«جان ایران» رونمایی شد – ایسنا

مراسم رونمایی از کتاب «جان ایران» که شرح اقدامات دولت سیزدهم در مقابله با همه‌گیری کروناست، روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد. به گزارش هوشمند نیوز، در این مراسم، ایّوب نصیری، مدیرکل پژوهشگاه دفتر ریاست جمهوری درباره علت اصلی انتشار این کتاب گفت: برخلاف دولت‌های پیشین که تنها در ماه‌های آخر

کد خبر : 208759
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
«جان ایران» رونمایی شد – ایسنا


مراسم رونمایی از کتاب «جان ایران» که شرح اقدامات دولت سیزدهم در مقابله با همه‌گیری کروناست، روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش هوشمند نیوز، در این مراسم، ایّوب نصیری، مدیرکل پژوهشگاه دفتر ریاست جمهوری درباره علت اصلی انتشار این کتاب گفت: برخلاف دولت‌های پیشین که تنها در ماه‌های آخر به تهیه و تولید مستند اقدامات‌شان می‌پرداختند، در این دولت، رئیس‌جمهور تأکید بسیاری بر ثبت مستندها از ابتدای کار داشتند.

سعید نجباء، دانشجوی دکترای دانشگاه تهران و پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) نیز در توضیح و معرفی این کتاب گفت: کتاب «جان ایران» در هسته‌ سلامت مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) و با همکاری اداره‌کل پژوهش و اسناد نهاد ریاست جمهوری تهیه شده‌است. مخاطب این کتاب که شرح اقدامات را به‌صورت جمع‌بندی‌شده آورده، عموم مردم هستند که معمولاً از طریق رسانه‌ها در جریان قرار می‌گیرند.

نجباء اضافه کرد: روش جمع‌آوری اطلاعات موجود در این کتاب، از طریق بررسی، استخراج و دسته‌بندی محتوا و مصوبه‌های ستاد و کمیته‌های ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی و… بوده‌است. همچنین گزارش چهار بخش اصلی دارد؛ اصول و رویکردها، روزشمار مدیریت بحران کرونا، راهبردها و اقدامات ویژه در مقابله با کرونا.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم ضمن اشاره به “استقبال مردم از نمایشگاه کتاب” گفت: مهم‌ترین نگاه دولت این است که با اقناع، مردم را همراه کند. در شهریورماه که دولت آغازبه‌کار کرد، رئیس جمهور اصرار داشتند تا از مهرماه مدارس و دانشگاه‌ها باز شوند. ما با افکارسنجی متوجه شدیم که بیش از ۸۴ درصد از مردم به‌دلیل ترس از ابتلا به ویروس کرونا، با بازگشایی مراکز آموزشی مخالف‌اند. همان حین ما کار فشرده‌ای را درکمیته اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع کردیم. روزنامه ایران، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف همچون رسانه ملی نیز با ما همراه شدند، برنامه‌ای تنطیم کردند و هم‌زمان با واکسیناسیون سراسری در آبان‌ماه، ورق برگشت و ۶۳ درصد از جامعه آماری ما با بازگشایی موافقت کردند. طبق آخرین پیمایش، ۸۵ درصد از عملکرد دولت در بازگشایی مدارس رضایت داشتند.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: “اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ای کشور” کاری بود که دیر یا زود باید انجام می‌گرفت. دولت سیزدهم پای کار آمده و در زمانی‌که هیچ‌کس حاضر نبود در روزهای اول کار دولت، چنین وظیفه‌ سختی را بپذیرد، آن را پذیرفته‌است. در حال حاضر، تمام شبکه‌های خارجی و رسانه‌های معاند می‌خواهند کشور ناآرام باشد. اما کشور باید از این شرایط ناعادلانه پرداخت یارانه خارج شود و دولت قبل از شروع طرح، واریزی‌های یارانه‌ای را پرداخت کرد.

«جان ایران» رونمایی شد

همچنین بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تجلیل و تشکر از زحمات کادر پزشکی و درمان درباره اهمیت به تصویر کشیدن زحمت این قشر توسط جامعه هنری، گفت: تاریخ ایران به‌خصوص بعد از انقلاب در سال ۱۳۵۷، پر از حماسه‌های بزرگ بود. حماسه مقابله با کرونا بایستی از ابعاد مختلف مورد تحلیل قرار بگیرد. درگیری کرونا، یک پیشامد جهانی بود و در تمام کشورها اتفاق افتاد. این ویروس به‌صورت یکسان به همه‌ کشورها هجوم برد اما ما از نظر امکانات و تجهیزات با دنیا نابرابر بودیم و این نابرابری در مقابله با بیماری نقش مستقیم داشت. در روزهای پاندمی، کادر درمان همواره در صحنه بود؛ هم خود اعضای کادر و هم خانواده‌های‌شان. حالا انتظار می‌رود که هنرمندان و اصحاب رسانه، حماسه آن‌ها را به همگان نشان دهند.

عین‌اللهی ادامه داد: نقش مردم و نیروی انسانی در مقابله با کرونا اهمیت زیادی دارد. «ایرانِ قوی» یک شعار نیست. درواقع زمانی‌ست که «مردم» وارد صحنه می‌شوند، که در دنیا اتفاق نیفتاد. در دولت سیزدهم با دستور رئیس جمهور، سیل واکسن به کشور وارد شد و با درخواست از مردم، همگی به‌صورت سیل‌آسا واکسن زدند. ما اگر تنها با پرسنل خود می‌خواستیم واکسیناسیونِ گروه‌ها را تکمیل کنیم، بیش از دوسال طول می‌کشید، اما با با کمک مردم در مدت زمان کوتاهی صورت گرفت. در این میان، بودند کشورهایی که امکانات و تجهیزات داشتند، ولی مردم را نداشتند. حرکت و کمک مردم یک شاخص است. ما امروزه شش مرکز تولید واکسن داریم. با واکسن‌های تولیدشده، آمار ما تک‌رقمی شد. اما بعضی از کشورهای مختلف جهان، همچنان آمار مرگ‌ومیرشان بالاست.

«جان ایران» رونمایی شد

در این مراسم علی رمضانی(سخنگو و قائم‌مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران)، عباس هنرمند(معاون ارتباطات دفتر ریاست‌جمهوری)، محمدعلی زلفی‌گُل(وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) و جمعی از اهالی رسانه نیز حضور داشتند.

«جان ایران» رونمایی شد

«جان ایران» رونمایی شد

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.