جاهای دیدنی اصفهان برای شب گردی کدامند؟

اصفهان کلان‌شهری مملو از جاذبه است که حتی با تاریکی هوا نیز می‌توانید جاهای دیدنی متعددی برای تفریح پیدا کنید و از دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه خود لذت ببرید. گشت‌وگذار در اصفهان و بازدید از جاهای دیدنی آن در شب حال‌وهوای خاص خود را دارد و فرقی نمی‌کند که نیمه اول یا نیمه دوم سال

کد خبر : 44263
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
جاهای دیدنی اصفهان برای شب گردی کدامند؟


اصفهان کلان‌شهری مملو از جاذبه است که حتی با تاریکی هوا نیز می‌توانید جاهای دیدنی متعددی برای تفریح پیدا کنید و از دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه خود لذت ببرید.

گشت‌وگذار در اصفهان و بازدید از جاهای دیدنی آن در شب حال‌وهوای خاص خود را دارد و فرقی نمی‌کند که نیمه اول یا نیمه دوم سال به نصف جهان سفر کرده باشید، این کلان‌شهر جاذبه‌های متعددی برای شب‌گردی دارد. با این حال، بعد از غروب آفتاب و تعطیلی موزه‌ها و بازارهای تاریخی، انتخاب‌های شما محدودتر می‌شوند. در کنار بازدید از سی و سه پل و پل خواجو که بین اصفهانی حسابی پرطرفدار است، می‌توانید به پارک‌های جنگلی و شهربازی‌ها سر بزنید و دورهمی‌های خانوادگی خود را در دل طبیعت یا با شور و هیجان بازی‌های مختلف آمیخته کنید. برای آشنایی بیشتر با مکان‌های دیدنی اصفهان در شب با این مقاله همراه شوید.

هرآنچه باید درباره جاذبه های اصفهان در شب بدانید:

پل های اصفهان

سی و سه پل

عکاس: ناشناس

سی و سه پل یکی از جاذبه‌های اصفهان، به‌خصوص هنگام غروب است که علاوه بر ارزش تاریخی فراوانش، نماد شهر نیز به حساب می‌آید. این پل دیدنی روی رودخانه زاینده رود بنا شده است و زمان‌هایی که آب رودخانه جریان دارد و همین طور به‌لطف وجود نورپردازی، کافه رستوران و… به پاتوق اصفهانی‌ها برای تفریح‌های شبانه تبدیل می‌شود. این اثر ارزشمند تاریخی که در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت، همچون نگینی بر انگشتری اصفهان می‌درخشد و حوالی عصر جمعیت زیادی برای قدم‌زدن روی پل و تماشای چشم‌انداز غروب، راهی سی و سه پل می‌شوند. سی و سه پل با ۴۰۰ سال قدمت، از دوران صفویه به یادگار مانده است و طولانی‌ترین پل زاینده رود محسوب می‌شود.

پل خواجو

پل خواجو در شب

عکاس: ناشناس

پل خواجو یکی از زیباترین پل‌های جهان در عصر خود و از جاذبه‌های معروف گردشگری اصفهان است که با قدم‌زدن روی آن، لذت وصف‌ناپذیری نصیبتان خواهد شد؛ به‌ویژه هنگام غروب و اوایل شب که چشم‌انداز بسیار زیبایی پیش روی شما قرار می‌گیرد. این اثر تاریخی که در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، تنها یک گذرگاه ساده نیست و طوری طراحی شده است تا مردم حین عبور از روی آن، توقفی داشته باشند و در کنار یکدیگر خوش بگذرانند. صدای جریان آب زاینده رود در میان نورپردازی زیبای پل در شب‌های بلند تابستان، فرصتی ایدئال برای زدودن خستگی یک روز پرمشغله است؛ ضمن اینکه می‌توانید از فضای سبز اطراف پل خواجو برای گردش و استراحت استفاده کنید.

عکاس: حمیدرضا بانی

علاوه بر معماری شگفت‌انگیزی که در ساخت پل خواجو به کار رفته است، حقایق جالبی درباره این پل وجود دارد که جذابیت آن را دوچندان می‌کند. به‌عنوان مثال آب باعث فرسایش آن نمی‌شود و نقش بسزایی در استحکام پل دارد. سنگ قبرهای مرموز، عقاب تیز چنگال بر فراز زاینده رود، نمای گنبد حرم امام رضا (ع)، سقف‌های طاق چشمه‌ای (منحنی) و… نیز از دیگر عجایب این پل هستند.

پارک های اصفهان

پارک صفه

کوه صفه اصفهان در شب

عکاس: محسن خرسندی

پارک صفه یا کوه صفه، یکی از جاهای دیدنی اصفهان در شب است که منظره بی‌نهایت زیبایی از شهر را پیشکش شما می‌کند و از همین رو می‌توان آن را بام اصفهان دانست. به‌لطف وجود شهربازی، فضای سبز، مسیرهای پیاده‌روی، باغ وحش، تله کابین، سینمای هفت بعدی، رستوران‌های متعدد، پارک بادی، زیپ لاین، سالن بولینگ و… در این پارک جنگلی می‌توانید برای چندین ساعت خود را مشغول کنید، بدون اینکه اصلا متوجه زمان شوید!

پل رنگین کمان در پارک صفه اصفهان

عکاس: هدی اسدی

گردنه باد، پل رنگین کمان و چشمه‌های متعدد موجود در پارک همچون چشمه پاچنار، چشمه درویش یا خاچیک و چشمه گل زرد نیز جذابیتی دوچندان به پارک داده‌اند. قلعه شاه دژ که در بلندترین نقطه کوه پارک صفه قرار گرفته است، از جاذبه‌های معروف این پارک به حساب می‌آید که اگر اهل کوهنوردی باشید، می‌توانید از آن دیدن کنید. بسیاری از گروه‌های خانوادگی و دوستانه با برپایی بساط پیک‌نیک‌ در این پارک، از امکانات خوب و چشم‌انداز تماشایی کوهستان صفه نهایت لذت را می‌برند.

پارک ناژوان

پل پارک ناژوان در شب

عکاس: حمزه کرباسی

پارک ناژوان، جاذبه‌ای فوق‌العاده برای شب‌گردی در اصفهان محسوب می‌شود که ترکیبی از ساحل زیبای زاینده رود، پارک جنگلی، مراکز و امکانات گردشگری و تفریحی و کوچه باغ‌های بکر را در دل خود جای داده است. این قطب گردشگری طبیعی که وسعتی ۱۲۰۰ هکتاری دارد، به‌لطف داشتن زمین‌بازی کودکان، پارک بادی، مسیر دوچرخه‌سواری، فضای جنگلی با آلاچیق‌های متعدد، عکاس‌خانه، زمین ماسه، امکانات قایق‌رانی، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، ایستگاه‌های درشکه‌سواری، مکانی فوق‌العاده عالی برای پیک‌نیک و گذراندن اوقات فراغت در طبیعت است.

غروب خورشید در پارک ناژوان

عکاس: Ali Doroushi

امکانات تفریحی پارک شامل تله‌سیژ، باغ خزندگان، باغ ‌موزه پروانه‌ها، موزه صدف‌ها، آکواریوم و باغ پرندگان می‌شوند که برخی از آن‌ها تا ساعت ۱۹ یا حتی ۲۱ باز هستند و امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد.

  • آدرس: اصفهان، اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان (نمایش روی نقشه)

باغ گل های اصفهان

باغی زیبا در کنار دریاچه

عکاس: غزاله پاکدل

باغ گل‌های اصفهان، جاذبه‌ای متفاوت در این شهر بزرگ است که فرصت آشنایی با گل‌ها و گیاهان بسیاری را برایتان فراهم می‌کند. این باغ کارکردهای تفریحی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دارد و علاوه بر داشتن گونه‌های گیاهی متنوع، به‌واسطه وجود عناصر معماری سنتی در بناهای باغ، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. قسمت‌های مختلف باغ شامل پاویون ورودی، محوطه باغ، برکه‌ها و آبشار، آمفی تئاتر روباز،‌ گلخانه، هزارتو، باغ صخره‌ای، باغ رز، باغ گیاهان دارویی و خوراکی، باغ سوزنی برگان و… می‌شود.

جوی آب در وسط باغ گلهای اصفهان

عکاس: علی صالحی

با تاریکی هوا، نورپردازی باغ گل جلوه باعث زیبایی بیش از پیش آن می‌شود و منظره‌ای رویایی خلق می‌کند. در کنار بازدید از این همه زیبایی می‌توانید به کافه باغ سر بزنید و لحظه‌های خوشمزه‌ای را تجربه کنید. بازدید از باغ گل تا ساعت ۲۰ امکان‌پذیر است.

  • تلفن: ۳۲۶۷۲۰۵۹-۰۳۱
  • آدرس: اصفهان، میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی، باغ گل‌های اصفهان (نمایش روی نقشه)

پارک مشتاق

پارک مشتاق اصفهان در کنار زاینده رود

عکاس: Ahmad Tamimi

پارک مشتاق در حاشیه زاینده‌رود قرار دارد و نه‌تنها چشم‌انداز خوبی به رودخانه دارد، بلکه به‌خاطر داشتن فضای سبز زیبا، مکان مناسبی برای پیک‌نیک، ورزش و پیاده‌روی محسوب می‌شود. این پارک از محدوده پل خواجو تا پل شهرستان امتداد یافته است و جزو جدیدترین پارک‌های اصفهان به شمار می‌رود. شب‌هایی که جمعیت زیادی از گردشگران به پل خواجو می‌روند، تماشای ازدحام جمعیت و انرژی مردم و آواز زیبای خواننده‌های ناشناس، لذت حضور در این پارک دوچندان می‌شود.

  • آدرس: اصفهان، پل بزرگمهر، میدان بزرگمهر، خیابان مشتاق، بعد از خیابان خواجه عبدالله انصاری، روبه‌روی زاینده‌رود (نمایش روی نقشه)

باغ فدک

دریاچه باغ فدک اصفهان

عکاس: فرزاد زمانی

باغ فدک با وسعت ۸۵ هزار هکتار، یکی از جاذبه‌های طبیعی اصفهان است که محلی ایدئال برای کمپینگ گردشگری به شمار می‌رود؛ ضمن اینکه به‌عنوان محلی برای اسکان مسافران در نوروز و سایر روزهای سال به کار می‌رود. وجود ۴۷ هزار اصله درخت و درختچه این باغ، نقش موثری در تلطیف هوای شهر دارند و بازدیدکنندگان می‌توانند از این فضای باز نهایت لذت را ببرند. یکی دیگر از جذابیت‌های منحصربه‌فرد باغ فدک، دریاچه مصنوعی شرق آن است که فضایی دل‌نشین و با طراوت ایجاد کرده است. امکانات موجود در باغ شامل زمین‌های ورزشی، کتابخانه و سالن مطالعه، زمین اسکیت، محوطه بازی کودکان، باغ بانوان، سکوهای نصب چادر، فضای سبز، محل ظرفشویی، آب‌خوری، دستشویی و سرویس بهداشتی، پارکینگ خودرو، بازارچه خرید، پارک بادی، سینمای پنج بعدی، نمایشگاه صنایع دستی و… می‌شود.

پارک ایثارگران

پارک ایثارگران اصفهان در کنار رودخانه

عکاس: ناشناس

پارک ایثارگران، یکی از پارک‌های زیبای کنار زاینده‌رود است که وجود انواع درختان و گل‌های رنگارنگ، طراوت و شادابی خاصی به آن داده‌اند و در نتیجه قدم‌زدن در پارک را به تفریحی لذت‌بخش تبدیل کرده‌اند. علاوه بر این، آب‌نماهای متعدد، زیبایی خاصی به محیط پارک بخشیده‌اند.

فضای مناسب برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، نرمش، نمازخانه، سرویس بهداشتی، وسایل بازی کودکان، وسایل حرکت درمانی و ورزشی برای بزرگسالان از جمله امکانات پارک ایثارگران هستند. با این اوصاف می‌توان گفت که شب‌های بلند تابستان، زمانی عالی برای برپایی پیک‌نیک در کنار اعضای خانواده و دوستان و صرف یک وعده غذای خانگی در این پارک به شمار می‌رود. از آنجا که امکانات خوبی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است، می‌توانید ساعاتی را با خیال راحت در پارک بنشینید و سرگرم باشید.

پارک ملت

محوطه بازی کودکان در پارک ملت اصفهان

عکاس: محمد جعفری

پارک ملت در حاشیه زاینده‌رود قرار دارد و از جاذبه‌های منحصربه‌فرد آن، چشم‌انداز بسیار زیبای رودخانه در طول روز و شب است. وجود آب‌نمای زیبای رنگی در این پارک نیز مزید بر علت شده‌اند تا از حضورتان در پارک ملت لذت ببرید. از آنجا که پارک مذکور در نزدیکی مراکز خرید مهم شهر واقع شده است، پس از پاساژگردی و خرید می‌توانید برای رفع خستگی به این محل سر بزنید و از محیط فرح‌بخش آن استفاده کنید. زمین اسباب‌بازی کودکان، زمین والیبال و اسکیت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، بوفه و کتابخانه از امکانات پارک هستند.

شهربازی های اصفهان

شهر رویاها

وسایل بازی کودکان در شهر رویاها اصفهان

عکاس: محمد محمدی

شهر رویاها بزرگ‌ترین شهربازی ایران و یکی از اصلی‌ترین مراکز تفریحی اصفهان محسوب می‌شود که نه‌تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان جذابیت دارد.

شهر رویاها یکی از اصلی‌ترین مراکز تفریحی اصفهان است

از آنجا که این شهربازی دارای دو بخش سرپوشیده و سرباز است، امکان استفاده از آن در تمام فصول سال وجود دارد. سه سینمای چند بعدی با امکانات و افکت‌های خارق‌العاده و مجموعه‌ای متنوع از بازی‌های هیجان‌انگیز، شهر رویاها را به مکانی مناسب برای گردش خانوادگی و گروهی تبدیل کرده‌اند.

محوطه بازی شهر رویاها اصفهان

عکاس: پویا صفری

از جمله بازی‌های فضای باز می‌توان به ترن هوایی معلق، موتور فضایی، تاب زنجیری، سقوط آزاد و بازوی چرخان اشاره کرد. فضای سرپوشیده نیز به سالن بازی‌های کامپیوتری، استودیو جلوه‌های ویژه، سینما رویا، بازی‌های آبی و کارتینگ اختصاص دارد.

  • تلفن: ۹۵۰۲۰۹۶۰-۰۳۱ (با توجه به شیوع کرونا، پیش از بازدید از شهر رویاها، با این مکان تماس بگیرید تا از فعالیت یا عدم‌فعالیت مجموعه مطمئن شوید).
  • آدرس: بزرگراه کمربندی شرق اصفهان، پس از روشن‌دشت، نرسیده به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، شهر رویاها (نمایش روی نقشه)

شهربازی سرزمین عجایب

وسایل بازی کودکان در شهرباز سرزمین عجایب

منبع عکس: اینستاگرام wondercity_esf

شهربازی سرزمین عجایب به‌لطف داشتن محیطی خانوادگی و فرح‌بخش، بازی های جالب و جذاب و امکان استفاده هم‌زمان آقایان و بانوان، محیطی عالی برای سپری‌کردن شبی به‌یادماندنی همراه با دوستان و اعضای خانواده محسوب می‌شود. این شهربازی سرپوشیده در اوایل سال ۱۳۹۰ در زمینی به وسعت ۴۰۰۰ متر مربع ساخته شد و دارای دو بخش مخصوص برای بزرگسالان و کودکان است. بخش بزرگسالان شامل کنسول‌های بازی ایکس باکس، ماشین کوبنده، بازی‌های ویدئویی، فوتبال دستی، ایرهاکی، فوتبال دستی، بیلیارد و پینگ پنگ می‌شود و برای کودکان بخش‌هایی نظیر سرسره بادی، قطار کودک، چرخ‌وفلک کوچک، تاب، ترامبولین (تخته فنر)، گیم آب پاش و… در نظر گرفته شده است.

کلبه شادی یکی دیگر از مکان‌های جذاب شهربازی به حساب می‌آید که اغلب برای برگزاری جشن‌های تولد استفاده می‌شود. سینما چهار بعدی نیز امکان تماشای بهترین و جدیدترین فیلم‌ها را با عینک سه بعدی برایتان فراهم می‌کند؛ ضمن اینکه می‌توانید با سپردن کودکتان به خانه کودک شهر عجایب، با خیال آسوده از فیلم خود لذت ببرید.

  • ساعت کاری:  از ساعت ۱۶ تا ۲۳ 
  • شماره تماس: ۳۶۷۳۲۸۳۵-۰۳۱
  • آدرس: اصفهان، طبقه زیری پایانه مسافربری صفه، شهربازی سرپوشیده سرزمین عجایب (نمایش روی نقشه)

شهربازی کهکشان عجایب

محوطه بازی کودکان در شهربازی کهکشان عجایب

عکاس: ناشناس

شهربازی کهکشان عجایب مجهز به جدیدترین دستگاه‌های روز دنیا است و از همین رو جزو مدرن‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده در ایران به شمار می‌رود. این مجموعه که در طبقه سوم اصفهان سیتی سنتر واقع شده است، از سال ۱۳۹۴ شروع به فعالیت کرد و دارای امکاناتی از قبیل ۱۲۰ دستگاه‏ بازی و سرگرمی، فودکورت، کافی شاپ، غرف گریم و اتاق تولد است.

بخش جوایز کهکشان عجایب اصفهان

عکاس: مجید مددی

کودکان و بزرگسالان می‌توانند از وسایل بازی و سرگرمی‌های شهربازی کهکشان عجایب استفاده کنند. ایرهاکی، بازی مکانیکی شتر سواری، قصربادی، ترامپولین، ترن فضایی، کشتی فضایی، استخر توپ، قلعه فضایی، تکنوپاپ، تیراندازی و ماشین برقی به کودکان اختصاص دارد و بزرگسالان می‌توانند از دستگاه‌های شبیه ساز، بازی‌های ویدئویی، کنسول‌های واقعیت مجازی، بیلیارد و بولینگ بهره‌مند شوند.

  • ساعات کاری: ۶ ماه اول سال از ساعت ۱۴ تا ۲۴ و روزهای جمعه و تعطیل از ساعت ۱۱ تا ۲۴ – ۶ ماه دوم سال از ساعت ۱۶ تا ۲۴، روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۴، روزهای جمعه و تعطیل از ساعت ۱۱ تا ۲۴
  • تلفن: ۳۶۵۵۰۱۸۵-۰۳۱
  • آدرس: مجموعه اصفهان سیتی سنتر، طبقه سوم، مقابل پردیس کتاب، شهربازی کهکشان عجایب (نمایش روی نقشه)

شهربازی ملک شهر

محوطه ماشین برقی در شهربازی ملک شهر اصفهان

عکاس: حامد صاحب

شهربازی ملک شهر، با بیش از ۳۰ سال قدمت، قدیمی‌ترین شهربازی اصفهان است که تعداد زیادی از شهروندان اصفهانی با آن خاطره دارند. از وسایل بازی این محل می‌توان به سفینه، ماشین برقی کودکان و بزرگسالان، کشتی صبا، بازی‌های واقعیت مجازی، نردبان تلاش، قطار کودکان، استخر توپ، کلبه وحشت، بازی‌های شانسی و چرخ‌وفلک اشاره کرد.

  • ساعت کاری: از ساعت ۱۱ تا ۲۳
  • تلفن: ۳۴۴۴۷۰۷۰-۰۳۱
  • آدرس: اصفهان، کاوه، خیابان بهارستان غربی (ملک شهر)، شهربازی ملک شهر (نمایش روی نقشه)

مراکز خرید اصفهان

اصفهان سیتی سنتر

ساختمان سفید رنگ سیتی سنتر اصفهان

منبع عکس: سایت سیتی سنتر

اصفهان سیتی سنتر نخستین و بزرگ‌ترین مرکز تجاری، فرهنگی، تفریحی و گردشگری ایران به شمار می‌آید که با هدف ایجاد تسهیلات جهت تامین نیازهای زندگی روزمره مردم زیر یک سقف ساخته شده است. این مجموعه، هفت طبقه دارد که دو طبقه زیرزمین به پارکینگ، سه طبقه همکف، اول و دوم به مرکز خرید، واحدهای فروشگاهی، فودکورت، نگارخانه، رستوران و کافی شاپ‌ها و دو طبقه سوم و چهارم به مجموعه سینماها، موزه، شهربازی، مرکز همایش‌های بین المللی، فود کورت و رستوران‌ها، مجموعه دانشگاه‌ها و مراکز خدمات رسانی اختصاص یافته است.

مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان

عکاس: ناشناس

گردشگران ایرانی و خارجی زیادی در طول سال به این مجموعه سر می‌زنند تا علاوه بر خرید از فروشگاه‌های کیف و کفش برند، لباس‌های زنانه و بچگانه، کت و شلوار، صنایع دستی شهر اصفهان و… از سایر بخش‌های آن نیز استفاده کنند.

  • تلفن: ۵۰۰۱-۰۳۱
  • آدرس: اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، مجموعه اصفهان سیتی سنتر (نمایش روی نقشه)

مجتمع کوثر اصفهان

مجتمع تجاری کوثر اصفهان

عکاس: مسیح خسروی دهکردی

مجتمع کوثر اصفهان در نزدیکی سی و سه پل قرار دارد و در نتیجه می‌توانید در کنار بازدید از این جاذبه، به مرکز خرید کوثر نیز سری بزنید و به خرید و گردش بپردازید. این مجموعه با داشتن ۴۵۰ واحد تجاری اعم از مغازه‌های فروش پوشاک، کیف، کفش، طلا، جواهر، نقره و سایر زیورآلات، یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید شهر اصفهان به حساب می‌آید. با توجه به وجود پارکینگ طبقاتی مجهز در این مجتمع، از نظر جای پارک هیچ مشکلی نخواهید داشت.

  • تلفن: ۳۶۲۰۴۱۱۱-۰۳۱
  • آدرس: اصفهان، چهار باغ بالا، روبه‌روی سی و سه پل، مجموعه اداری تجاری کوثر (نمایش روی نقشه)

مجتمع تجاری پارک

مجتمع تجاری پارک اصفهان

عکاس: مجید دهقان

مجتمع پارک اصفهان با حدود ۱۵ هزار متر مربع مساحت و ۴۰۰ فروشگاه و فضای سبز مناسب، از مراکز خرید قدیمی شهر است. در اینجا می‌توانید از پوشاک و ساعت تا کیف و کفش، لوازم صوتی و تصویری، لوازم موسیقی، اسباب‌بازی، کامپیوتر و نرم افزار، آرایشی و بهداشتی، ورزشی و… را خریداری کنید و برای رفع خستگی به سراغ کافه‌ها و رستوران‌های آن بروید.

سایر جاذبه های اصفهان در شب

میدان نقش جهان

فواره های میدان نقش جهان در شب

عکاس: ناشناس

میدان نقش جهان که با نام میدان امام نیز شناخته می‌شود، یکی از میدان‌های بزرگ دنیا و از آثار ثبتی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو است. این میدان تاریخی در قلب اصفهان قرار دارد و میزبان آثار تاریخی متعددی همچون کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام و سردر قیصریه است که هریک دنیایی از معماری و فرهنگ و تاریخ را با خود یدک می‌کشند.

میدان نقش جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است

کالسکه‌سواری در میدان، خرید سوغاتی و صنایع دستی از فروشگاه‌های دور آن، عکاسی و… از جمله جذابیت‌های میدان نقش جهان برای بسیاری از گردشگران است. علاوه بر این، شب‌هایی که آب‌نماهای میدان باز است و نورپردازی بناهای تاریخی نقش جهان خودنمایی می‌کنند، با منظره‌ای فوق‌العاده دیدنی مواجه خواهید شد.

میدان نقش جهان در شب

عکاس: ناشناس

کافه‌ها و غذاخوری‌های متعددی دورتادور میدان نقش جهان وجود دارد که می‌توانید خود را به انواع خوراکی‌های خوشمزه از بستنی و دسر تا آش رشته، فرنی، باقلوا و دوغ و گوشفیل محبوب اصفهانی‌ها دعوت کنید.

محله جلفا

محله جلفا اصفهان در شب سال نو

منبع عکس: خبرگزاری برنا (عکاس: ناشناس)

محله جلفای اصفهان، منطقه‌ای تاریخی و ارمنی‌نشین است که به‌خاطر کلیسای وانک، کلیساهای تاریخی و قدیمی، صدای ناقوس کلیساها، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب و وسوسه‌انگیز، معماری و بافت بسیار قدیمی و دست‌نخورده، خیابان‌های سنگ‌فرش و غیره برای بسیاری از گردشگران جذابیت دارد. در واقع شب‌گردی در جلفا و قدم‌زدن در کوچه‌های سنگ‌فرش و دیدن ساختمان‌های زیبا می‌تواند تجربه متفاوتی را برایتان رقم بزند. وجود کافه‌های دنج نیز که گاهی اوقات شکل و شمایل کاملا اروپایی دارند، خستگی را از تن شما دور می‌کنند. همچنین در میدان جلفا شاهد مغازه‌های قدیمی و کوچکی خواهید بود که تبدیل به یکی از جاذبه‌های این میدان شده‌اند. فرارسیدن سال نو مسیحی در محله جلفا با بوی شیرینی مخصوص ارامنه، کاج‌ها و کوچه‌های آراسته همراه است و شاید بهترین زمان برای بازدید از این منطقه باشد.

محله جلفا از شمال به خیابان نظر غربی، از جنوب به خیابان محتشم کاشانی، از غرب به خیابان وحید، مارنان و از شرق به خیابان حکیم نظامی، توحید و شهید قندی منتهی می‌شود.

چهارباغ عباسی

کافه خیابانی در خیابان چهارباغ عباسی

عکاس: مرتضی برجسته

خیابان چهارباغ اصفهان یکی از زیباترین خیابان‌های ایران است که از زاینده ‌رود شروع می‌شود و تا دروازه دولت ادامه می‌یابد. در اینجا می‌توانید زیر سایه درختان چنار و نارون و در پیاده‌راه سنگ‌فرش قدم بزنید، لذت نشستن روی نیمکت‌ها و استنشاق هوای تازه را تجربه کنید و بدون نگرانی از تردد خودروها، به دوچرخه‌سواری مشغول شوید. به‌عبارتی، از آنجا که در این خیابان اجازه تردد خودرو وجود ندارد، می‌توانید با کمال آرامش از قدم‌زدن و تماشای مناظر قشنگ چهارباغ لذت ببرید. با توجه به وجود انواع و اقسام غذای خیابانی و کافه‌های فضای باز، به‌راحتی می‌توانید دلی از عزا درآورید. این خیابان همچنان یکی از مهم‌ترین مقاصد خرید پوشاک است و فروشگاه‌ها و مراکز خرید متعدد آن به شما این امکان را می‌دهند که با یک تیر چند نشان بزنید و علاوه بر تفریح، خرید خوبی داشته باشید.

خیابان چهارباغ عباسی در پاییز

عکاس: مرتضی برجسته

چهارباغ عباسی در اصل بخشی از خیابان طویل و زیبایی است که چهارباغ بالا و چهارباغ پایین را در خود جای داده است و سی ‌و سه‌ پل به‌عنوان یک رابط، چهارباغ بالا را به چهارباغ عباسی وصل می‌کند. در واقع برای طراحی این باغ، آن را به‌شکل یک خیابان اصلی ساخته‌اند که با گذرگاه‌‌های فرعی به چهار قسمت تقسیم می‌شود و این امر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

میدان عتیق

حوض و فواره های میدان عتیق اصفهان

عکاس: ناشناس

میدان عتیق یا میدان کهنه که با نام میدان امام علی (ع) نیز شناخته می‌شود، در مرکز شهر اصفهان واقع شده و از بخش‌هایی همچون میدان اصلی، مسجد جامع در شمال غرب، مسجد و منار علی در جنوب، بازارهای اطراف میدان، مجموعه هارون ولایت تشکیل شده است. این میدان از یک سو مسجد جامع اصفهان را به بنای هارونیه و از سوی دیگر به مدرسه و کاروانسرای کاسه‌گران و بازار بزرگ اصفهان وصل می‌کند. میدان مذکور دارای معماری ذوزنقه‌ای است و طبق اسناد، در دوره سلجوقیان به‌عنوان میدان اصلی شهر اصفهان استفاده می‌شد و زمانی که شاه عباس صفوی میدان نقش جهان را ساخت، از اعتبار میدان عتیق کاسته شد و بخش اعظمی از کاسبی‌ها به میدان نقش جهان انتقال یافت. مجموعه میدان امام علی (ع) پس از بازسازی در سال ۱۳۹۲ به‌شکل رسمی افتتاح شد.

میدان عتیق اصفهان در نورپردازی شب

عکاس: ناشناس

نورپردازی و فواره‌های حوض میدان عتیق در طول شب حسابی خودنمایی می‌کنند و از همین رو گردشگران زیادی تماشای این میدان در شب را از دست نمی‌دهند. برخی خانواده‌ها نیز با برپایی بساط پیک‌نیک، شبی خاطره‌انگیز را برای خود رقم می‌زنند.

اگر تاکنون از جاذبه‌های اصفهان در شب دیدن کرده‌اید، در پایین این مقاله از کجارو می‌توانید نظر و تجربه خود را با کاربران ما در میان بگذارید یا جاهای دیدنی دیگری که در این مقاله نیامده است، به کجارویی‌ها معرفی کنید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.