جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، TikTok را در مورد اشتراک‌گذاری داده‌های چینی تحت فشار قرار می‌دهند

واشنگتن (رویترز) – اعضای جمهوری خواه کنگره که دستور کار مجلس نمایندگان را در سال آینده تعیین خواهند کرد، روز سه شنبه برنامه ویدیویی کوتاه TikTok را به دلیل نگرانی از اینکه این شرکت ممکن است کنگره را در مورد میزان اشتراک داده های کاربران با چین، جایی که مالک ByteDance در آن قرار دارد

کد خبر : 284441
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۳۷
جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، TikTok را در مورد اشتراک‌گذاری داده‌های چینی تحت فشار قرار می‌دهند


واشنگتن (رویترز) – اعضای جمهوری خواه کنگره که دستور کار مجلس نمایندگان را در سال آینده تعیین خواهند کرد، روز سه شنبه برنامه ویدیویی کوتاه TikTok را به دلیل نگرانی از اینکه این شرکت ممکن است کنگره را در مورد میزان اشتراک داده های کاربران با چین، جایی که مالک ByteDance در آن قرار دارد گمراه کرده باشد، فشار دادند. مقر.

کتی مک موریس راجرز، نماینده ارشد جمهوری خواه در کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان، و جیمز کومر، نماینده جمهوری خواه ارشد در کمیته نظارت، به TikTok نامه نوشتند و گفتند که اطلاعات ارائه شده در جلسه توجیهی کارکنان نادرست به نظر می رسد.

قانونگذاران جمهوری‌خواه در نامه‌ای به شو زی چو، مدیر اجرایی TikTok و مورخ سه‌شنبه، گفتند: «به نظر می‌رسد برخی از اطلاعاتی که TikTok در جلسه توجیهی کارکنان ارائه کرد، نادرست یا گمراه‌کننده است، از جمله اینکه TikTok مکان‌های کاربران ایالات متحده را ردیابی نمی‌کند».

TikTok بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.

پس از پیروزی در انتخابات در اوایل ماه جاری، جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در ژانویه به دست خواهند گرفت. این نامه می‌تواند نشانه‌ای از بررسی‌های سخت‌گیرانه باشد که آنها قصد دارند در مورد شرکت‌های چینی از جمله TikTok، هدف دولت جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، اعمال کنند.

اما دولت دموکرات بایدن در مورد TikTok نیز ابراز نگرانی کرده است. کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی، اوایل این ماه گفت که دولت چین می‌تواند از برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو برای تأثیرگذاری بر کاربران یا کنترل دستگاه‌های آنها استفاده کند.

در میان سؤالات دیگر، قانونگذاران از TikTok خواستند تا پیش نویس هر توافقی را که در حال مذاکره با دولت بایدن است ارائه دهد تا به TikTok اجازه دهد در ایالات متحده فعال بماند.

کمیته سرمایه گذاری خارجی دولت ایالات متحده در ایالات متحده (CFIUS) که خریدهای ایالات متحده توسط شرکت های خارجی را برای خطرات احتمالی امنیت ملی بررسی می کند، در سال 2020 به ByteDance دستور داد تا TikTok را واگذار کند زیرا می ترسید اطلاعات کاربران ایالات متحده به دولت کمونیستی چین منتقل شود.

CFIUS و TikTok ماه‌ها با هدف دستیابی به یک توافق امنیت ملی برای محافظت از داده‌های بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر TikTok در حال مذاکره بودند.

رئیس جمهور جو بایدن در ژوئن 2021 مجموعه ای از دستورات اجرایی ترامپ را که به دنبال ممنوعیت دانلودهای جدید TikTok بود، پس گرفت و به وزارت بازرگانی دستور داد تا نگرانی های امنیتی ناشی از این برنامه ها را بررسی کند.

(گزارش توسط دایان بارتز؛ ویرایش توسط الکساندرا آلپر و لینکلن فست)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.