ثبت شرکت در یونان – موسسه حقوقی سام

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی شرایط ثبت شرکت در یونان می پردازیم. ثبت شرکت در یونان یکی از

کد خبر : 255382
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
ثبت شرکت در یونان – موسسه حقوقی سام


موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی شرایط ثبت شرکت در یونان می پردازیم.

ثبت شرکت در یونان یکی از راه ‌های اخذ اقامت این کشور است. از آنجایی که یونان یکی از کشورهای پیشرفته و متمدن اروپایی است همه ‌ساله تعداد زیادی از افراد به این کشور مهاجرت می‌کنند. مهاجرت و اخذ اقامت دائم یونان نیز مانند اکثر کشورهای اروپایی نیاز به طی کردن مراحلی دارد و کمی پیچیده است.

اگر قصد دارید شرکت خود را در کشور یونان به ثبت برسانید یا یک نمایندگی جدید از کسب ‌وکار خود را در کشور یونان آغاز کنید، باید مدارک مرتبط با پروسه ثبت شرکت در یونان را فراهم کنید. ثبت شرکت در یونان یکی از ساده‌ ترین و ارزان ‌ترین راه‌ ها برای شروع فعالیت و کارآفرینی بین ‌المللی کاملا مشروع است.

بررسی انواع شرکت های ثبتی در یونان

اشکال قانونی مختلفی از ثبت شرکت در یونان وجود دارد که شما می‌توانید یکی از این اشکال شرکت را راه ‌اندازی کنید. انواع شرکت های ثبتی در یونان به شرح زیر می باشد:

  • شرکت سهامی عام (PLC)
  • شرکت با مسئولیت محدود (LLC)
  • شرکت خصوصی (PC)
  • شرکت تضامنی ( عادی یا سهامی)

بررسی ویژگی های شرکت های ثبتی در یونان

دو نوع اصلی ثبت شرکت در یونان شرکت‌های سهامی (AE) و شرکت با مسئولیت محدود (EPE) است. تفاوت این دو نوع شرکت با دیگر شرکت‌های یونانی در این است که مسئولیت شخصی سرمایه‌گذاران به میزان سرمایه آن‌ ها محدود است. یکی از روش‌ های سودمند برای ثبت شرکت در کشور یونان ثبت یک شرکت تابعه خارجی یا ثبت نمایندگی است. از آنجایی که برای ثبت شرکت ‌های تابعه بسیاری از شرایط مورد نیاز نیست این روش کم‌ هزینه و به ‌صرفه است.

برخی از شرکت ‌های نمایندگی از هر نوع مالیاتی معاف هستند و تنها قسمت پرهزینه ضمانت بیمه 50 هزار دلاری از بانک و هزینه مبادله 100 هزار دلاری سالانه است. اما در برخی دیگر لازم به پرداخت مالیات می باشد که میزان این مالیات به نسبت ثبت شرکت بسیار پایین تر می باشد.

شرکت های سهامی (AE)

برای ثبت این شرکت ‌ها به حداقل یک سهامدار که می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد نیاز است. حداقل سرمایه سهام 25000 دلار و مسئولیت سهامداران در این شرکت‌ ها محدود به میزان سرمایه است. شرکت سهامی یک شخصیت حقوقی است و با توجه به دارایی‌های شرکتی خود مسئول بدهی ‌های خود است و این به دارایی‌ های شخصی سهامداران ارتباطی پیدا نمی‌کند. در زیر مزایای ثبت شرکت‌ های سهامی یا محدود سهام را برای شما آورده‌ایم.

  • مناسب برای تاسیس شرکت‌های بزرگ
  • سرمایه‌ داران فقط به میزان سرمایه‌ای که گذاشته‌اند مسئول هستند و کلیه تصمیمات شرکت تنها با یک رای ساده یا توافق اکثریت آرا اتخاذ می‌شود.
  • انعطاف ‌پذیری بالا در انتقال سهام و در پذیرش ورودی و همچنین خروجی سهامداران
  • این نوع ثبت شرکت در یونان برای بانک ‌ها و مراجع بازار مطلوب‌تر است؛ زیرا حداقل سرمایه برای ثبت آن نیاز است.
  • انحلال شرکت تنها با رای اکثریت خاص قابل انجام است. برخلاف شرکت‌ های تضامنی که هر یک از اعضا می‌تواند درخواست انحلال شرکت را بدهد.
  • این نوع شرکت ‌ها بین بانک ‌ها، مقامات دولتی، مشتریان و تامین‌کنندگان قابل‌ اعتمادتر است.

شرکت های مسئولین محدود (EPE)

این شرکت ‌ها نیز به حداقل یک سرمایه‌گذار حقیقی یا حقوقی نیاز دارد. در این نوع ثبت شرکت در یونان حداقلی برای سرمایه سهام وجود ندارد. در این نوع شرکت نیز مسئولیت ‌ها با توجه به میزان سرمایه هر فرد تعیین می‌شود. این شرکت دارای شخصیت حقوقی و دارایی‌های شرکتی خود است و با توجه ‌به دارایی‌های شرکتی مسئول بدهی‌ های شرکت نیز هست؛ دارایی‌های شخصی سهامداران ربطی به بدهی ‌های شرکت ندارد. مزایای ثبت این شرکت را شرح داده‌ایم.

  • مناسب برای مشاغل و شرکت ‌های کوچک و متوسط
  • سهامداران به میزان سرمایه خود در شرکت مسئولیت دارند.
  • برای ثبت به تشریفات کمتری نیاز دارد.
  • اختیار ممنوعیت نقل و انتقال سهام شرکت وجود دارد.
  • انعطاف ‌پذیری برای تعریف روابط سهامداران
  • حداقل سرمایه مورد نیاز وجود ندارد.

مزایای ثبت شرکت در یونان

همان‌گونه که گفتیم یکی از راه ‌های اخذ اقامت دائم یونان ثبت شرکت در این کشور است. شما می‌توانید یکی از اشکال ثبت را برگزینید و با توجه به کسب و کارتان شرکت تاسیس کنید. با تاسیس یک شرکت یا یک نمایندگی از شرکت خودتان در این کشور علاوه بر معرفی بهتر برندتان می‌توانید اقامت این کشور را دریافت نمائید. اما ثبت شرکت در یونان مزایای دیگری هم دارد که به آن‌ ها اشاره می‌کنیم.

  1. یونان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که در چند سال اخیر شاهد هیچ ریزشی در سطح اقتصاد خود نبوده است. سرمایه‌ داران می‌توانند با ثبت شرکت در این کشور علاوه بر بهره ‌مندی از درآمد های یورویی کسب ‌وکار خود را بسیار ارزان ‌تر از سایر کشورهای اروپایی تاسیس کنند.
  2. نرخ بیکاران در یونان بالاست. این شاید بد به نظر برسد اما برای موسسین شرکت خوب است؛ زیرا می‌توانند نیروهای خود را با دستمزدی کمتر استخدام کنند و در هزینه ‌های نیروی کار خود صرفه ‌جویی کنند.
  3. جا به‌ جایی پول و سرمایه از یونان به کشورهای دیگر بسیار ساده‌تر از دیگر کشورهای اروپایی است. این بدان معناست که به راحتی می‌توان سرمایه خود را از یونان به کشورتان بازگردانید.
  4. یونان زیرساخت‌های لجستیکی و ارتباطی با کیفیت بالا ارائه می‌دهد.
  5. نیروی کار در یونان بسیار تحصیلکرده، ماهر و با استعداد هستند.

مراحل ثبت شرکت در یونان

اگرچه ثبت کردن یک شرکت در یونان کار چندان پیچیده‌ای نیست اما خوب است ترتیب مراحل ثبت را به خوبی بدانید که با جا انداختن یک مرحله و یا رفتن به مسیری غلط کارتان پیچیده نشود؛ از این‌ رو ما مراحل ثبت شرکت در یونان را ذکر کرده‌ایم.

  • ثبت نام تجاری که به معنای آن است که یک نام تجاری برای شرکت خود برگزینید که در دسترس بودن آن در اتاق بازرگانی و صنعت تایید شود تا مدرکی دال بر غیرتکراری و منحصر به ‌فرد بودن آن صادر شود.
  • اسناد شرکت را در کانون وکلای شهر آتن بایگانی کنید و اساسنامه را با یک دفتر اسناد رسمی به عنوان شاهد امضا کنید.
  • حداقل سرمایه سهام تجاری شرکت خود را در یک حساب بانکی واریز کنید.
  • مدارک خود را جهت دریافت شماره ثبت به دبیرخانه دادگاه بدوی ارسال کنید. خلاصه‌ ای از اساسنامه را به دفتر چاپ ملی تحویل دهید تا در روزنامه ملی یونان منتشر شود.
  • یک مهر شرکت که به منظور تصدیق سوابق و حساب ‌های شرکت طراحی شده است را دریافت کنید.
  • طرف 8 روز بعد از استخدام اولین کارمند خود از طریق تلفن یا ایمیل به سازمان استخدام نیروی انسانی اطلاع دهید.

هزینه لازم برای ثبت شرکت در یونان

برای ثبت شرکت هزینه‌ هایی متصور است که بسته به اینکه ثبت شرکت در بستر آنلاین انجام شود و یا در بخش اسناد رسمی با هم متفاوت است. در حالت کلی هزینه ثبت شرکت در بستر آنلاین هزینه ‌های کمتری دارد و در مجموع بین 18 تا 24 یورو هزینه در بر دارد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در یونان

ثبت شرکت یکی از کارهایی است که کاغذ بازی‌های زیادی دارد و مدارک زیادی هم برای این کار لازم است. اگرچه کشور یونان شرایط ثبت شرکت را تا حدود زیادی ساده کرده است اما همچنبن مدارکی برای ثبت شرکت در یونان مورد نیاز است که باید ارائه شود تا کار شما به‌سرعت انجام شود. مدارک مورد نیاز به شرح زیر است.

  • مدارک شناسایی شخصی، مدارک اجازه اقامت خود، مدارک تاسیس اشخاص حقوقی و اساس‌ نامه
  • طراحی و ارائه بیزینس پلن (طرح توجیهی)
  • فرم درخواست بررسی در دسترس بودن نام شرکت و ثبت آن در اتاق بازرگانی
  • فرم درخواست ثبت خود شرکت در اتاق بازرگانی ذیصلاح محلی
  • فرم درخواست ثبت شرکت در اداره کل ثبت بازرگانی
  • فرم درخواست دریافت شماره شناسایی مالیاتی
  • درخواست ثبت‌ نام اعضای هیئت مدیره در سازمان تامین‌ اجتماعی مربوطه

اقامت دائم یونان با ثبت شرکت

یکی از بهترین راه‌ها برای اخذ اقامت دائم در اکثر کشورهای دنیا از جمله یونان سرمایه‌گذاری است. ثبت شرکت در یونان نیز به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود؛ چرا که موسسین سرمایه خود را به کشور یونان وارد می‌کنند. ورود سرمایه به کشور مقصد باعث شکوفایی اقتصادی در آن کشور می‌شود؛ بنابراین دولت مردان برای سرمایه‌گذاران خارجی و کسانی که قصد ثبت شرکت و کارآفرینی در کشورشان را دارند، مزایای زیادی را در نظر گرفته ‌اند.

اقامت یونان با ثبت شرکت یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه ‌ها برای گرفتن اقامت همیشگی این کشور است. با ثبت شرکت علاوه بر اینکه سرمایه‌ تان را چند برابر می‌کنید صاحب یک کسب‌ وکار رو به پیشرفت در یک اقتصاد پویا و بدون نرخ شکست و تورم خواهید بود. در پروسه ثبت شرکت و یا ثبت نمایندگی شرکت در یونان در ابتدا اقامت 2 ساله صادر می شود و سپس کارت اقامت 3 ساله تمدید می گردد. پس از پایان 5 سال متقاضیان می توانند برای اقامت دائم اروپا اقدام نمایند.

مشاوره با موسسه حقوقی سام

موسسه حقوقی سام با کمک گرفتن از گروهی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری در خدمت شما عزیزان است تا مشاوره‌ های با کیفیت و رایگانی را در خصوص امور مهاجرتی و اخذ ویزا در اختیار شما عزیزان قرار دهد. یکی از شاخه‌ های فعالیت ما در این موسسه بین‌ المللی ثبت شرکت و اخذ اقامت اروپاست.

از آنجایی که یونان یکی از کشورهای اروپایی محبوب برای مهاجرت ایرانیان است ما شما را در زمینه اقامت ثبت شرکت در یونان به طور کامل راهنمایی کرده و با استفاده از سریع‌ ترین و کم‌ هزینه‌ترین راه ‌ها شرکت شما را در کشور یونان ثبت خواهیم کرد. یکی از بهترین راه ‌ها برای ثبت شرکت در یونان ثبت نمایندگی شرکت داخلی شما در کشور یونان است. این شکل از ثبت شرکت یکی از کم‌ هزینه‌ترین راه‌ ها است. برای ثبت نمایندگی شرکت خود با ما در موسسه حقوقی سام تماس بگیرید.

 البته لازم به ذکر است بدانید اخذ اقامت یونان از روش هایی همچون گلدن ویزای یونان و ویزای بازنشستگی یونان امکان پذیر است که با مراجعه به لینک مربوطه می توانید اطلاعات جامعی در این زمینه به دست بیاورید.

نتیجه گیری

ثبت شرکت یکی راه‌ های سودمند اخذ اقامت اروپا است. اگر قصد دارید به یونان مهاجرت کنید اما دنبال یک راهکار کم ‌دردسر و کم ‌هزینه هستید می‌توانید به ثبت شرکت و حتی بهتر از آن ثبت نمایندگی شرکت خود فکر کنید. ثبت شرکت در یونان بسیار ساده است و در زمانی کوتاه قابل انجام است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مراحل را به درستی طی کنید و پیش از آن مدارک مورد نیاز خود را آماده کنید.

پرسش های متداول

در این قسمت سعی کرده‌ایم به متداول‌ترین سوالات و چالش‌های ذهنی شما در رابطه با ثبت شرکت در کشور یونان پاسخ دهیم. درصورتی که پاسخ سوال خود را نیافتید و یا نیاز به راهنمایی بیشتری داشید می‌توانید به ما در موسسه حقوقی سام متصل شوید و از مشاوره رایگان ما بهره‌ مند شوید.

  • چه روش‌هایی برای ثبت شرکت در یونان وجود دارد؟

اشکال مختلفی از ثبت شرکت در این کشور وجود دارد مانند شرکت سرمایه خصوصی  (PC-IKE)، شرکت با مسئولیت محدود (LLC-EPE)، شرکت سهامی عام (SA)، مشارکت محدود شخصی و مشارکت نا محدود شخصی (OE&EE)، شرکت سهامی (AE).

  • هزینه ثبت شرکت در یونان شامل چیست؟

یادداشت تاسیس شرکت، هزینه ثبت کردن نام تجاری شرکت، مالیات انباشت سرمایه، هزینه ثبت‌نام اتاق بازرگانی محلی، هزینه ثبت‌نام صندوق تامین‌اجتماعی محلی.

  • کدام یک از انواع ثبت شرکت در یونان بهترین گزینه است؟

بهترین شکل ثبت شرکت در کشور یونان برای شما ثبت نمایندگی شرکت است. به این معنا که شما یک شعبه یا نمایندگی از شرکت اصلی خود را در این کشور به ثبت می‌رسانید. این روش بسیار ساده‌ تر و کم ‌هزینه تر از سایر روش‌های ثبت در کشور یونان است.

  • مدارک لازم برای ثبت شرکت در کشور یونان چیست؟

مدارک شناسایی شخصی، اجازه اقامت، اساسنامه، مدارک تاسیس شرکت اشخاص حقوقی، فرم درخواست بررسی نام تجاری شرکت، فرم درخواست ثبت شرکت، شماره شناسایی مالیاتی، فرم درخواست ثبت نام اعضای هیئت مدیره در سازمان تامین اجتماعی.

  • آیا تنها راهی که برای سرمایه گذاری در یونان وجود دارد، ثبت شرکت است؟

خیر ثبت شرکت یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است. روش‌های دیگر شامل: خرید ملک، تمکن مالی هستند.

  • با تاسیس شرکت در یونان می‌توان اقامت این کشور را کسب کرد؟

بله، یکی راه‌های کسب اقامت دائم در کشور یونان سرمایه‌گذاری حداقل 250000 یورو از طریق ثبت شرکت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

به مقاله امتیاز دهید



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.