جدیدترین تحولات جنگ اوکراین/ بایدن به لهستان می‌رود

[ad_1] در همین حال مقام‌های اوکراینی گفتند، حمله بزرگی از جانب روسیه که از مدتها قبل انتظار اجرای آن می‌رفت، در شرق این کشور در حال اجرا است. ارتش اوکراین در به‌روزرسانی گزارش‌هایش گفت، نیروهای روس بیش از ۱۰۰ موشک را به اهدافی در سراسر این کشور شلیک کرده و ۱۲ حمله هوایی و ۲۰

کد خبر : 318672
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
جدیدترین تحولات جنگ اوکراین/ بایدن به لهستان می‌رود

[ad_1]

در همین حال مقام‌های اوکراینی گفتند، حمله بزرگی از جانب روسیه که از مدتها قبل انتظار اجرای آن می‌رفت، در شرق این کشور در حال اجرا است.

ارتش اوکراین در به‌روزرسانی گزارش‌هایش گفت، نیروهای روس بیش از ۱۰۰ موشک را به اهدافی در سراسر این کشور شلیک کرده و ۱۲ حمله هوایی و ۲۰ حمله توپخانه‌ای را به اجرا گذاشتند. این ارتش در پستی در فیسبوک نوشت، ۶۱ موشک کروز نیز از بین رفته است.

جرمان گالوشچنکو، وزیر انرژی اوکراین گفت،‌ روسیه با موشک و پهپاد به تاسیسات برق در شش منطقه حمله کرده و باعث خاموشی‌های گسترده در بخش عمده‌ای از اوکراین شده است.

از سوی دیگر کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است در بازه ۲۰-۲۲ فوریه به لهستان سفر کرده تا پیش از اولین سالگرد حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، حمایتش از کی‌یف را ابراز کرده و کمک‌های امنیتی جدیدی را از سمت آمریکا اعلام کند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: رئیس جمهور آمریکا تصریح خواهد کرد که آمریکا به ایستادن کنار اوکراین تا هر زمان که طول بکشد ادامه خواهد داد.

یک منبع آگاه روز جمعه گفت، مقامهای صندوق بین‌المللی پول هم قرار است در روزهای آینده در ورشو نشستی با مقامهای اوکراینی در پی فشارهای کی‌یف در رابطه با یک برنامه استقراض چند میلیارد دلاری برای پوشش الزامات بودجه‌ای خود داشته باشند.

دور جدید حملات روسیه در اوکراین در حالی انجام شد که زلنسکی تور سفرهایش به کشورهای متحد اروپایی را پایان داد. هر چند مقامات این متحدان در این سفرها از او مشتاقانه استقبال کردند اما زلنسکی هیچ وعده‌ای از جانب آنها در رابطه با جنگنده‌هایی که به دنبالشان بود، به دست نیاورد.

زلنسکی در سخنرانی ویدیویی شبانه خود گفت: “من در این چند روز در لندن، پاریس، بروکسل و در هر جا درباره نحوه تقویت سربازانمان صحبت کردم. تفاهمات بسیار مهمی وجود دارد و  ما سیگنال‌های خوبی دریافت کردیم. این تفاهمات مرتبط با موشک‌های دوربرد و تانک‌ها و همین طور در سطح بعدی همکاری ما، به جنگنده‌ها مربوط می‌شوند.”

به نوشته رویترز، روسیه بارها به زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین در فاصله‌ای دور از خطوط مقدم جنگ حمله کرده و متعاقب آن، میلیون‌ها اوکراینی را در میانه زمستان برای روزها بدون برق، گرمایش یا آب رها کرده است.

موجب موشک‌باران‌های روسیه اغلب به دنبال پیشروی‌های اوکراین در عرصه دیپلماتیک یا میدان جنگ رخ داده‌اند.

ویتالی کلیچکو، شهردار شهر کی‌یف، گفت در پی به صدا درآمدن آژیرهای خطر در ساعات شلوغی صبح و پناه گرفتن شهروندان، ۱۰ موشک روسی بر فراز پایتخت اوکراین سرنگون شدند.

دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین نیز خاطرنشان کرد، اوکراین ۴۴ درصد از ظرفیت تولید برق هسته‌ای و ۷۵ درصد از ظرفیت تولید برق حرارتی خود را از دست داده است.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این (حملات روسیه) هدف گیری عمدی زیرساخت‌هایی است که اوکراینی‌ها را در زمستان زنده نگه می‌دارند.

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد و اعلام کرده، اقدامات جنگی کی‌یف را هدف قرار داده است.

اوکراین از مدتها قبل خود را برای یک حمله جدید روسیه آماده و ادعا کرده، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از ماه‌ها پسرفت، می‌خواهد پیش از سالگرد حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه، از موفقیت در میدان جنگ تحسین کند. فرمانداران اوکراینی در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق این کشور گفتند که نفوذها آغاز شده است.

پوتین قرار است در ۲۱ فوریه سخنرانی سالانه خود را به پارلمان کشورش ارائه کند. این همان تاریخی است که پوتین سال گذشته در آن بخش‌هایی از دونتسک و لوهانسک که تحت کنترل جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه بودند را به عنوان جمهوری‌های مستقل به رسمیت شناخت.

تصرف کامل این استان‌ها که جزو چهار استان ضمیمه شده توسط مسکو به خاک روسیه هستند، به پوتین اجازه می‌دهد ادعا کند یکی از اولویت‌های اصلی او محقق شده است.

تمرکز اصلی عملیاتهای اخیر مسکو شهر باخموت بوده است. اکثر جمعیت حدودا ۷۰۰۰۰ نفری این شهر کوچک از آنجا گریخته‌اند و ارتش اوکراین گفته این شهر و مناطق اطراف آن زیر آتش حملات جدید با تانک، خمپاره و توپخانه قرار گرفته‌اند.

پس از ماه‌ها نبرد ایستای توپخانه‌ای که هر دو طرف از آن با نام “چرخ گوشت” یاد کردند، نیروهای روسی شروع به محاصره شهر کرده‌اند. نیروهای آنها شامل ارتش شرکت امنیتی خصوصی واگنر روسیه نیز است؛ شرکتی که طبق گزارشها ده‌ها هزار زندانی را با وعده عفو به خدمت گرفته است.

ارتش منظم روسیه اکنون همچنین این قابلیت را یافته که بسیاری از ۳۰۰۰۰۰ نفری را که در اواخر سال گذشته میلادی در یک بسیج اجباری نیروها نام نویسی شدند، مستقر کند.

وزارت دفاع انگیلس گفت، به نظر می‌رسد نیروهای واگنر از روز سه شنبه دو تا سه کیلومتر در اطراف شمال باخموت پیشروی کرده‌اند؛ این یک پیشروی سریع در نبردی است که خطوط مقدمش در چند ماه گذشته به سختی جابجا شده است.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.