جزئیاتی از ماجرای روزهای اول کار بایدن در یک کتاب

 باب وودوارد و رابرت کاستا، از روزنامه‌نگاران واشنگتن پست در کتاب جدیدی تحت عنوان “خطر” به تماس تلفنی سیزده آوریل میان رهبران روسیه و آمریکا اشاره کردند که در آن ولادیمیر پوتین به جو بایدن گفته بود: “از اینکه مرا قاتل خطاب کردید، ناراحتم.” براساس این کتاب، بایدن به رئیس جمهوری روسیه گفت که اظهارنظر

کد خبر : 107127
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
جزئیاتی از ماجرای روزهای اول کار بایدن در یک کتاب



 باب وودوارد و رابرت کاستا، از روزنامه‌نگاران واشنگتن پست در کتاب جدیدی تحت عنوان “خطر” به تماس تلفنی سیزده آوریل میان رهبران روسیه و آمریکا اشاره کردند که در آن ولادیمیر پوتین به جو بایدن گفته بود: “از اینکه مرا قاتل خطاب کردید، ناراحتم.”

براساس این کتاب، بایدن به رئیس جمهوری روسیه گفت که اظهارنظر او در مصاحبه شانزده مارس با جورج استفاناپولوس در ای.بی.سی نیوز “کاری با قصد قبلی نبود.” بایدن پیش از آنکه از پوتین برای دیداری حضوری دعوت کند، گفت: از من سوالی پرسیده شد، من هم پاسخی دادم. این یک مصاحبه درباره یک مساله کاملا متفاوت بود.

جورج استفاناپولوس روز دوشنبه در برنامه “صبح بخیر آمریکا” با وودوارد و کاستا صحبت کرد که این اولین مصاحبه آنها درباره محتوای کتابشان به شمار می‌رود.

این کتاب که به دست ای.بی.سی نیوز رسیده است، شامل جزئیاتی از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و هرج و مرج در ماه‌های پایانی دولت ترامپ از جمله قبل و بعد از شورش شش ژانویه در کنگره می‌شود و بر پایه بیش از ۲۰۰ مصاحبه با شاهدان و حاضران است.

کتاب “خطر” هم‌چنین ماه‌های اولیه ریاست جمهوری بایدن را شرح می‌دهد و حاوی جزئیاتی از تلاش‌های دولت او برای واکنش به پاندمی کرونا، تلاش برای همکاری با کنگره و ملاحظات داخلی بر سر خروج آمریکا از افغانستان است.

در این کتاب گفته شده است که بایدن چگونه خود را برای زندگی در کاخ سفید که ظاهرا آن را “مقبره” خوانده و به هتل والدورف-آستوریا تشبیه کرد، وفق داد.  

وودوارد و کاستا با بیان اینکه بایدن ترجیح می‌داد در کنار نوه‌هایش در دلاور استراحت کند، نوشتند: تنهایی بود و سرما. این ویروس مراسم‌های اجتماعی را غیر ممکن کرده بود، دست‌کم در ابتدای کار.

براساس این کتاب، رون کلین، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به دیگران می‌گفت: استقرار در طبقه بالای کاخ سفید این احساس را به وجود می‌آورد که شما در منزل شخص دیگری سکونت دارید.  

در این کتاب همچنین توصیف شده است که چگونه بایدن و دستیارانش در جمع خودشان به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا اشاره می‌کردند. این روزنامه‌نگاران گفتند: رئیس جمهور و مشاورانش از گفتن نام ترامپ متنفر بودند و دستیاران از بیان این کلمه که با حرف “ت” شروع می‌شود، امتناع می‌کردند.  

در این کتاب آمده است: وجود ترامپ به کاخ سفید نفوذ کرده بود، حتی در محل اقامت. یک شب بایدن وارد اتاقی شد که یک ویدیو اسکرین دیوار را پوشانده بود. ترامپ قبلا برای استراحت برنامه‌هایی را بارگذاری می‌کرد تا به صورت مجازی معروف‌ترین بازی‌های گلف جهان را بازی کند. یک بار بایدن هنگام بررسی اسباب بازی‌های رئیس جمهوری سابق گفت “چه (فحش رکیک).”

وودوارد و کاستا در این کتاب نوشتند: دستیاران بایدن متوجه شدند که او گاهی ممکن است خشن و سخت‌گیر شود و بعضی صبح‌ها که بابت دور دیگری از صحبت‌های ترامپ در میزگرد “صبح بخیر جو” در ام.اس.ان.بی.سی ناراحت بود، وارد دفتر بیضی می‌شد.

این روزنامه‌نگاران واشنگتن پست مدعی شدند که دستیاران بایدن تلاش می‌کردند تا او را از رویدادهای بداهه یا مصاحبه‌های طولانی دور کنند تا گافی پیش نیاید.  

براساس کتاب خطر، بایدن در مورد افغانستان در نهایت نظرات لوید آستین، وزیر دفاع و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا را نادیده گرفت تا نیروهای آمریکایی را خارج کند. آن دو پیشنهاد خروج مرحله‌ای و ترغیب برای ایجاد یک سازش سیاسی با طالبان را مطرح می‌کردند.

طبق این کتاب، بایدن در یکی از جلسات شورای امنیت ملی آمریکا گفته بود: ماموریت ما این است که نگذاریم افغانستان به پایگاهی برای حمله به این سرزمین و متحدان آمریکا از سوی القاعده یا دیگر گروه‌های تروریست تبدیل شود، نه اینکه ضربه‌ای مهلک به طالبان وارد کنیم.

این روزنامه‌نگاران آمریکایی در کتابشان مدعی شدند که “بایدن اذعان کرد که نمی‌داند بعدا چه پیش می‌آید و نتیجه نامشخص است.”

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.