جشن‌نامه‌ای برای او که تلاش و توجهش دوستی و تقریب مسلمانان است

دکتر رسول جعفریان، استاد و محقق تاریخ و عضو گروه نخبگان خبرآنلاین، روز گذشته درباره علت و چگونگی شکل‌گیری مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر با حمایت و پشتیبانی حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی سخنرانی کرد و از جشن نامه قاضی عسگر با نام « بر بال ملائک» رونمایی شد. این استاد دانشگاه

کد خبر : 8034
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
جشن‌نامه‌ای برای او که تلاش و توجهش دوستی و تقریب مسلمانان است


دکتر رسول جعفریان، استاد و محقق تاریخ و عضو گروه نخبگان خبرآنلاین، روز گذشته درباره علت و چگونگی شکل‌گیری مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر با حمایت و پشتیبانی حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی سخنرانی کرد و از جشن نامه قاضی عسگر با نام « بر بال ملائک» رونمایی شد.

این استاد دانشگاه تهران گفت: کتاب « بر بال ملائک» در دو بخش شامل مطالبی پیرامون حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر و پژوهش‌هایی در موضوع حج و زیارت است که در ۳۹ مقاله و گزارش چاپ و انتشار یافته است.

دکتر جعفریان تصریح کرد: حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر پژوهشگری خبره و کاربلد ، اما در عین حال مدیری توانمند و شایسته بوده و هستند که از پایین‌ترین مدارج و با شایستگی به مدارج عالی و بالای مدیریت نایل آمدند.

رییس کتابخانه دانشگاه تهران بیان کرد: راه‌اندازی مجلات مختلف در حوزه حج و زیارت، انتشارات مشعر و چاپ و انتشار کتاب های مختلف در این موضوع و همچنین دایره المعارف حج و بسیاری از خدمات ایشان موجب شکل‌گیری یک ادبیات حج بعد از انقلاب گردید که بی‌بدیل و بسیار مغتنم است.

تمام توجه‌ام این بود که بین ایران و عربستان فاصله نیافتد

سپس حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر ضمن تشکر از همه حضار بالاخص حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی بیان کرد: ای کاش دکتر جعفریان این وقت و فرصتی که برای جمع‌آوری مقالات گذاشتند را برای کارهای علمی ارزشمند خود می‌گذاشتند. بنده در ابتدای طرح این موضوع سعی نمودم دکتر جعفریان را از انجام این کار منصرف کنم، اما موفق نشدم.

قاضی عسگر ادامه داد: اگر موفقیتی برای بنده حاصل شده ناشی از این است که در هر موضوعی و اقدامی دوستانی ارزشمند، فاضل و بزرگوار مانند کسانی که در این جمع حضور دارند، به اینجانب کمک کردند تا کارها به نحو شایسته‌ای به ثمر بنشیند.

وی بیان کرد: در مدت مسؤلیتم در حج، تمام اهتمام و توجه‌ام به این بود که بین ایران و عربستان فاصله نیفتد چرا که معتقد بودم دقیقاً زمانی مشکلات ایجاد می‌شود که بین این دو کشور فاصله است.

قاضی عسگر تقریب و دوستی میان بعثه مراجع و هماهنگی با یکدیگر را از دیگر رموز موفقیت در دوران حرفه‌ای خود دانست.

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر صبح امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله العظمی سیستانی و حجج الاسلام محمدعلی مهدوی راد، محمدمهدی معراجی، احمد عابدی، مهدی مهریزی، محمدعلی مقدادی، محمدحسین فلاح زاده، رسول جعفریان، دکتر علی اکبر ضیایی ریاست پژوهشکده حج و زیارت و جمعی از علما، اساتید و پژوهشگران برگزار شد.

بر بال ملائک، جشن نامه سید علی قاضی عسکر، به کوشش رسول جعفریان، تهران، نشر علم، 1399، 1118 صفحه

/6262

 



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.