جدایی طلبان جنوبی یمن عملیات نظامی خود را در ابین آغاز کردند

[ad_1] عدن (رویترز) – گروه اصلی جدایی طلب جنوبی یمن اواخر روز دوشنبه اعلام کرد که عملیات نظامی را در ابین “برای پاکسازی آن از وجود سازمان های تروریستی” در اقدامی که کنترل جناح مورد حمایت امارات در جنوب را تقویت می کند، آغاز کرده است. جنگ هفت ساله ائتلاف متفرق به رهبری عربستان سعودی

کد خبر : 245459
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
جدایی طلبان جنوبی یمن عملیات نظامی خود را در ابین آغاز کردند

[ad_1]

عدن (رویترز) – گروه اصلی جدایی طلب جنوبی یمن اواخر روز دوشنبه اعلام کرد که عملیات نظامی را در ابین “برای پاکسازی آن از وجود سازمان های تروریستی” در اقدامی که کنترل جناح مورد حمایت امارات در جنوب را تقویت می کند، آغاز کرده است.

جنگ هفت ساله ائتلاف متفرق به رهبری عربستان سعودی در برابر گروه حوثی وابسته به ایران، یمن را تجزیه کرده است و حوثی‌ها عمدتا شمال را در اختیار دارند و دولت شناخته شده بین‌المللی مستقر در جنوب.

رقابت‌ها میان جناح‌های یمنی در ائتلاف اخیراً با گسترش دامنه نیروهای جنوبی تحت حمایت امارات متحده عربی، به خطر افتادن شورای جدید ریاست‌جمهوری و پیچیده‌تر کردن تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به درگیری، دوباره ظاهر شد.

استقرار شورای انتقالی جنوب (STC) در استان ابین، با گسترش حضور خود در آنجا، به دنبال دستاوردهایی در شبوه همسایه توسط تیپ غول های تحت حمایت امارات علیه جناح های رقیب از جمله حزب اصلاح است.

STC که برای کنترل جنوب با دولت مورد حمایت عربستان سعودی رقابت کرده است، گفت که کمپین آن با گروه های تروریستی در ابین مبارزه خواهد کرد و جاده های جنوب را ایمن می کند.

ابین در سال جاری شاهد چندین حمله علیه سربازان بود که مقامات گمان می‌کنند توسط القاعده در شبه جزیره عربستان انجام شده است که از جنگ بین حوثی‌ها و ائتلاف برای افزایش نفوذ خود استفاده کرده بود.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در مارس 2015 پس از برکناری حوثی‌ها از صنعا، پایتخت یمن، در اواخر سال 2014 در یمن مداخله کرد. این درگیری ده‌ها هزار نفر را کشته و میلیون‌ها نفر را به گرسنگی کشانده است.

در ماه آوریل، شورای رهبری سیاسی که تحت نظارت عربستان تشکیل شده بود، در حالی که عربستان سعودی به دنبال تقویت ائتلاف ضد حوثی ها در میان فشارهای شدید بین المللی برای پایان دادن به جنگ بود، اختیارات رئیس جمهور در تبعید را به عهده گرفت.

رشاد العلیمی، رئیس شورا، روز دوشنبه در اطلاعیه ای که رویترز مشاهده کرد، خطاب به عیدروس الزبیدی، رهبر STC و عضو شورا، گفت که تمام عملیات نظامی باید تا زمان اجرای مجدد استقرار نیروها در جنوب که بر اساس پیمان تقسیم قدرت تصریح شده است، متوقف شود. با میانجیگری ریاض در سال 2019.

بی ثباتی در جنوب تلاش های سازمان ملل برای آتش بس دائمی را پیچیده می کند تا راه را برای مذاکرات سیاسی برای پایان دادن به جنگ هموار کند. آتش بس با میانجیگری سازمان ملل بین ائتلاف و حوثی ها عمدتاً از آوریل برقرار شده است.

(گزارش توسط غایده غانتوس؛ ویرایش توسط مایک هریسون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.