جنایات و نسل‌کشی صهیونیست‌ها و معاهدات بین‌المللی

[ad_1] افکار عمومی جهانیان ، بار دیگر شاهد فاجعه‌ای انسانی در فلسطین اشغالی است و ماشین تسلیحاتی رژیم اسرائیل مانند یک هیولای هولناک و خونخوار جان زنان و کودکان بی‌پناه فلسطینیان را می‌گیرد. رژیم آدم کش صهیونیستی کلکسیونی از جرایم بین‌المللی و نقض معاهدات و عرف بین‌المللی را با حمایت همه جانبه امریکا در کارنامه

کد خبر : 446389
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۷:۴۰
جنایات و نسل‌کشی صهیونیست‌ها و معاهدات بین‌المللی

[ad_1]

افکار عمومی جهانیان ، بار دیگر شاهد فاجعه‌ای انسانی در فلسطین اشغالی است و ماشین تسلیحاتی رژیم اسرائیل مانند یک هیولای هولناک و خونخوار جان زنان و کودکان بی‌پناه فلسطینیان را می‌گیرد. رژیم آدم کش صهیونیستی کلکسیونی از جرایم بین‌المللی و نقض معاهدات و عرف بین‌المللی را با حمایت همه جانبه امریکا در کارنامه خود دارد و این بار هم با گسترش کمّی و کیفی جنایات خود چهره حقیقی‌اش را بار دیگر به مردم جهان نشان داد.

یکی از مباحث مهم در سطح روابط بین الملل ، که عمدتا از سوی رئالیست ها مطرح می‌گردد، منطق قدرت و کارکرد آن در معادلات بین المللی است . شاه بیت این دیدگاه بر این اصل مبتنی ست که اصل آنارشی در روابط بین الملل حاکم است و اخلاق و پایبندی به حقوق بین الملل جایگاه بسیار نازلی در معادلات بین المللی دارد ، جدا از ایرادات و انتقاداتی که متوجه حامیان این دیدگاه است و اینکه سرشت انسان را جنگ طلب معرفی مینماید ، و متعاقبا جنگ و بحران‌های بین المللی را متاثر از ماهیت قدرت طلبانه رهبران سیاسی را مرتبط مینماید ، به نظر می‌رسد در صحنه عمل و واقعیت سیاست بین الملل رگه‌های جدی از عینیت این دیدگاه وجود دارد.

حداقل در منطقه خاورمیانه و تحولات اخیر در فلسطین اشغالی نشانه های جدی از عدم پایبندی به حقوق بین الملل و ارزشهای والای انسانی دیده می‌شود . حملات مکرر و وحشیانه رژیم صهیونیستی به سکونت های انسانی و دست آخر هدف قراردان بیمارستان‌ها و مدارس که مامن غیر نظامیان و شهروندان عادی است ، یادآور منطق هابزی قدرت است که تنها منطق حاکم بر روابط انسانی قدرت و زور است و راهکار مهار آن نیز خود قدرت میباشد.

نهادهای بین المللی اگرچه در تحولات و نسل کشی مردمان بیگناه فلسطینی از سوی جنایتکاران صهیونیستی واکنشی به موقع و انصافا فعالانه در محکومیت اقدامات جنگی صهیونیست ها داشته اند که تبلور آن اظهارات آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل بود که در سخنان کم نظیر و با شجاعت اعلام کرد ، که رویداد هفتم اکتبر در خلا اتفاق نیافته است وی بصورت ضمنی جهانیان را متوجه این واقعیت ساخت که حمله حماس نتیجه سالها تجاوز و نقض حقوق فلسطینیان است.

با وجود محکومیتهای جهانی و فشار افکار عمومی جهانیان نسبت به جنایات صهیونیست ها ، اما فقدان اقتدار واحده مرکزی در سطح بین المللی عملا باعث شده که صهیونیست ها هر روز پرده جدیدی از جنایات و نسل کشی انسانی را نمایان کنند.

این اتفاقات در حالی رقم میخورد که میثاقهای بین المللی و معاهدات چهار گانه ژنو بر حراست و حفاظت از حقوق غیر نظامیان در شرایط جنگی تاکید دارد.

رهبران جنگ طلب اسرائیل بدون توجه به آرمان‌های بشر دوستانه و انسانی برای رسیدن به اهداف پوشالی خودشان همه ارزشهای مقدس انسانی را قربانی نیات شومشان کرده اند.

از جمله جنایات جدید ، هدف قرار دادن تریبون داران و خبرنگاران رسانه ای است ، کشته شدن عکاس خبرگزاری الجزیره نشان داد که هراس بالایی نسبت به قدرت رسانه دارد البته شبکه الجزیره در اقدامی ابتکاری شکوائیه ای را علیه رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین المللی مطرح نموده است . سامر ابو دقا عکاس خبرگزاری الجزیره بود که در حمله هوایی صهیونیست ها حین انجام ماموریت کاری خود ، در جنوب غزه شهید شد . به نظر می‌رسد صهیونیست ها با آگاهی از قدرت جریان رسانه ای و تصویر سازی هایی که خبرنگاران و عکاسان از وضعیت غزه نزد افکار عمومی جهان مخابره مینمایند ، بدنبال ایجاد فضای رعب و وحشت برای خبرنگاران و عکاسان هستند تا بلکه در غیاب آنان بتوانند به جنابت جنگیشان ادامه دهند.

بنا به گزارشات رسمی تا کنون بیش از شصت و چهار خبرنگار قربانی اهداف جنگ طلبانه صهیونیستها شده است.

ماده ۸ اساسنامه دادگاه کیفری بین‌المللی ، که منطبق بر کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو و سایر مقررات و حقوق بشر و عرف جنگی است، اعمالی مانند تخریب گسترده اموال عمومی حمله به مناطق و افراد غیرنظامی و بمباران آنها، حمله به ساختمان‌های مذهبی و علمی، جنایت جنگی محسوب میگردد.

از دیگر اقدامات غیر انسانی و نسل کشی صهیونیستها استفاده از تسلیحات غیر مجاز از جمله بمب فسفر سفید میباشد ، که ماده‌ای است هواسوز که وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد شروع به سوختن می‌کند و دود سفیدی ایجاد مینماید ، این ماده با آب خاموش نمی‌شود ، اگر این ماده روی اعضای بدن جانداری بریزد، تا عمق بدن وی را می‌سوزاند و هرگز خاموش نمی‌شود و حتی استخوان را هم می‌سوزاند. بمب فسفری جزء رده تسلیحات کشتار جمعی قرار دارد و استفاده از بمب فسفر سفید در سطح بین الملل ممنوع است، اما تصاویر متعددی توسط منابع محلی فلسطینی منتشر شده است که اثبات می‌کند رژیم صهیونیستی از این بمب غیرمجاز همواره در بمباران غیرنظامی‌ها استفاده می‌کند.

بر اساس توافقنامه ژنو در سال ۱۹۸۰ که بر ممنوعیت استفاده از فسفر سفید به عنوان سلاحی آتشزا علیه انسان و محیط زیست دلالت دارد، بمب‌های فسفری یک اسلحه ممنوعه بین‌المللی است ، با توجه به سطح و عمق جنایت‌های انسانی صهیونیست ها که در تقابل آشکار با ارزشهای بنیادین حقوق بشر و منشور ملل متحد دارد دیوان کیفری بین المللی تحقیقات جدی در این حوزه را شروع کرده است ادامه داده و نتیجه گزارش تحقیقات را جهت شناسایی عاملان جنایات جنگی در معرض قضاوت صحیح افکار عمومی جهان قرار دهد و در گام بعدی محاکمه جنایت های جنگی با حضور وکلای مستقل و با وجدان فراهم سازد.

* استاد حوزه و دانشگاه و تحلیلگر سیاسی

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.