جزییاتی جدید از علت اصلی اخراج رابرت مالی / وقتی رابرت «حاجی» شد!

[ad_1] طارق الحمید، روزنامه نگار سعودی و سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط، نوشت: موضوع پنهانی نیست که مالی در مورد برنامه هسته‌ای ایران موضع بسیار نرمی داشت. من در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ در مقاله‌ای در مورد او نوشتم که باید از مالی تحت عنوان «حاج مالی» یاد کرد. او در ادامه نوشت: من در

کد خبر : 373690
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۷
جزییاتی جدید از علت اصلی اخراج رابرت مالی / وقتی رابرت «حاجی» شد!

[ad_1]

طارق الحمید، روزنامه نگار سعودی و سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط، نوشت: موضوع پنهانی نیست که مالی در مورد برنامه هسته‌ای ایران موضع بسیار نرمی داشت. من در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ در مقاله‌ای در مورد او نوشتم که باید از مالی تحت عنوان «حاج مالی» یاد کرد.

او در ادامه نوشت: من در کشورهای منطقه و هم چنین در اروپا و در میان منابع آگاه در واشنگتن شنیده ام که در مورد معاملات پشت پرده او با ایران صحبت می‌کنند. این اتهامی نیست که به تازگی مطرح شده بود. من انگیزه‌های ایدئولوژیک او برای موضع گیری نرم در قبال تهران، آن چه انجام داد و از زمان ریاست جمهوری اوباما در حال انجام آن بوده را شناسایی کرده ام؛ بنابراین، جزئیات تحقیقات وی در مورد سوء استفاده از “اطلاعات طبقه بندی شده” و تایید این موضوع از سوی او که مرخصی بدون دریافت حقوق دریافت کرده و این که مجوز امنیتی اش در اوایل سال جاری به حالت تعلیق درآمده همگی حاکی از آن می‌باشد که موضوع پرونده مالی جدی است. تحقیقات صورت گرفته در مورد مالی پیش از آغاز کارزار نظامی گروه واگنر در روسیه علیه مسکو به شکلی بی سابقه موضوع مهمی را به ما می‌گوید. هیچ چیزی نمی‌تواند جای “نهادسازی” را بگیرد خواه در مسکو باشد یا در واشنگتن.

وقتی رابرت مالی «حاجی» شد!

در صورتی که اتهامات مطرح شده علیه مالی به خصوص استفاده از اطلاعات محرمانه اثبات شوند این یک ضربه واقعی و یک بمب ویرانگر سیاسی خواهد بود. این موضوع باعث خواهد شد تا گروه‌ها و جناح طرفدار ایران در واشنگتن تضعیف شوند. این طیف در واشنگتن چهره‌های رسانه ای، دانشگاهیان و سیاستمدارانی را شامل می‌شوند که در دوره ریاست جمهوری اوباما تقویت شدند. آنان اخیرا جسورتر شدند و توجیهاتی را برای معاملات پنهان با ایران مطرح می‌کردند.

بنابراین، ما امروز با پرسش‌های بیش تری در مورد پرونده تحقیقات پیرامون مالی مواجه هستیم. این موضوع چه تاثیری بر آینده مذاکرات هسته‌ای با ایران خواهد داشت؟ آیا مذاکرات با شکست همراه شده و احتمال وقوع درگیری نظامی در منطقه را افزایش خواهد داد؟ وقتی می‌گویم که تحقیقات در مورد مالی در صورت برسمیت شناخته شدن اشتباهات مهم رخ داده از سوی او می‌تواند یک بمب سیاسی باشد به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اغراق و گزافه گویی نکرده ام. آمریکایی‌ها اذعان دارند که تهران به آستانه رسیدن به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای نزدیک شده امری که فشار بیش تری را بر تمام طرفین درگیر در مذاکرات هسته‌ای ایران وارد می‌سازد. ما نمی‌دانیم که تحقیقات ما را به کدامین سو خواهد برد به خصوص که مداخله پلیس فدرال امریکا به معنای جدی بودن پرونده است. به تمام دلایل ذکر شده اگر اشتباهات واقعی رخ داده از سوی مالی اثبات شوند ما در آستانه یک داستان شگفت انگیز قرار داریم یک بمب سیاسی.

2323

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.