جشن بیست و دومین سالگرد معاهده نیسغاء

11 مه 2022 – Gitlax̱t’aamiks، پیش از میلاد – روابط سلطنتی و بومی و امور شمالی کانادا، وزارت روابط بومی و آشتی بریتیش کلمبیا، دولت Nisg̱a’a Lisims دولت‌های کانادا، بریتیش کلمبیا و کشور نیسگ‌آئا بیست و دومین سالگرد امضای اولین معاهده مدرن بریتیش کلمبیا، موافقت‌نامه نهایی نیسگا را گرامی می‌دارند. امروز، ایوا کلایتون، رئیس دولت

کد خبر : 205617
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
جشن بیست و دومین سالگرد معاهده نیسغاء


11 مه 2022 – Gitlax̱t’aamiks، پیش از میلاد – روابط سلطنتی و بومی و امور شمالی کانادا، وزارت روابط بومی و آشتی بریتیش کلمبیا، دولت Nisg̱a’a Lisims

دولت‌های کانادا، بریتیش کلمبیا و کشور نیسگ‌آئا بیست و دومین سالگرد امضای اولین معاهده مدرن بریتیش کلمبیا، موافقت‌نامه نهایی نیسگا را گرامی می‌دارند. امروز، ایوا کلایتون، رئیس دولت نیسگا لیسیمز؛ محترم مارک میلر، وزیر تاج و تخت و روابط بومی؛ جان هورگان، نخست وزیر بریتیش کلمبیا؛ و موری رانکین، وزیر روابط بومی و آشتی بریتیش کلمبیا، این مناسبت را در مجمع ویژه ملت Nisg̱a’a به رسمیت شناختند.

این سالگرد این هفته در مجمع ویژه ملت نیسگا برگزار می‌شود که موضوع آن “در طول نسل‌ها – با انعطاف و چشم‌انداز – امروز برای فردای موفق کار می‌کنیم.” این اولین گردهمایی حضوری ملل از زمان آغاز همه‌گیری کووید-19 است.

یک نقطه عطف در روابط بین کانادا و مردم بومی، توافقنامه Nisg̱a’a در 11 مه 2000 اجرایی شد و پایان یک سفر 113 ساله – و اولین گام ها در مسیری جدید را نشان داد. روابط معاهده بین شرکا مسیر بسیار مهمی برای آشتی معنادار است. آنها به حمایت از جوامع قوی، سالم و پر رونق کمک می کنند که به نفع مردم امروز و نسل های آینده است. یک نمونه برجسته از روابط معاهده مدرن، توافق نهایی نیسگا به عنوان الگوی امید، اعتماد و همکاری دولت با دولت در سطح بین المللی مورد مطالعه قرار گرفته است.

توافقنامه نهایی، کنترل زمین و منابع را دوباره به دست ملت Nisg̱a’a، به رسمیت شناختن سرزمین Nisg̱a’a (2000 کیلومتر مربع) و حقوق محافظت شده طبق قانون اساسی، از جمله حقوق معاهده برای شکار و ماهیگیری در منطقه حیات وحش ناس و منطقه ناس.

طی چند دهه گذشته، نیسگا در ساختن دولت و نهادهای خود و همچنین تسهیل توسعه اقتصادی، از جمله توسعه پایدار منابع طبیعی و تلاش‌هایی مانند پروژه پیشنهادی مایع‌سازی گاز طبیعی LNG و ترمینال دریایی Ksi Lisims پیشرفت کرده‌اند. .

از طریق سرمایه گذاری در گردشگری، ملت Nisg̱a’a به جذب مخاطبان کانادایی و بین المللی به زیبایی طبیعی سرزمین Nisg̱a’a ادامه می دهد و شغل و فرصت های اقتصادی را نه تنها در جوامع Nisg̱a’a بلکه در دره Nass گسترده تر ایجاد می کند. این پروژه ها باعث ایجاد اشتغال، فرصت های تجاری و درآمدزایی شده است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.