جسد رئیس جمهور سابق آنگولا در میان مبارزات انتخاباتی پرتنش وارد لواندا شد

[ad_1] مارسی لوپس، وزیر دولت، اندکی پس از بیرون آوردن تابوت پوشیده شده با پرچم آنگولا از هواپیما، به خبرنگاران گفت: “جسد خوزه ادواردو دوس سانتوس پس از یک دوره انتظار طولانی به آنگولا رسیده است.” منتقدان حزب حاکم MPLA نگران بودند که با برگزاری انتخابات فشرده در روز چهارشنبه، این حزب ممکن است به

کد خبر : 244330
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۵۸
جسد رئیس جمهور سابق آنگولا در میان مبارزات انتخاباتی پرتنش وارد لواندا شد

[ad_1]

مارسی لوپس، وزیر دولت، اندکی پس از بیرون آوردن تابوت پوشیده شده با پرچم آنگولا از هواپیما، به خبرنگاران گفت: “جسد خوزه ادواردو دوس سانتوس پس از یک دوره انتظار طولانی به آنگولا رسیده است.”

منتقدان حزب حاکم MPLA نگران بودند که با برگزاری انتخابات فشرده در روز چهارشنبه، این حزب ممکن است به دنبال سیاسی کردن بازگشت به کشور باشد و توجه را از کمپین حزب مخالف اصلی UNITA و از روند انتخابات منحرف کند.

روی فالکائو، سخنگوی MPLA گفت که احتمالاً مراسم خاکسپاری در 28 اوت، روز تولد دوس سانتوس برگزار خواهد شد.

هفته ها بلاتکلیفی در مورد محل استراحت نهایی رئیس جمهور سابق وجود دارد. دوس سانتوس که در سال 2017 پس از 38 سال قدرت از قدرت کنار رفت، در 8 ژوئیه در سن 79 سالگی در کلینیکی در بارسلونا، جایی که پس از یک بیماری طولانی تحت درمان بود، درگذشت.

وکلای مدافع دختر دوس سانتوس، تچیزه دوس سانتوس، بدون ارائه مدرک، با استناد به “شرایط مشکوک” مرگ او، با موفقیت درخواست کالبد شکافی کامل کردند و خواستار دفن او در بارسلونا شدند.

یک قاضی اسپانیایی روز چهارشنبه حکم داد که این مرگ به دلایل طبیعی بوده است و بازی ناپسند را رد کرد و اجازه آزادی و بازگرداندن جسد او را داد.

در بیرون فرودگاه، هنگامی که ماشین تشییع جنازه که جسد دوس سانتوس را حمل می کرد به سمت میرامار، محل اقامت رسمی سابق او در لواندا، جمعیت کوچکی دست زدند.

آنگولا خود را برای انتخاباتی آماده می کند که احتمالاً فشرده ترین انتخابات از زمان اولین انتخابات چند حزبی در سال 1992 در آنگولا خواهد بود. MPLA که حزب دوس سانتوس و رئیس جمهور ژائو لورنسو است، از زمانی که آنگولا استقلال خود را کسب کرد، بر آنگولا حکومت می کند. پرتغال در سال 1975

UNITA قوی تر از همیشه است و خشم نسبت به شکست های دولت در تبدیل ثروت عظیم نفت – آنگولا دومین تولید کننده بزرگ نفت آفریقا – به شرایط زندگی بهتر برای همه افزایش یافته است.

لورنسو که ماه گذشته کمپین حزبش را آغاز کرد، از مردم خواست برای احترام به میراث دوس سانتوس به MPLA رای دهند. رای دهندگان پارلمان و رئیس جمهور جدید را انتخاب خواهند کرد.

جان شوبرت، یک انسان شناس سیاسی و کارشناس آنگولا در دانشگاه بازل، با اشاره به بازگرداندن جسد دوس سانتوس به رویترز گفت: «به نظر می رسد مانند همیشه مانور بسیار شفاف برای انحصار رسانه ها باشد. اکثر رسانه های آنگولا تحت کنترل دولت هستند.

“آرامش ایجاد کن”

برخی از منتقدان دولت نیز ابراز نگرانی کرده اند که انتخابات ممکن است آلوده باشد. دولت به درخواست اظهار نظر در مورد شفافیت و تقلب در انتخابات پاسخی نداد. کمیسیون انتخابات که بیشتر تحت کنترل MPLA است، گفت که انتخابات عادلانه و شفاف خواهد بود.

برخی از حامیان MPLA گفتند که بازگشت جسد رئیس جمهور سابق به آنگولا برای آنها مهم است.

سونیا، 41 ساله، یکی از حامیان MPLA در یک گردهمایی بزرگ در حومه لواندا در روز شنبه، گفت: “برای ما بازگشت او به آنگولا قبل از انتخابات نشان دهنده اهمیتی است که او برای ایجاد صلح در کشور ما داشت.”

جاستین پیرس، مدرس ارشد تاریخ در دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی، گفت که در حالی که لورنسو برای حفظ حمایت می‌جنگید، باور نمی‌کرد «هیچ نوستالژی عمیقی برای دوس سانتوس در جامعه آنگولا وجود داشته باشد».

اگرچه لورنسو توسط دوس سانتوس انتخاب شده بود، اما به سرعت به تحقیق درباره اتهامات فساد چند میلیارد دلاری در دوره رئیس جمهور سابق پرداخت. پیرس گفت که این هدف به دست آوردن «مشروعیت عمومی» است.

دوس سانتوس هرگز به طور مشخص به این اتهامات که اجازه داده فساد گسترده شود پاسخ نداد.

در راهپیمایی روز شنبه، لورنسو به جمعیتی که تشویق می‌کردند گفت MPLA تابو فساد را «شکست» و «واقعاً مبارزه با آن را آغاز کرد».

(گزارش توسط Catarina Demony، Miguel Pereira، Miguel Gomes، Sisipho Skweyiya و Siphiwe Sibeko در لواندا؛ Graham Keeley در مادرید و Andrei Khalip در لیسبون؛ ویرایش توسط Frances Kerry و Timothy Heritage)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.