تولید ۹۷ درصد داروی مورد نیاز در کشور / آغاز صادرات واکسن به نیکاراگوئه

هوشمند نیوز/خوزستان وزیر بهداشت با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد تا داروهای جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دیگر نیز صادر و نیازشان برطرف شود، گفت: اخیرا صادرات واکسن به کشور نیکاراگوئه آغاز شده و ۲۰۰ هزار دوز واکسن صادر شده است و در حال صادرات تا ۴ میلیون دوز واکسن هستیم. دکتر بهرام عین‌اللهی

کد خبر : 184637
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
تولید ۹۷ درصد داروی مورد نیاز در کشور / آغاز صادرات واکسن به نیکاراگوئه



هوشمند نیوز/خوزستان وزیر بهداشت با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد تا داروهای جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دیگر نیز صادر و نیازشان برطرف شود، گفت: اخیرا صادرات واکسن به کشور نیکاراگوئه آغاز شده و ۲۰۰ هزار دوز واکسن صادر شده است و در حال صادرات تا ۴ میلیون دوز واکسن هستیم.

دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از شلمچه که امروز (۸ فروردین‌ماه) انجام شد، اظهار کرد: به واسطه خون شهدا و فداکاری مردم توانستیم رشد عظیمی در بهداشت و درمان داشته باشیم به گونه‌ای که امروز بسیاری از اعمال (جراحی) پیشرفته دنیا در ایران انجام می‌شود.

به گزارش هوشمند نیوز، وی با اشاره به فعالیت دانشمندان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: حدود ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی، ۲۰ هزار عضو هیات علمی و ۲۷۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در کشور داریم. تمام رشته‌های مورد نیاز در دنیا در ایران نیز وجود دارد و نه تنها به مردم ایران بلکه به بسیاری از مردم کشورهای مجاور خدمات ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور را خودمان تامین می‌کنیم. با فرمان حضرت آقا امسال به عنوان سال دانش بنیان مطرح شده است بنابراین برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که این ۳ درصد مابقی را نیز تامین کنیم تا نیازهای دارویی کشور برطرف شود.

وی افزود: این آمادگی وجود دارد تا داروهای جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دیگر نیز صادر و نیازشان برطرف شود.

عین‌اللهی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تولید واکسن بیان کرد: در رابطه با تولید واکسن جزو کشورهای پیشرفته هستیم و اکنون شش مرکز تولید واکسن در حال تولید انواع واکسن‌های مورد نیاز با پلتفرم‌های مختلف هستند.

وی افزود: اخیرا صادرات واکسن به کشور نیکاراگوئه آغاز شده و ۲۰۰ هزار دوز واکسن صادر شده است و در حال صادرات تا ۴ میلیون دوز واکسن هستیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: این امکان وجود دارد تا امکانات در حوزه گردشگری سلامت برای ارائه خدمات به کشورهای مجاور فراهم شود تا درمان بیماران این کشورها نیز در ایران انجام شود. امروز از محل در نظر گرفته شده برای گردشگری سلامت با ۳ هزار مترمربع زیربنا بازدید کردیم که امیدواریم با تجهیز این محل و مذاکره با عراق، میزبان این افراد باشیم تا خدمات مورد نیاز را در ایران دریافت کنند.

وی با اشاره به حضور کاروان‌های راهیان نور در یادمان‌های شهدا گفت: توصیه می‌شود این افراد نیز حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و واکسیناسیون خود را کامل کنند. حضور در این مناطق برای داشتن بهداشت روانی و معنوی بهتر بسیار تاثیرگذار است بنابراین کسانی که تاکنون به این اماکن نیامده‌اند حتما در این مناطق حضور پیدا کنند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.