در گفتگو با هوشمند نیوز در واکنش به این خبر گفت: از رفع ممنوعیت رجیستری آیفون ۱۴ خوشحال می شویم، اما در حال حاضر غیرممکن است.

عبقری خاطرنشان کرد: در حوزه موبایل گواهی و مجوزهای لازم را از سازمان تنظیمات مقررات رادیویی اخذ می‌کنیم و این موضوع ربطی به سازمان استاندارد ندارد.

با انتشار خبر مربوط به رجیسترشدن آیفون ۱۴ از سوی رییس سازمان استاندارد، فروشندگان برند اپل در چارسو و پالادیوم منکر وجود گوشی آیفون شدند و به مشتریان خود گفته اند که بعدا تماس بگیرند.

رجیستر آیفون 14 چه زمانی ممنوع شد؟

مهرماه سال گذشته بود که خبر ورود آیفون 14 به بازار ایران اعلام گردید . در این راستا برخی گزارش‌ها حکایت زا ورود سیصد هزار دستگاه آیفون 14 به بازار یاران داشت اما بلاتکلیفی در این زمینه ادامه داشت و هر روز اخبار ضد و نقیضی در این زمینه از قول برخی فعالان بازار و …. منتشر می‌شد . ممنوعیت رجیستر ایفون 14 در حالی ادامه یافت که با وجود بحث هایی مثل عدم واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار که انواع گوشی سامسونگ پرچمدار مثل گوشی گلکسی s22 ultra را هم شامل می شد، اما در نهایت شاهد واردات این گوشی‌های هوشمند هستیم و به نظر می رسد که این محدودیت برای انواع گوشی اپل یعنی سری آیفون ۱۴ شامل گوشی های آیفون ۱۴ ، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس در نظر گرفته شده است.

پیش از این نیز رشیدی کوچی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرانلاین با اعلام مخالفت با ممنوعیت رجیستر ایفون 14 و سری‌های جدید ایفون یعنی آیفون تازه‌وارد 15 این اقدام را به نفع سامسونگ که شرکتی کره‌ای است دلنست و گفت: آنها از این تصمیم سود خواهند برد.

223223

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.