جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده اذعان کرد که استفاده از تسلیحات در تحریم ها می تواند به هژمونی دلار لطمه بزند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورد خطراتی که تحریم‌های مبتنی بر دلار آمریکا ممکن است برای هژمونی این ارز در بازارهای بین‌المللی ایجاد کند، صحبت کرد. به گفته یلن، دولت سعی می‌کند از تحریم‌ها «عاقلانه» استفاده کند، زیرا آنها می‌توانند تمایل به یافتن جایگزین‌هایی برای دلار آمریکا ایجاد کنند. یلن وزیر خزانه داری

کد خبر : 347133
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده اذعان کرد که استفاده از تسلیحات در تحریم ها می تواند به هژمونی دلار لطمه بزند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورد خطراتی که تحریم‌های مبتنی بر دلار آمریکا ممکن است برای هژمونی این ارز در بازارهای بین‌المللی ایجاد کند، صحبت کرد. به گفته یلن، دولت سعی می‌کند از تحریم‌ها «عاقلانه» استفاده کند، زیرا آنها می‌توانند تمایل به یافتن جایگزین‌هایی برای دلار آمریکا ایجاد کنند.

یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده از خطرات تسلیحات دلاری صحبت می کند

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، به تأثیرات احتمالی استفاده مداوم از تحریم ها بر هژمونی دلار آمریکا در بازارهای بین المللی اشاره کرده است. در مصاحبه ای که توسط رویترز بررسی شد، یلد اذعان کرد که چنین خطری در دراز مدت وجود دارد.

وی در مورد این موضوع اظهار داشت:

بنابراین، وقتی از تحریم‌های مالی مرتبط با نقش دلار استفاده می‌کنیم، این خطر وجود دارد که به مرور زمان، همانطور که شما گفتید، هژمونی دلار را تضعیف کند. اما این ابزار بسیار مهمی است که ما سعی می کنیم عاقلانه از آن استفاده کنیم.

یلن می‌داند که چنین تحریم‌هایی کشورهایی مانند چین و روسیه را وادار می‌کند تا به دنبال جایگزین‌هایی برای دلار آمریکا باشند تا حتی زمانی که تحت تأثیر این تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تجارت انجام دهند. با این حال، او همچنین توضیح داد که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد دلار، این کار آسانی نیست. یلن در این مورد توضیح داد و اعلام کرد:

ما هیچ کشور دیگری را ندیده‌ایم که زیرساخت‌های اساسی – زیرساخت‌های نهادی – را داشته باشد که بتواند ارز خود را به این شکل به جهان خدمت کند.

این همان نتیجه ای است که گزارشی از بانک روسیه با عنوان “بررسی بخش مالی و ابزارهای مالی روسیه” به آن رسیده است و بیان می کند که جایگزینی دلار آمریکا به دلیل ساختار فعلی تجارت خارجی دشوار خواهد بود.

کشورهای تحریم شده به دنبال جایگزینی هستند

حتی با وجود همه مشکلات، کشورهایی مانند چین، روسیه و ایران با افراد و نهادهایی که توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) تحریم شده‌اند، شروع به توسعه سیاست‌های ادغامی کرده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد تجارت خود را به دور از دلار آمریکا انجام دهند.

چین و روسیه در حال حاضر شروع به انجام معاملات تسویه با استفاده از یوان چین کرده اند و از بانک های ویژه تعیین شده به عنوان نهادهای تسویه حساب برای تسهیل این پرداخت ها استفاده می کنند. لوئیز ایناسیو ‘لولا داسیلوا’ رئیس جمهور برزیل در سفر اخیر خود به چین از کشورهای در حال توسعه خواست دلار آمریکا را کنار بگذارند و بریکس یک ارز جدید ایجاد کند.

بر اساس اظهارات یکی از مقامات دومای دولتی روسیه، بیمه یک ارز بریکس در اجلاس بعدی بریکس که در ماه اوت در آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد، مورد بحث قرار خواهد گرفت. روسیه و ایران همچنین در حال نهایی کردن توافقی برای تعمیق همکاری تجاری خود هستند و از تحریم های فلج کننده ای که ایالات متحده علیه آنها وضع کرده است اجتناب می کنند.

برچسب ها در این داستان

بانک روسیه، برزیل، بریکس، چین، هژمونی دلار، ایران، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، OFAC، دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC)، روسیه، وزیر خزانه داری، جنت یلن، دلار آمریکا، خزانه داری ایالات متحده

نظر شما در مورد موضع یلن وزیر خزانه داری آمریکا در قبال تحریم ها و آینده دلار آمریکا چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شد. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تاثیر قرار گرفتن از رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، Alexandros Michailidis / Shutterstock.com

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.