جزییات دوازدهمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ جلسه صبح

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از خانه ملت، نشست علنی صبح امروز (دوشنبه ۱۶ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه و با حضور ۲۰۷ نفر از نمایندگان  آغاز شد. ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور در دستور کار صحن علنی قرار دارد.

کد خبر : 175199
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۴۶
جزییات دوازدهمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ جلسه صبح

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از خانه ملت، نشست علنی صبح امروز (دوشنبه ۱۶ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه و با حضور ۲۰۷ نفر از نمایندگان  آغاز شد.

ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور در دستور کار صحن علنی قرار دارد.

چتر حمایتی مجلس بر سر دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 16 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بندهای (الف)، (ب) و (ج) تبصره (9) این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (الف) تبصره (9) ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

الف- به دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده می‌شود با تصویب هیأت امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال 1400 نسبت به أخذ تسهیلات از بانک‌ها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند و در جهت تکمیل طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود با اولویت ساخت، خرید و تکمیل خوابگاه‌های متأهلین به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته موضوع بند (پ) ماده (103) قانون برنامه ششم توسعه استفاده و نسبت به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی خود اقدام کنند. صندوق‌های رفاه دانشجویان مکلفند نسبت به پیش‌بینی اعتبار لازم در فعالیت‌های خود به‌منظور پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات با اولویت تسهیلات مربوط به احداث و تکمیل خوابگاه‌های متأهلین اقدام کنند.

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و فناوری و پارک‌های علم و فناوری اعم از دولتی و غیردولتی نیز می‌توانند با رعایت مفاد این بند، از تسهیلات بانکی برای خرید تجهیزات صرفاً تخصصی و به‌روز‌رسانی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های خود استفاده نمایند.

اصل و سود تسهیلات بانکی دریافتی موضوع این بند، به­عنوان بدهی دولت تلقی نمی­گردد.

دانشگاه و مراکز آموزش عالی که در سال 1400 دارای ردیف مستقل بودند و ردیف درآمدی اختصاصی و جاری  یا تملک مستقل بودند کماکان مستقل خواهند بود.

همچنین براساس بند (ب) تبصره (9) ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛ صد‌درصد (100%) وجوه اداره‌شده پرداختی از محل بازپرداخت وامهای شهریه دانشجویی از سال 1385 تا 1400 تا سقف دو هزار میلیارد (2.000.000.000.000) ریال به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز می‌شود.

وجوه مذکور به صندوق‌های رفاه دانشجویی به عنوان کمک جهت افزایش منابع مالی صندوق‌های مزبور اختصاص می‌یابد تا براساس اساسنامه مصوب، صرف پرداخت وام شهریه به دانشجویان و سایر پرداخت‌های رفاهی دانشجویی شود. اختصاص وجوهی از محل منابع این بند در قالب وام شهریه دانشجویی به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بلامانع است.

براساس بند (ج) تبصره (9) ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛ مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت ‌پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نسبت به اعتبارات مندرج در این قانون به مبلغ دو هزار میلیارد(2.000.000.000.000) ریال از محل درآمد حاصل از طرح هدفمندسازی یارانه‌ها برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته در قالب وام از طریق صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براساس سرانه دانشجویی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد. اقساط وام‌های مذکور پس از فراغت از تحصیل و اشتغال به کار افراد، پرداخت می‌شود. دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مزبور و فرزندان رزمندگان معسر در اولویت دریافت وام می‌باشند.

تعویق بازنشستگی معلمان تا سن ۶۵ سالگی

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 16 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بندهای (ط) و (ی) تبصره 9 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ط) تبصره 9 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

– به استناد بند (پ) ماده (92) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره 140184 نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نمایند. وجوه واریزی از محل ردیف 47-530000 مندرج در جدول شماره (9) این قانون به نسبت سی¬درصد(30%) در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون‌های مربوط) و هفتاد درصد (70%) در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.

براساس بند (ی) تبصره 9 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

– وزارت آموزش و پرورش مجاز است بازنشستگی معلمان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر را در صورت رضایت معلمان تا سن 65 سالگی به تعویق بیاندازد.

این خبر تکمیل می شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.