جشنواره بین‌المللی سلامت و هنر؛ گنجینه‌ای برای پاندمی کرونا

[ad_1] ایسنا/زنجان معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: جشنواره بین‌المللی سلامت و هنر یک سرمایه اجتماعی دیگری به کشور افزود و هنر بهترین ابزار برای آگاه‌سازی مردم در خصوص بیماری کرونا است، زیرا می‌توانیم با همکاری مردم، کرونا را شکست دهیم. سیما سادات لاری ظهر امروز (۲۵ اسفندماه) در نخستین جشنواره بین‌المللی سلامت و

کد خبر : 32554
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۲۸
جشنواره بین‌المللی سلامت و هنر؛ گنجینه‌ای برای پاندمی کرونا

[ad_1]

ایسنا/زنجان معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: جشنواره بین‌المللی سلامت و هنر یک سرمایه اجتماعی دیگری به کشور افزود و هنر بهترین ابزار برای آگاه‌سازی مردم در خصوص بیماری کرونا است، زیرا می‌توانیم با همکاری مردم، کرونا را شکست دهیم.

سیما سادات لاری ظهر امروز (۲۵ اسفندماه) در نخستین جشنواره بین‌المللی سلامت و هنر که در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه نظام سلامت بیش از یک سال، درگیر مدیریت یک بیماری جهانی به نام کووید – ۱۹ شده است، اظهار کرد: این بیماری علی‌رغم مشکلاتی که داشت، بسیاری از موارد را متذکر شد، زیرا مدیریت صرفاً مجهز کردن بیمارستان‌ها کفایت نمی‌کرد، بلکه روزها و شب‌ها به نحوه همراه کردن مردم و مسئولان ارشد کشور را در شرایط شیوع کرونا فکر می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و محاسبات را در دنیا به هم ریخته بود، افزود: در یک ‌سال شیوع ویروس کرونا در کشور با توجه به اینکه ایران تحریم بود، در بسیاری از موارد حتی در تهیه ماسک دچار مشکل بود، به طوری که سپری کردن این مدت شبیه معجزه است، زیرا اکنون مواد ضدعفونی کننده و ماسک در بسیاری از استان‌ها تولید و حتی صادر می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه واکسن آخرین هدف برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا در کشور است که اکنون وارد ایران شد و در خود کشور در حال تولید است، تصریح کرد: بیماری کرونا نشان داد اگر نتوانیم مردم را به عنوان یک سرمایه اجتماعی در کنار خود نداشته باشیم و نتوانیم آنان را همراه کنیم، قطعاً در مدیریت بیماری شکست خواهیم خورد، بنابراین برای آگاه‌سازی مردم در همه چالش‌ها، هنر مهم‌ترین ابزار است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هنر بهترین ابزار برای باورهای مردم که منجر به تغییر رفتار شود، است، ادامه داد: در پاندمی کرونا با توجه به پتانسیل‌های موجود در فضای مجازی و ابزارهای موجود باعث شد بیماری کرونا بیشتر شناخته شود، گفتنی است بهترین جشنواره فرهنگی در زمینه سلامت را وزارت بهداشت برگزار کرده است و از زبان گویا و اعجاز هنر برای ارتقای سواد سلامت استفاده کردیم.

لاری با بیان اینکه با برگزاری جشنواره بین‌المللی سلامت و هنر یک سرمایه اجتماعی دیگری برای کشور به وجود آمد، اظهار کرد: پنج مدافع سلامت زنجان و مدافعان سلامت کشور اگر جان خود را تقدیم ‌نمی‌کردند، اکنون ‌نمی‌توانستیم موفق شویم و باید رشادت‌های آنان توسط هنر ثبت شده و به تصویر کشیده شود.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا به ایرانی‌ها نشان داد که بدون ارتباط با دنیا نمی‌توانیم زندگی کنیم، افزود: اگر واکسیناسیون کووید – ۱۹ ایران تمام شود و واکسیناسیون سایر کشورها به اتمام نرسد، باز هم از شر بیماری کرونا نجات پیدا نخواهیم نکرد و این نشان‌دهنده تفکر جهانی در خصوص این بیماری است.

این مسئول با بیان اینکه در جشنواره بین‌المللی سلامت و هنر بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از طریق فضای مجازی توانستند مخاطب خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: هنرمندان زمانی که مجبورند در حوزه سلامت کار کنند، ناچار به به‌روزرسانی اطلاعات خود هستند و برای تولید اثر هنری وزین تلاش کنند و یک جمع هنری را سفیر سلامت خود کنند، گفتنی است انتقال هنر که از دل هنرمندان بیرون می‌آید، قطعاً جادو می‌کند و اثر آن صدها برابر بیشتر از مسئولان سلامت کشور است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.