جنایت در حمص زیر سر کدام گروه بود؟

[ad_1] مهسا مژدهی: در حمله تروریستی به دانشکده افسری حمص ۱۱۶ نفر از جمله زنان و کودکان جان خود را از دست دادند. گمانه زنی ها در مورد اینکه چه گروهی در این حمله پهپادی نقش داشته‌اند زیاد است و برخلاف روال معمول، تروریست‌های داعش این حمله را به گردن نگرفته‌اند. ویدیوهای منتشر شده از

کد خبر : 412564
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
جنایت در حمص زیر سر کدام گروه بود؟

[ad_1]

مهسا مژدهی: در حمله تروریستی به دانشکده افسری حمص ۱۱۶ نفر از جمله زنان و کودکان جان خود را از دست دادند. گمانه زنی ها در مورد اینکه چه گروهی در این حمله پهپادی نقش داشته‌اند زیاد است و برخلاف روال معمول، تروریست‌های داعش این حمله را به گردن نگرفته‌اند.

ویدیوهای منتشر شده از دانشکده افسری حمص نشان می‌دهد که تعداد زیادی از سوری‌ها، در فضایی بسته گیر افتاده و دنبال راه فراری برای در امان ماندن از حمله‌های پهپادی هستند و همزمان صدای تیراندازی هم به گوش می‌رسد. فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که تروریست‌ها هزینه سنگینی را بابت این حمله پرداخت خواهند کرد و بعد حملاتی را به پایگاه‌های گروه‌های مسلح در استان ادلب ترتیب دادند.

حمله پهپادی به دانشکده افسری ارتش سوریه در شهر حمص در شرایطی انجام شد که مراسم جشن فارغ‌التحصیلی گروهی از دانشجویان این دانشکده نظامی بود و زنان و بچه‌ها نیز در این مراسم حضور داشتند. وزیردفاع سوریه هم مهمان این برنامه بود اما کمی زودتر از پایان جشن محل دانشکده را ترک کرده بود.

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های تروریستی تحت حمایت طرف‌های بین‌المللی، مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده نظامی در حمص را با پهپادهای حامل مهمات انفجاری هدف قرار دادند. اما این وزارت‌خانه هنوز حدس و گمانی در مورد اینکه کدام گروه تروریستی مسئول این فاجعه انسانی است ارائه نکرده.

ادلب که تحت حمله نیروهای سوری قرار گرفته در ۱۰۰ کیلومتری حمص قرار گرفته و به نظر می‌رسد دولت سوریه اطمینان دارد پهپادهای حامل مواد منفجره از سوی مخالفان مسلح اسد در این منطقه پرتاب شده باشند.

در تهران سردار سلامی در خصوص این اقدام تروریست ها گفت عاملان و حامیان جنایت در سوریه با انتقام غافلگیرکننده رزمندگان مقاومت مواجه خواهند شد.رییس جمهور هم نوشت: این اقدام مجرمانه نشان داد که مخالفان امنیت، ثبات و توسعه در منطقه، همچنان به رویکرد تروریستی و وحشیانه خود ادامه می‌دهند که ملت مظلوم سوریه در طول سالیان گذشته از آن رنج برده است.

چه گروهی مظنون به انجام عملیات تروریستی است؟

در ساعات اولیه حمله به دانشکده نظامی حمص انگشت اتهامات به سوی گروه داعش رفت. اما پهپادهای استفاده شده در این حملات پیشرفته‌تر از آن بود که در دسترس تروریست‌های داعش قرار داشته باشد. گزینه بعدی که بیش از دیگران مطرح است، گروه ترکستان اسلامی شاخه حزب تحریر الشام از دیگر گروه‌هایی هستند که مظنونین حمله اخیر دانسته می‌شوند.حزب ترکستان اسلامی در سوریه (TIP) یک گروه جهادی ایغور است که در جنگ داخلی سوریه هم نقش داشته. مقر اصلی این حزب در پاکستان و افغانستان است. این حزب با گروه تروریستی تحریرالشام در سوریه پیمان همکاری بسته است. این حزب در چین به نام حزب ترکستان اسلامی فعالیت می‌کند.

این گروه در غرب چین تشکیل شده و این کشور گروه ترکستان اسلامی را تروریستی و مخل آسایش خود تلقی می‌کند. اتحادیه اروپا و امریکا و انگلیس و … آن را یک گروه تروریستی می‌دانند. هدف این گروه ایجاد دولت مستقل ترکستان شرقی در استان سین کیانگ است. علی‌رغم اینکه رهبران این گروه هدف خود را ایجاد دولت مستقل ترکستان شرقی در ولایت سین کیانگ در غرب چین اعلام کرده‌اند اما با توجه به روابط این گروه با القاعده تقریباً از سال ۲۰۱۳ و اوج گرفتن نبردها در سوریه، تروریست‌های عضو این گروه از طریق خاک ترکیه وارد سوریه شده و تحت عنوان حزب اسلامی ترکستان TIP شروع به فعالیت کردند. منطقه اصلی حضور نیروهای حزب اسلامی ترکستان شمال ولایت لاذقیه و مناطق غربی ولایت ادلب است. این گروه از لحاظ سازمانی به شکل مستقل فعالیت می‌کند اما خود را تابع و متحد گروه هیئت تحریرالشام به رهبری ابومحمد الجولانی می‌داند‎.

برخی از کارشناسان معتقدند هزینه حملات اخیر از طریق ترکیه که به نوعی حامی تحریر الشام به حساب می‌آید پرداخت می شود. خود دولت سوریه هم اتهاماتی را علیه حامیان غربی تروریست‌ها مطرح کرده است.

۳۱۱۳۱۲

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.