ثبت رکورد مسن ترین چترباز توسط زن ۱۰۴ ساله

[ad_1] پیرزن 104 ساله به عنوان مسن ترین فردی که چتربازی کرده است، رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد. برخی از مردم از زندگی کردن در منطقه امن‌شان راضی هستند و اصلا دوست ندارد پا فراتر گذاشته و ریسک کنند. اما کسانی هم هستند که از هیجان لذت می‌برند و به دنبال ماجراجویی

کد خبر : 417610
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
ثبت رکورد مسن ترین چترباز توسط زن ۱۰۴ ساله

[ad_1]

ثبت رکورد مسن ترین چترباز توسط زن ۱۰۴ ساله

پیرزن 104 ساله به عنوان مسن ترین فردی که چتربازی کرده است، رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد. برخی از مردم از زندگی کردن در منطقه امن‌شان راضی هستند و اصلا دوست ندارد پا فراتر گذاشته و ریسک کنند. اما کسانی هم هستند که از هیجان لذت می‌برند و به دنبال ماجراجویی هستند. دوروتی هافنر، یکی از آن‌ها است. او نه تنها در طول زندگیش سعی کرده در لحظه زندگی شادی داشته باشد، بلکه با شکستن رکورد جهانی مسن ترین فرد چترباز نامش را در تاریخ به ثبت رسانده است.

زن 104 ساله مسن ترین چتر باز جهان

زن 104 ساله مسن ترین چتر باز جهان

در حالی که خیلی ها در سن 104 سالگی به سختی از جایشان بلند می‌شوند و کارهای روزمره شان را انجام می‌دهند، او بدون ترس با چتر بازی به همه ثابت کرد که سن واقعا فقط یک عدد است.

خوش گذارنی حد و مرزی نمی شناسد، حتی اگر پای سن به میان بیاید

ماجراجویی خارق‌العاده دوروتی هافنر در Skydive Chicago در اتاوا، ایلینوی اتفاق افتاد، جایی که او با آغاز چنین سفری هیجان انگیزی توانست رکوردی به نام خودش ثبت کند. همانطور که اشاره کردیم، اکثر افراد هم سن و سال او حتی از فکر ایستادن روی لبه صخره به لرزه میفتند، چه رسد به این که بخواهند به بیرون پریدن از هواپیما آن هم از ارتفاع 13500 فوتی فکر کنند. اما دوروتی همه معادلات مان در مورد افراد مسن را به هم ریخته است.

دوروتی که به یک مربی ماهر چتر بازی بسته شده بود، در حالی که هواپیما به سمت ارتفاع تعیین شده‌اش نزدیک می‌شد، با هیجان منتظر پریدن بود. وقتی لحظه پریدن آن‌ها فرارسید، تردیدی نداشت و با مربیش از هواپیما پریدند و طی چند ثانیه سقوط آزاد با سرعتی هیجان‌انگیز به سمت زمین. با نزدیک شدن به سطح زمین، چتر نجات باز شد و آن‌ها فرود شگفت انگیز و زیبایی داشتند.

خوش گذارنی حد و مرزی نمی شناسد، حتی اگر پای سن به میان بیاید

فرود پیروزمندانه دوروتی با تشویق حضار که آمده بودند تا این لحظه تاریخی را تماشا کنند، مواجه شد. او با لبخندی عمیق روی لب‌هایش با افتخار گفت: “سن فقط یک عدد است.” این جمله او به همه فهماند که روح ماجراجو هرگز محدودیتی به اسم سن نمی‌شناسد.

دستاورد دوروتی هافنر در چتربازی قابل توجه همه قرار گرفت، هرچند این اولین بارش نبود که چتر بازی کرده بود. او قبلا در سن 100 سالگی نیز این هیجان غیرقابل وصف را تجربه کرده بود. به همین دلیل مصمم بود تا دوباره این کار را انجام دهد و این بار به دنبال ثبت رکورد جهانی بود که موفق هم شد.

ثبت رکورد گینس

او رکورد فعلی گینس را به عنوان مسن ترین فردی که چتربازی کرده است شکست.

اکنون Skydive Chicago در تلاش است تا پرش دوروتی هافنر به طور رسمی توسط رکوردهای جهانی گینس به رسمیت شناخته شود. رکورددار کنونی، لینئا اینگگارد لارسون 103 ساله از سوئد است که در ماه مه سال قبل از یک هواپیما پرش جسورانه‌اش را انجام داد.

ثبت رکورد گینس توسط زن 104 ساله چترباز

دوروتی در طول اولین ماجراجویی چتربازیش در 100 سالگی اعتراف کرد که در طول پرش مربی به او کمک کرده است، اما در دومین پرش خود پرتابش را انجام داده و با روحیه تسلیم ناپذیر و عزم او برای شکستن مرزها و محدودیت‌ها آن هم در سن 104 سالگی باعث شد هرگز به سنش فکر نکند. به باور او هرگز نباید اجازه دهیم سن باعث شود جاه طلبی‌ها و ماجرایی‌هایمان را کنار بگذاریم.

هرچند هافنر به فکر ثبت رکورد نبود، اما آنچنان هیجان پریدن داشت که تلاش کرد یک بار دیگر هم این حس را تجربه کند. حال با این که به آرزویش رسیده و همچنین رکورد دار گینس شده است، اما درست یک هفته بعد از این تجربه فوق العاده شگفت انگیزش، از دنیا رفت.

در واقع دوروتی هافنر گواهی بر این واقعیت است که برای دنبال کردن رویاهایمان در زندگی هرگز دیر نیست. دوروتی هافنر فقط یک رکورد شکن نبود. او یک افسانه بود، و داستان او می‌تواند الهام بخش خیلی ها باشد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.