تیری به قلب خود! – خبرآنلاین

[ad_1] زاوش محمدی: بازی‌های آسیایی هانگژو در حالی به پایان رسید که کاروان ورزشی کشورمان در جایگاه هفتم جدول توزیع مدالی قرار گرفت که نسبت به دوره قبل یک پله افت داشت. کاروان ورزشی ایران در طول ۱۹ دوره بازی‌های آسیایی (بازی‌های آسیایی ۱۹۵۱ تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲) در ۱۶ دوره حضور داشت که موفق

کد خبر : 417590
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۵۲
تیری به قلب خود! – خبرآنلاین

[ad_1]

زاوش محمدی: بازی‌های آسیایی هانگژو در حالی به پایان رسید که کاروان ورزشی کشورمان در جایگاه هفتم جدول توزیع مدالی قرار گرفت که نسبت به دوره قبل یک پله افت داشت.

کاروان ورزشی ایران در طول ۱۹ دوره بازی‌های آسیایی (بازی‌های آسیایی ۱۹۵۱ تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲) در ۱۶ دوره حضور داشت که موفق به کسب مدال‌های مختلف در رشته‌های ورزشی تیمی و انفرادی شده‌ است. ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۵۴ مانیل، ۱۹۶۲ اندونزی و ۱۹۷۸ تایلند حضور نداشت.

اولین حضور ایران در بازی‌های آسیایی مربوط به سال ۱۹۵۱ است که کاروان کشورمان با ۴۹ شرکت‌کننده موفق به کسب ۸ طلا، ۶ نقره و ۲ برنز شد و در رتبه سوم قرار گرفت. دومین حضور کاروان کشورمان در بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو بود. اگرچه تعداد ورزشکاران کشورمان در این دوره افزایش داشت اما از نظر رنگ مدالی و جایگاه نسبت به دوره اول یک پله سقوط داشت.

بهترین نتیجه کاروان کشورمان در این بازی‌ها قبل از انقلاب، بازی‌های ۱۹۷۴ تهران بود که تعداد مدال‌های طلا افزایش چشمگیری داشت. کاروان کشورمان در این دوره ۳۶ طلا، ۲۸ نقره و ۱۷ برنز کسب کرد و با عنوان دومی به کار خود پایان داد، نتیجه‌ای که بعید است دوباره در تاریخ تکرار شود.

بعد از انقلاب در طول حضور ایران در بازی‌های آسیایی، بازی‌های ۲۰۱۰ گوانگژو بهترین عملکرد کاروان کشورمان با مجموع ۵۹ مدال (۲۰ طلا، ۱۵ نقره و ۲۴ برنز) بود که در رده چهارم قرار گرفت البته در بازی‌های ۲۰۱۴ اینچئون هم تعداد مدال‌های طلا به ۲۱ رسید اما از نظر جایگاهی ایران یک پله افت کرد.

سیر نزولی کاروان کشورمان از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا آغاز شد؛ جایی که با وجود کسب ۲۰ طلا، ایران در رده ششم قرار گرفت و در این دوره یعنی در هانگژو تعداد طلاها به عدد ۱۳ کاهش یافت و جایگاه کشورمان نسبت به دوره قبل با یک پله سقوط هفتم شد.

تیری به قلب خود!

رشته تیراندازی یکی از آن رشته‌هایی است که در سالهای اخیر با درخشش در المپیک توجه ویژه ای به آن شده و انتظار می رفت افرادی همچون جواد فروغی و هانیه رستمیان پس از درخشش در المپیک و کسب مدال در هانگژو هم بتوانند آن افتخار آفرینی را تکرار کنند اما داستان جور دیگری رقم خورد.

بر همین اساس مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان شاید به خاطر ظهور و درخشش این اعجوبه فکر می‌کردند در تیراندازی نیز مدال‌های بیشتری نسبت به دوره قبل بازی‌های آسیایی کسب خواهند کرد، اما فروغی در تپانچه بادی بیست‌وششم شد و ضعیف‌ترین عملکرد را در بین ملی‌پوشان در این ماده از خود ثبت کرد.

تیم تیراندازی ایران در دوره قبل بازی‌های آسیایی جاکارتا با ۱۹ ورزشکار توانسته بود فقط یک مدال برنز را توسط مه لقا جام‌بزرگ در ماده تفنگ به دست بیاورد. اما با عنایت به آمارهای فدراسیون شواهد حکایت از این داشت که ۱۶ تیرانداز اعزامی به هانگژو بهتر از دوره قبل بازی‌های آسیایی مدال خواهند گرفت. با این نگاه، مسئولان ورزش انتظار بیشتری از ملی‌پوشان تیراندازی در هانگژو داشتند تا تیراندازی به اصطلاح جُور سایر رشته‌های ورزشی را به دوش بکشد و بتواند تعداد مدال‌های ایران را به کشورهای رده‌های بالای جدول رده‌بندی توزیع مدالی بازی‌های آسیایی نزدیک‌تر کند، اما پرونده ناامیدکننده تیراندازان با همان یک مدال برنز بسته شد.

موضوع دیگری که در رشته تیراندازی بازی‌های آسیایی هانگژو قابل توجه بود، توزیع ۱۰۲ مدال در این رشته است که به طور حتم باید سهم تیراندازی ایران از این تعداد بیشتر از یک مدال برنز می‌بود!، اما نه تنها خبری از سهم بیشتر نبود بلکه حتی تکرار تک برنز دوره قبل هم با اما و اگر انجام شد.

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.