تکامل استخراج رمزارز – اخبار حمایت شده بیت کوین

[ad_1] حمایت شده است در 3 ژانویه 2009، ساتوشی ناکاموتو Genesis Block را در یک سرور کوچک در هلسینکی فنلاند استخراج کرد و 50 بیت کوین جایزه دریافت کرد که نشان دهنده آغاز استخراج رمزنگاری است. از CPU تا ASIC در چشم انداز اولیه ساتوشی ناکاموتو، استخراج بیت کوین می تواند با استفاده از CPU

کد خبر : 359879
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تکامل استخراج رمزارز – اخبار حمایت شده بیت کوین

[ad_1]

در 3 ژانویه 2009، ساتوشی ناکاموتو Genesis Block را در یک سرور کوچک در هلسینکی فنلاند استخراج کرد و 50 بیت کوین جایزه دریافت کرد که نشان دهنده آغاز استخراج رمزنگاری است.

از CPU تا ASIC

در چشم انداز اولیه ساتوشی ناکاموتو، استخراج بیت کوین می تواند با استفاده از CPU های نصب شده بر روی رایانه های شخصی انجام شود. بیت کوین در دوران طفولیت خود مبهم باقی ماند و هیچ ارزشی ارائه نکرد.

تا اینکه در سال 2010، لازلو هانیچ، علاقه‌مند به بیت‌کوین، استدلال کرد که پردازنده‌های گرافیکی می‌توانند محاسبات بیشتری در ثانیه نسبت به پردازنده‌ها انجام دهند و سعی کرد از پردازنده‌های گرافیکی برای استخراج استفاده کند، و او درست می‌گفت. پس از اینکه Hanyecz کد استخراج GPU خود را با جامعه به اشتراک گذاشت، بیت کوین اولین افزایش هش ریت خود را 20000 بار مشاهده کرد، از 6 MH/s در ژانویه 2010 به 120 GH/s در دسامبر 2010.

رشد هشرت بیت کوین در سال 2010 (منبع: BTC.com)

نکته جالب این است که Hanyecz، که استخراج GPU را معرفی کرد، همچنین کسی بود که روز پیتزا بیت کوین را آغاز کرد. Hanyecz از طریق روش استخراج GPU که اختراع کرده بود، بیت کوین زیادی به دست آورد و از هیچ تلاشی برای ارتقای رمزارز دریغ نکرد. به عنوان مثال، آن مرد دو پیتزا با 10000 بیت کوین خرید و برای اولین بار ارزش واقعی را به ارز جدید داد.

ظهور استخراج GPU و افزایش قیمت بیت کوین منجر به یک مسابقه تسلیحاتی استخراج شد و ماینرها دائماً به دنبال راه‌های جدیدی برای بهبود هش ریت خود بودند. در سال 2011، شخصی کد ماشین‌های استخراج FPGA را در GitHub به اشتراک گذاشت که دوره جدیدی را آغاز کرد که تحت سلطه ریگ‌های استخراج تخصصی بود. در سال 2011، هش ریت بیت کوین از 116 GH/s در ابتدای سال به نزدیک به 30 TH/s در پایان سال افزایش یافت، یعنی رشدی نزدیک به 300 برابر.

سال 2012 شاهد تولد ماشین‌های ماینینگ ASIC بودیم که مدل‌های برتر هستند و هش بیت بیت‌کوین از 20 TH/s به 12 PH/s افزایش یافت که افزایشی 600 برابری داشت. از آن زمان، مدل‌های ASIC جایگزین CPU، GPU و ماشین‌های FPGA به‌عنوان ماشین‌های اصلی استخراج BTC شده‌اند.

از استخراج انفرادی تا استخراج استخر

هش ریت رو به رشد نگرانی های جدیدی را ایجاد کرد – آیا استخراج بیت کوین همچنان سودآور است زیرا ماینرهای بیشتری به این تجارت می پیوندند؟ با درک محدودیت‌های ماینینگ انفرادی، برنامه‌نویس چک، Marek Palatinus راه‌حلی پیدا کرد: استخراج‌کنندگان BTC را متحد کنید، منابع را جمع کنید و سود را به اشتراک بگذارید. در سال 2010، مارک slushpool، اولین استخر معدن در جهان را راه اندازی کرد. از آن زمان، استخراج بیت کوین به تدریج از استخراج انفرادی به استخراج استخری تبدیل شده است.

اگرچه استخرهای ماینینگ تعداد زیادی ماینر را جمع آوری می کنند، ماینرها همیشه به یک استخر بسته نمی شوند، که منجر به افزایش و سقوط ناگهانی بسیاری از استخرها شده است. به عنوان مثال، در سال 2013، GHash.IO با سیاست کارمزد صفر خود، ماینرهای زیادی را جذب کرد. در سال 2014، اوج هش ریت استخر حتی از 51 درصد نیز فراتر رفت و نگرانی‌هایی را در جامعه بیت‌کوین ایجاد کرد. با این حال، این استخر غول پیکر در نهایت در سال 2016 به دلیل حملات مکرر DoS در مقیاس بزرگ تعطیل شد.

واضح است که استخرهای ماینینگ به ظرفیت فنی قوی نیاز دارند. در روزهای اولیه، بسیاری از استخرها نیازهای فنی صنعت را دست کم گرفتند. در نتیجه، آنها نیز مانند GHash.IO دچار حملات شدند و در نهایت تعطیل شدند.

هایپو یانگ، سازنده اولیه بیت کوین، با درک فناوری ها و محصولات نابالغ در صنعت استخر، تصمیم گرفت استخری پایدارتر و کارآمدتر برای توانمندسازی استخراج بیت کوین، کانالی کلیدی برای حفظ عملیات عادی شبکه، بسازد. تنها در عرض دو ماه، او به طور مستقل کدگذاری ViaBTC Pool را تکمیل کرد که به طور رسمی در تاریخ 5 ژوئن 2016 به طور رسمی منتشر شد.

ViaBTC سوار بر امواج

ViaBTC که در زمان رقابت شدید متولد شده است، به لطف فناوری‌های پایدار، محصولات نوآورانه و تجربیات رضایت‌بخش کاربر، همچنان یک بازیکن برتر از نظر هش ریت باقی مانده است.

مدت کوتاهی پس از راه اندازی، ViaBTC روش پرداخت PPS+ را بر اساس روش های مرسوم PPS و PPLNS اختراع کرد. این رویکرد جدید درآمد ماینینگ پایدار را تضمین می‌کند و در عین حال هزینه‌های ماینر را به اشتراک می‌گذارد و به ماینرهای ViaBTC اجازه می‌دهد تا سکه‌های بیشتری نسبت به همتایان خود در استخرهای دیگر کسب کنند. بعدها، استخرهای اصلی شروع به پذیرش روش پرداخت PPS+ کردند. اختراع PPS+ ViaBTC تغییراتی را در قوانین صنعت ایجاد کرده و درآمد استخراج بالاتر و پایدارتری را برای ماینرها به ارمغان آورده است.

در ViaBTC، فناوری همیشه در اولویت است. به عنوان مثال، این استخر فرآیند پخش و انتقال شبکه BTC را از طریق مشتری BTC خود که به طور مستقل توسعه یافته بود، بهینه کرد. به لطف شبکه‌های به‌روزرسانی بلوک‌های پرسرعت آن که در سراسر جهان توزیع شده است، ماینرها می‌توانند بلوک‌های جدید را سریع‌تر کشف و پخش کنند. علاوه بر این، این تلاش‌ها نرخ یتیم را کاهش داده، درآمد استخراج پایدار را تضمین کرده و کارایی عملیاتی شبکه را بهبود بخشیده است. تا به امروز، ViaBTC استخر ماینینگ با کمترین نرخ یتیم باقی مانده است.

در طول سال‌ها، ViaBTC همچنین طیف گسترده‌ای از توابع و ابزارها، از جمله شتاب‌دهنده تراکنش، تبدیل خودکار، استخراج هوشمند، خدمات پوشش ریسک، وام‌های رمزنگاری، اعلان نوسانات Hashrate، اشتراک‌گذاری درآمد و کمیسیون ارجاع را معرفی کرده است تا کاربران را سریع‌تر، خدمات استخراج و مشتقات پایدارتر و پرسودتر.

با نگاهی به هفت سال گذشته، ViaBTC شاهد فراز و نشیب‌های استخراج کریپتو بوده است. GHash.IO تنها یکی از چندین استخر است که توسط حملات شبکه از بین رفته است. علاوه بر این، استخرهایی نیز وجود دارند که به دلیل اختلال در جریان‌های نقدی آسیب دیده‌اند، و همچنین استخرهایی وجود دارند که توسط ماینرها به دلیل خروجی بلوک ناپایدار رها شده‌اند. از طرف دیگر ViaBTC با تمرکز بر کاربران به محصولات و فناوری متعهد باقی مانده است. این تلاش ها نتیجه داده است زیرا این شرکت به یکی از معدود شرکت های رمزنگاری تبدیل شده است که هفتمین سالگرد خود را جشن می گیرد.

ViaBTC اکنون خدمات ماینینگ را برای بیش از یک میلیون کاربر در بیش از 130 کشور و منطقه ارائه می‌کند که بیش از 10 رمزارز شامل BTC و LTC را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، این استخر از نظر هش ریت ماینینگ کریپتوها از جمله BTC و LTC یک بازیکن برتر است، با خروجی ماینینگ تجمعی چند میلیارد دلاری.

در ادامه، ViaBTC به ارائه خدمات استخراج رمزنگاری حرفه ای، کارآمد، ایمن و پایدار برای ماینرها ادامه خواهد داد و در عین حال محصولات رمزنگاری جامع، قابل اعتماد، ایمن و رضایت بخش را از طریق تلاش های اختصاصی توسعه می دهد. در عین حال، ViaBTC پیشرفت صنعت معدن را به همراه کاربران خود شاهد آینده بلاک چین جدید خواهد کرد.


این پست حمایت شده است. در اینجا نحوه دسترسی به مخاطبان خود را بیاموزید. سلب مسئولیت را در زیر بخوانید.

رسانه ها

Bitcoin.com منبع برتر برای همه چیزهایی است که مربوط به رمزنگاری است. با تیم رسانه در [email protected] تماس بگیرید تا در مورد انتشارات مطبوعاتی، پست های حمایت شده، پادکست ها و گزینه های دیگر صحبت کنید.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.