جابجایی پارک ملی جزیره الک وود گاومیش کوهان دار

[ad_1] گاومیش کوهان دار چوبی و پارک های کانادا · به عنوان بزرگترین پستاندار خشکی آمریکای شمالی، میلیون ها گاومیش کوهان دار امریکایی زمانی در سرتاسر قاره از آلاسکا تا مکزیک بودند و منبع مهمی برای بومیان ساکن در دشت ها بودند. · گاومیش کوهان دار امریکایی به عنوان ستونی از سلامت اکوسیستم در نظر

کد خبر : 196760
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
جابجایی پارک ملی جزیره الک وود گاومیش کوهان دار

[ad_1]

گاومیش کوهان دار چوبی و پارک های کانادا

· به عنوان بزرگترین پستاندار خشکی آمریکای شمالی، میلیون ها گاومیش کوهان دار امریکایی زمانی در سرتاسر قاره از آلاسکا تا مکزیک بودند و منبع مهمی برای بومیان ساکن در دشت ها بودند.

· گاومیش کوهان دار امریکایی به عنوان ستونی از سلامت اکوسیستم در نظر گرفته می شود که فواید بی شماری را برای طبیعت و سایر حیوانات فراهم می کند.

· پارک های کانادا متعهد به بازیابی گونه های نگران کننده حفاظت است. در بازسازی گاومیش کوهان دار چوبی در سراسر آمریکای شمالی، می توان از بقای جهانی و رفاه یک حیوان نمادین و باشکوه اطمینان حاصل کرد و ارتباطات فرهنگی، تاریخی و زیست محیطی را می توان تجدید کرد.

· پارک های کانادا تلاش می کند تا یک گله متعادل با چرای کافی برای حفظ سلامت آنها حفظ کند و در عین حال پوشش گیاهی و مرتعی را برای سایر گونه ها باقی بگذارد. به طور دوره‌ای، گاومیش کوهان دار امریکایی باید به خارج از پارک منتقل شود تا اطمینان حاصل شود که زیستگاه بیش از حد چرا نمی‌شود، و فرصتی برای ارائه گاومیش کوهان دار به پروژه‌های حفاظتی در آمریکای شمالی ایجاد می‌کند.

· در طول تاریخ پارک ملی جزیره الک، گاومیش کوهان دار اضافی به پارک های ملی دیگر، پروژه های حفاظتی در کانادا و ایالات متحده، به کشورهای بومی و برای مزایده ارائه شده است که در آن آنها به صنعت موفق پرورش گاو کوهان دار کانادا کمک کرده اند. امروزه اکثر گاومیش کوهان دار چوبی در کانادا از نسل گله جزیره الک می آیند.

· Parks Canada در سه پارک ملی دیگر در سراسر کشور مدیریت می کند: پارک های ملی Wood Buffalo، Kluane و Nahanni.


تاریخچه حفاظت از بیسون های چوبی در پارک ملی جزیره الک

· در نوبت 20هفتم قرن بیستم، گاومیش کوهان دار چوبی وحشی در حال انقراض بودند. جمعیت در پارک ملی وود بوفالو فعلی به چند صد نفر کاهش یافت.

· گاومیش کوهان دار چوبی به عنوان یک زیرگونه متمایز زمانی تصور می شد که به دلیل تولیدمثل مخلوط با گاومیش کوهان دار دشتی کاملاً از بین رفته است. با این حال، در سال 1958 یک جمعیت کوچک چوبی جدا شده در پارک ملی وود بوفالو دوباره کشف شد.

· در سال 1965، 22 گاومیش کوهان دار چوبی از پارک ملی وود بوفالو به پارک ملی جزیره الک منتقل شدند، جایی که از آنها برای ایجاد یک گله حفاظتی عاری از سل و بروسلوز استفاده شد که از گله گاومیش کوهان دار دشتی جدا شد. گاومیش کوهان دار جنگلی پارک ملی جزیره الک از آن زمان به گله های بیسون جدید در بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مانیتوبا، یوکان، مناطق شمال غربی، آلاسکا و روسیه کمک شده است.

در تلاش برای ایجاد یک گله “بیمه” برای بهبود زیرگونه، گله کوچک در منطقه ایزوله سابق در جنوب بزرگراه Yellowhead قرار داده شد، که از تمام گاومیش کوهان دار دشتی و سایر ونگل ها پاکسازی شده بود، که به عنوان بیماری احتمالی در نظر گرفته می شد. حامل ها

· هر دو گله گاومیش کوهان دار تقریباً 20-25 درصد هر سال رشد می کنند. به عنوان تنها پارک ملی کاملاً حصارکشی شده در کانادا، گاومیش کوهان دار امریکایی در اینجا شکارچیان طبیعی کمی دارد که به رشد مداوم گله کمک کرده است و بر توانایی زیستگاه علفزار محدود پارک برای حمایت از آنها فشار می آورد. انتقال گاومیش کوهان دار امریکایی به خارج از پارک، شکار را شبیه سازی می کند، از جمعیت گاومیش کوهان دار سالم حمایت می کند و با کاهش گله کمک می کند تا مطمئن شویم که مرتع بیش از حد چرا نمی شود.

اهمیت ارسال بیسون به آلاسکا

این پروژه به امنیت جهانی بیسون چوبی کمک می کند. این یک فرصت اضافی برای تضمین بقای زیرگونه در یک جمعیت جغرافیایی مجزا در نظر گرفته می شود.

Parks Canada خوشحال است که یک بار دیگر با دپارتمان ماهی و بازی ایالت آلاسکا به توافق رسیده است. این دومین توافقی بود که اجرا شد، با اینکه پارک ملی جزیره الک در سال 2008 53 گوساله گاومیش کوهان دار چوبی را به آلاسکا فرستاد. ایالت آلاسکا در آوریل 2022، 40 گوساله گاومیش کوهان دار چوبی اضافی را از پارک ملی جزیره الک دریافت کرد، با انتقال های آتی برای سال 2024، 2026 شناسایی شد. و 2028.

چرا احیای بیسون مهم است؟

پارک های کانادا از حفاظت از گاومیش کوهان دار به دلایل زیر حمایت می کند:

· احیای محیط زیست: به‌عنوان «مهندسین اکوسیستم»، گاومیش کوهان‌دار به شیوه‌ای بر چشم‌انداز تأثیر می‌گذارد که به نفع بسیاری از جوامع گیاهی و جانوری است. به عنوان مثال، گاومیش کوهان دار امریکایی «دیواره‌هایی» ایجاد می‌کند – فرورفتگی‌های کاسه‌مانندی که از غلتیدن روی زمین خشک ایجاد می‌شوند – که زیستگاه حیوانات دیگر را فراهم می‌کنند. آنها فضولاتی را رسوب می دهند که به عنوان کود برای گیاهان عمل می کند و از جمعیت حشرات حمایت می کند، که به نوبه خود گونه های پرندگان را تغذیه می کند و منبع غذایی برای شکارچیان است.

· پیوند فرهنگی: بیسون نمادی از تاریخ کانادا است. آنها بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم بومی و پیشگامان کانادا بودند و هنوز نقش مهمی در بسیاری از فرهنگ های بومی تا به امروز دارند. بازگرداندن بیسون به چشم انداز فرصتی برای تجدید ارتباطات فرهنگی و تاریخی است.

· کشف الهام بخش: گاومیش کوهان دار امریکایی فرصت هایی را برای بازدیدکنندگان پارک ملی جزیره الک ایجاد می کند تا در مورد اهمیت اکولوژیکی و فرهنگی گاومیش کوهان دار یاد بگیرند.

· همسویی با مأموریت پارک های کانادا: پارک های کانادا سیستم گسترده ای از مناطق حفاظت شده طبیعی و میراث فرهنگی را مدیریت می کند. در مدیریت پارک‌های ملی، پارک‌های کانادا یکپارچگی زیست‌محیطی را حفظ یا احیا می‌کند و فرصت‌هایی را برای کانادایی‌ها برای کشف و لذت بردن از آنها فراهم می‌کند. حفاظت از حیات وحش، زمین‌ها و آب‌هایی که سیستم پارک ملی را تشکیل می‌دهند کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که این مکان‌ها برای نسل‌های حال و آینده برای قدردانی و تجربه هستند.

-30-

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.