جزئیاتی جدید از تصمیم ایلان ماسک برای قطع پوشش استارلینک در کریمه

[ad_1] به نقل از شبکه راشا تودی، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس پیش از تصمیم‌گیری درباره قطع کردن خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، سپتامبر گذشته در کریمه با آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در این باره گفت‌وگو کرده بود. این روزنامه، پنج‌شنبه گذشته جزئیات بیشتری را

کد خبر : 400002
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۴:۵۳
جزئیاتی جدید از تصمیم ایلان ماسک برای قطع پوشش استارلینک در کریمه

[ad_1]

به نقل از شبکه راشا تودی، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس پیش از تصمیم‌گیری درباره قطع کردن خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، سپتامبر گذشته در کریمه با آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در این باره گفت‌وگو کرده بود.

این روزنامه، پنج‌شنبه گذشته جزئیات بیشتری را درباره قطع کردن پوشش ماهواره‌ای استارلینک ارائه کرد که به منظور جلوگیری از عملکرد شهپادهای اوکراینی برای حمله به پایگاه ناوگان نیروی دریایی روسیه در سواستوپول انجام شد. این رخ‌دادها در زندگینامه این میلیاردر حوزه فناوری به قلم «والتر آیزاکسون» تشریح شده است که روزهای آتی منتشر خواهد شد.

آیزاکسون در زندگینامه ماسک اشاره می‌کند که با آمادگی نیروهای کی‌یف برای انجام دادن این حمله، ماسک با آنتونوف در این باره گفت‌وگو کرده بود که به او (ماسک) گفت، حمله به کریمه که پس از رفراندوم ۲۰۱۴ به روسیه الحاق شد، «ممکن است منجر به پاسخی هسته‌ای» از سوی مسکو شود.

این زندگی‌نامه نویس در این کتاب آورده است: به نظر می‌رسید که او (ماسک) در گفت‌وگوهای بعدی با چند نفر دیگر اشاره کرده بود که مستقیما با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفت‌وگو کرده است اما به من گفت که ارتباطش از طریق سفیر انجام شده بود.

آیزاکسون به نقل از ماسک نوشت: ایجاد دسترسی استارلینک برای این حمله ممکن است به فاجعه‌ای برای جهان منجر شود.

بنابراین، او کنترل اوضاع را به دست خود گرفت و مخفیانه به مهندسان گفت که پوشش‌دهی استارلینک را تا ۱۰۰ کیلومتری شبه جزیره کریمه قطع کنند. در نتیجه این اقدام، شش شهپاد حامل مواد منفجره که برای هدایتشان در آب به استارلینک متکی بودند، «ارتباطشان قطع شد و بدون به همراه داشتن خطری به ساحل برگشتند.»

آیزاکسیون می‌نویسد، به محض این که اوکراینی‌ها متوجه شدند سرویس ماهواره‌ای استارلینک کار نمی‌کند، تماس‌های خشمگیانه‌ای از کی‌یف با ماسک گرفته شد. آن‌ها سعی کردند به این میلیاردر توضیح دهند که شهپادها «در راه مبارزه‌شان برای آزادی از اهمیتی برخوردار هستند» اما با این وجود، ماسک از راه‌اندازی دوباره خدمات استارلینک خودداری کرد. استدلالش این بود که اوکراین با حمله به کریمه، «در حال زیاده‌روی و پذیرا شدن شکستی راهبردی» است.

این زندگی‌نامه‌نویس همچنین مدعی شد که ماسک درباره این وضعیت با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و مارک میلی، رییس ستاد ارتش این کشور نیز گفت‌وگو کرده و به آن‌ها توضیح داده بود که قصد ندارد از خدمات استارلینک برای اهداف متجاوزانه استفانه کند.

با این حال، ماسک در شبکه اجتماعی ایکس، روایت کمی‌ متفاوت‌تری از این رخ‌دادها ارائه کرده و گفت که استارلینک هیچ گاه در نزدیکی کریمه فعال نبوده و او فقط درخواست‌های اوکراین برای پوشش‌دهی در این منطقه را رد کرده است. او گفت «اگر با درخواست‌شان موافقت می‌کردم، اسپیس ایکس آشکارا در یک اقدام جنگی بزرگ هم‌دستی می‌کرد و درگیری‌ها را افزایش می‌داد.»

میخائیل پودولیاک، یکی از دستیاران ارشد ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در اظهار نظری درباره کتاب آیزاکسون گفت که تصمیم ماسک «ترکیبی از ناآگاهی و خودپسندی» بود. به ادعای او، این میلیاردر با اجازه دادن به ناوگان دریایی روسیه برای تداوم حملاتشان به اهداف اوکراینی با موشک‌های کالیبر، «کار شرارت‌باری کرد.»

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.