ثبت شرکت در نروژ | انواع مختلف ثبت شرکت + مدارک مورد نیاز و مزایا

آنچه در این مقاله می‌خوانید اقتصاد کشور نروژ، اقتصادی توسعه‌یافته‌است که برخی بخش‌های آن در مالکیت راهبردی دولت قرار دارد. از زمان انقلاب صنعتی اقتصاد نروژ همیشه در حال رشد مداوم و مؤثر بوده است. در این مقاله قصد داریم که به شرایط و مراحل ثبت شرکت در نروژ بپردازیم. این کشور سومین کشور بزرگ جهان از

کد خبر : 211215
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
ثبت شرکت در نروژ | انواع مختلف ثبت شرکت + مدارک مورد نیاز و مزایا


آنچه در این مقاله می‌خوانید

اقتصاد کشور نروژ، اقتصادی توسعه‌یافته‌است که برخی بخش‌های آن در مالکیت راهبردی دولت قرار دارد. از زمان انقلاب صنعتی اقتصاد نروژ همیشه در حال رشد مداوم و مؤثر بوده است. در این مقاله قصد داریم که به شرایط و مراحل ثبت شرکت در نروژ بپردازیم.

این کشور سومین کشور بزرگ جهان از نظر صادرات است و با توجه به سرمایه گذاری هایی که در زمینهٔ صنعت و اقتصاد انجام می‌دهد کشوری ثروتمند با درآمد سالانه بالا محسوب می‌شود.

کشور نروژ از لحاظ سطح کیفیت زندگی، رفاه اجتماعی و امنیت و منابع طبیعی غنی، زمین‌های حاصلخیز، آب‌وهوای مناسب و موقعیت جغرافیایی ایده‌آل از شرایط بسیار خوبی برخوردار است. این کشور در سال ۲۰۱۷ لقب شادترین کشور دنیا را به خود اختصاص داد.

شرایط سرمایه گذاری در این کشور به دلیل دارا بودن اقتصاد با ثبات مناسب می‌باشد. بسیاری از کسانی که علاقه‌مند به اقامت در این کشور هستند راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند. یکی از راه‌های اقامت ثبت شرکت در نروژ است که در ادامه به شرایط آن خواهیم پرداخت.

مزایای ثبت شرکت در نروژ

مهاجرت از این روش از مزایای مهمی را در اختیار متقاضی قرار می‌دهد، به همین دلیل سالانه افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت، از این طریق اقدام می‌کنند. از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در نروژ می‌توانیم به این موارد اشاره داشته باشیم:

  • کشور نروژ از کشورهایی عضو پیمان شنگن هست، اگر بتوانید به‌وسیله ثبت شرکت ویزا و مجوز اقامت این کشور را اخذ کنید قادر خواهید بود به تمامى کشورهاى اتحادیه اروپا و ناحیه شینگن بدون نیاز به ویزا سفر کنید.
  • در ابتدا از این روش می‌توانید اقامت یک‌ساله برای خود و خانواده‌تان بگیرید و بعدازاین که سه سال از ثبت شرکت گذشت، برای دریافت اقامت دائم درخواست دهید.
  • پنج سال پس از دریافت اقامت دائم این کشور می‌توانید برای تابعیت و دریافت پاسپورت درخواست دهید.
  • مالکیت ۱۰۰% شرکت بدون نیاز به شریک محلی
  • امکان افتتاح حساب بانکی شرکتی و شخصی
  • امکان ثبت شرکت با برند اروپایی و قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا
  • به دلیل آزاد بودن قوانین گمرکی و تجاری در بین کشورهای اتحادیه اروپا، ثبت شرکت می‌تواند برای رونق کسب‌وکار شما مفید باشد.

متقاضیان ثبت شرکت می‌توانند پس از دریافت ویزا، امور ثبتی را آغاز نمایند. پس از اتمام کارهای ثبت شرکت، با مراجعه به اداره مهاجرت نروژ نسبت به ثبت درخواست خود برای اقامت دائم اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز

  • نام شرکت که توسط خود شما ارائه می‌شود.
  • پر نمودن فرم ثبت شرکت در نروژ
  • اسکن پاسپورت سهامداران و مدیرعامل
  • طرح توجیهی اقتصادی یا همان بیزینس پلن
  • سند مالکیت
  • پرینت حساب بانکی
  • کپی از آخرین مدرک تحصیلی‌
  • وکالت‌نامه (که باید توسط موکل امضا شود)
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت
  • گذرنامه و کلیه مدارک شناسایی
  • انتقال سرمایه موردنیاز به‌حساب
  • معرفی مدیران

انواع مختلف ثبت شرکت در نروژ

در صورتی‌که تبعه کشوری از اتحادیه اروپا یا EEA نیستید، برای اداره یک شرکت و راه‌اندازی تجارت، نیاز به دریافت مجوز اقامت دارید. این مجوز به شما اجازه کار کردن در نروژ را می‌دهد. اطلاعات تکمیلی در مورد شرایط و ضوابط مجوز اقامت را می‎‌توانید در وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت نروژی (UDI) مطالعه کنید.

به طور کلی سه نوع روش برای ثبت شرکت در نروژ وجود دارد که در ادامه به بررسی  ویژگی‌ها و شرایط هر یک از این انواع خواهیم پرداخت.

  1. راه اندازی و ثبت شرکت محدود خصوصی در نروژ (AS)
  2. راه اندازی و ثبت شرکت محدود دولتی در نروژ (ASA)
  3. راه اندازی و ثبت دفتر شعبه شرکت خارجی در نروژ (NUF)

شرایط و ویژگی های راه اندازی و ثبت شرکت محدود خصوصی (AS)

روش محدود خصوصی یکی از رایج‌ترین روش‌های ثبت شرکت در این کشور است. این نوع ثبت از شرکت برای کسانی که می‌خواهند در نروژ کسب‌وکاری متوسط و کوچک داشته باشند، مفید است. برای ثبت شرکت از نوع محدود خصوصی باید سرمایه مشارکتی در حدود سی هزار کرون که تقریباً معادل چهار هزار یورو، داشته باشید و به‌صورت کامل پرداخت کنید.

برای ثبت شرکت از این طریق، شرکت شما نیازمند حداقل یک سهامدار و هیئت سرپرستی است که حداقل پنجاه درصد اعضای آن باید، مقیم کشور نروژ باشند یا در منطقه EEA (کشورهای اتحادیه اروپا) اقامت داشته باشند.

شرایط و ویژگی های راه اندازی و ثبت شرکت محدود دولتی (ASA)

 معمولاً افرادی که در نظر دارند شرکتی بزرگ و در قالب استاندارد داشته باشند، ثبت شرکت محدود دولتی را انتخاب می‌کنند. سرمایه مشارکتی برای این روش، یک‌میلیون کرون می‌باشد که معادل ۱۲۸.۳۶۰ یورو است و پرداخت کامل آن ضروری است.

برای ثبت این شرکت نیز حداقل یک سهامدار و هیئت سرپرستی که پنجاه درصد اعضای آن مقیم کشور نروژ هستند، ضروری است.

شرایط راه اندازی و ثبت شعبه شرکت خارجی (NUF)

شرکت‌های خارجی نیز می‌توانند در نروژ شعبه‌ای از شرکت خود را به ثبت برسانند. ازجمله شرایطی که این روش دارد، این است که باید شرکت خارجی در کشور مبدا نیز ثبت‌شده باشد.

به همین منظور کشورهایی که جزو اتحادیه اروپا محسوب نمی‌شوند باید مجوز ثبت را از وزارت صنعت اخذ کنند و در اداره ثبت نهادهای کسب‌وکار، ثبت کنند. سپس اقدام به ثبت شرکت در نروژ نمایند.

پرطرفدارترین نوع شرکت در نروژ

انواع متعددی شرکت در نروژ وجود دارد؛ از شرکت‌های سهامی خاص تا شرکت‌هایی با مسئولیت محدود. بااین‌حال شرایط اقتصادی نروژ و قوانین حاکم بر آن موجب شده تا شرکت‌هایی با مسئولیت محدود جذابیت فراوانی برای سرمایه‌گذاران خارجی داشته باشد.

دلیل این محبوبیت این است که در شرکت با مسئولیت محدود همان‌طور که از نامش مشخص است، شرکا تنها به میزان همان سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در برابر مشتریان یا طلبکاران مسئولیت دارند؛ لذا این افراد این امکان را ندارند تا مازاد سرمایه شرکت را برای دریافت طلب خود درخواست نمایند. درنتیجه می‌توان گفت این نوع شرکت از ریسک پایینی برخوردار است؛ حال باید دید چه میزان سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نروژ نیاز است:

به‌منظور ثبت این نوع شرکت در کشور نروژ سرمایه اولیه‌ای برابر با ۳۰.۰۰۰ کرون نیاز است. در ابتدای امر باید این سرمایه در حساب بانکی معتبر در نروژ مانند DNB سپرده‌گذاری شود. لازم به ذکر است که تا پایان روال قانونی ثبت شرکت، این سرمایه قابل‌استرداد نمی‌باشد. هم‌چنین روال قانونی ثبت شرکت در نروژ حدود ۵۶۰۰ کرون سرمایه نیاز دارد.

مقاله ثبت شرکت در نروژ از سایت ویزانیو

شرایط استخدام کارکنان

زمانی که شما امور مربوط به ثبت شرکت را انجام دادید و قصد شروع کسب‌وکار خود را دارید، نیازمند استخدام کارکنان و متخصصان هستید. نروژ از لحاظ نرخ بیکاری در سطح بسیار پایینی قرار دارد و از لحاظ هزینه، دستمزدها در این کشور بسیار بالا است.

با توجه به این دو مقوله، استخدام نیروی کار در کشور نروژ کمی دشوار می‌باشد. به‌عنوان مثال، در بسیاری از بخش‌ها ازجمله ساختمان‌سازی، مشکل کمبود کارگر وجود دارد. در مورد استخدام کارکنان خارجی نیز در کشور نروژ محدودیت‌های خاصی وجود دارد.

بدین صورت که اگر شما به‌عنوان کارفرما تصمیم به استخدام کارکنان خارجی بگیرید، موظف هستید ضمن ارائه تضمین به اداره کار این کشور، ضمانت کامل نیروهاها را بر عهده بگیرید.

سوالات متداول

بهترین نوع سرمایه گذاری برای کسب و کار های کوچک چیست؟

ثبت شرکت به روش محدود خصوصی یکی از بهترین روش‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار های کوچک و متوسط است. برای ثبت این‌گونه شرکت‌ها هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. لازم به ذکر است حداقل سرمایه موردنیاز برای ثبت شرکت از این نوع مبلغی در حدود ۴,۰۰۰ یورو می‌باشد.

چگونه ویزای ثبت شرکت را دریافت نماییم؟

در ابتدا فرد باید در کشور نروژ یک پرونده تشکیل دهد و تأییدیه های لازم را از دولت دریافت کند. پس از دریافت تأییدیه متقاضی باید از سفارت وقت بگیرد.

ویزای ثبت شرکت که برای متقاضی و افراد خانواده او به مدت یک سال صادر می‌شود، ویزای نوع D نام دارد. شما هر سال با پرداخت مالیات مشخص و ارائه گزارش می‌توانید ویزای ثبت شرکت خود را تمدید کنید و پس از سه سال اقامت دائم دریافت نمایید.

آیا برای راه‌اندازی رستوران نیاز به ثبت شرکت است؟

برای راه‌اندازی کسب و کار‌هایی مانند فروشگاه، نمایشگاه یا رستوران احتیاجی به ثبت شرکت نیست و تنها دریافت مجوز از دولت نروژ نیاز است. شرکت‌های خارجی که در دیگر کشورها فعالیت دارند می‌توانند یکی از شعب خود را در این کشور به ثبت رسانده و به فعالیت بپردازند.

برای ثبت شرکت بیزینس پلن ارائه شده باید به چه صورت باشد؟

بیزینس پلن یا طرح کسب‌وکار تجاری نوشته‌ای رسمی است که ضمن تعیین اهداف کسب‌وکار و دلایل تحقق آن‌ها، برنامه و راهکارهایی را در جهت رسیدن به اهداف ارائه می‌دهد.

بیزینس پلن جزئیات کسب‌وکار را مشخص می‌کند، نیازها و نتایج پیش بینی شده را شرح می‌دهد، تمامی جوانب را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد و با در نظر گرفتن طرح مالی، هزینه‌های احتمالی پروژه را برآورد می‌کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.