جرج واشنگتن ایران که بود؟/ تصویرش بر جلد مجله تایم نقش بست!

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، محمد مصدق نخست‌وزیر ایران در سال ۱۹۵۱ و «مرد سال» بود که شهرزاد را به کار نفت واداشت و چرخ‌های هرج و مرج را روغن زد و اسید اشکش یکی از دیگر ستون‌های امپراتوری عظیمی را درهم فروریخت. فریاد مخالفین را که از روی کینه و حسدی که برای مردم

کد خبر : 451976
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
جرج واشنگتن ایران که بود؟/ تصویرش بر جلد مجله تایم نقش بست!

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، محمد مصدق نخست‌وزیر ایران در سال ۱۹۵۱ و «مرد سال» بود که شهرزاد را به کار نفت واداشت و چرخ‌های هرج و مرج را روغن زد و اسید اشکش یکی از دیگر ستون‌های امپراتوری عظیمی را درهم فروریخت. فریاد مخالفین را که از روی کینه و حسدی که برای مردم مغرب‌زمین تقریبا غیر قابل درک بود برمی‌خاست با صدای حزن‌انگیزش فرو می‌نشاند… از مبارزه‌ای که مصدق انجام می‌داد با زور نمی‌شد جلوگیری کرد. غرب با تمام قدرتی که در سال ۱۹۵۱ داشت در مقابل رهبر گریان و غشی یکی کشور مفلوک نتوانست کاری انجام دهد.

جرج واشنگتن ایران که بود؟/ تصویرش بر جلد مجله تایم نقش بست!

در ژانویه‌ی ۱۹۵۲ برابر با دی‌ماه ۱۳۳۰، عکس دکتر مصدق به عنوان مرد سالِ ۱۹۵۱ روی جلد مجله‌ی تایم آمریکا منتشر شد؛ در سمت راست تصویرِ دکتر مصدق مشت گره‌کرده‌ی ملت ایران از میان دکل‌های نفت و در سمت چپ آن مشت گره‌کرده‌ی ملت مصر در منطقه‌ی کانال سوئز ترسیم شده بود. متن مقاله‌ی تایم درباره‌ی دکتر مصدق که روز یک‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۳۰ در روزنامه‌ی کیهان بازنشر شد به این شرح بود:

روزی از روزها در سرزمینی کوهستانی بین بغداد و دریای خاویار مردی از خانواده‌ی اشرافی زندگی می‌کرد. این نجیب‌زاده پس از یک عمر مبارزه با روش حکومت سرانجام به نخست‌وزیری رسید و در ظرف چند ماه دنیایی را با گفتار، کردار، شوخی‌ها، اشک‌ها و خشم و غضبش تکان داد.

پشت قیافه‌ی عجیبش مصادر بزرگ صلح یا جنگ، ترقی یا انحطاطی وجود داشت که ممکن بود خیلی از کشورهای دوردست را تحت‌تاثیر قرار دهد.

روش‌های حکومتش نیز عجیب و غریب بود؛ مثلا وقتی تصمیم گرفت استان‌دارانش را تغییر دهد تکه‌هایی از کاغذ که به روی آن‌ها اسامی استان‌ها نوشته شده بود به داخل جامی انداخت و هر استان‌داری قدم به جلو گذاشت و استان جدیدی به نامش اصابت کرد. این اصیل‌زاده را نیز مانند همه‌ی وزیران عده‌ی کثیری دوستان، مردان متنفذ، وطن‌پرستان و چاپلوسان احاطه کرده بودند و هریک با پیشنهادی به سوی وی می‌شتافتند.

مشروح این گزارش را در لینک زیر بخوانید:

وقتی مجله‌ی تایم آمریکا مصدق را رهبری گریان و غشی خواند

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.