تولید کارخانه های منطقه یورو در ماه فوریه به رشد بازگشت – PMI

[ad_1] لندن (رویترز) – یک نظرسنجی در روز چهارشنبه نشان داد که فعالیت کلی در بخش تولید منطقه یورو در ماه فوریه دوباره کاهش یافت، اما تولید برای اولین بار از ماه مه افزایش یافت زیرا زنجیره‌های تامین به بهبود ادامه دادند. شاخص نهایی مدیران خرید تولیدی اس اند پی گلوبال (PMI) در ماه فوریه

کد خبر : 327241
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
تولید کارخانه های منطقه یورو در ماه فوریه به رشد بازگشت – PMI

[ad_1]

لندن (رویترز) – یک نظرسنجی در روز چهارشنبه نشان داد که فعالیت کلی در بخش تولید منطقه یورو در ماه فوریه دوباره کاهش یافت، اما تولید برای اولین بار از ماه مه افزایش یافت زیرا زنجیره‌های تامین به بهبود ادامه دادند.

شاخص نهایی مدیران خرید تولیدی اس اند پی گلوبال (PMI) در ماه فوریه از 48.8 ژانویه به 48.5 سقوط کرد که مطابق با قرائت اولیه بود، اما همچنان زیر 50 نشان می داد که رشد را از انقباض جدا می کند.

با این حال، یک شاخص تولیدی اندازه‌گیری، که به PMI ترکیبی مربوط به روز جمعه وارد می‌شود و به عنوان راهنمای خوبی برای سلامت کلی اقتصاد در نظر گرفته می‌شود، در مقایسه با رقم 48.9 در ژانویه، کمی بالاتر از نقطه سربه‌ساخت 50.1 بود.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد بازرگانی در S&P گفت: «افزایش حاشیه‌ای تولید گزارش شده توسط تولیدکنندگان منطقه یورو در ماه فوریه، خبر خوش‌آمدی است که نشان‌دهنده اولین افزایش از ماه می گذشته و بهبود بیشتر در روند اساسی نسبت به پایین‌ترین سطح در اکتبر است.» جهانی.

«تصویر روشن‌تر تولید قبل از هر چیز نشان‌دهنده بهبود گسترده‌ای در زنجیره‌های تأمین است، با تحویل نهاده‌ها به کارخانه‌ها به‌طور متوسط ​​به میزانی که از سال 2009 مشاهده نشده است».

بهبود فشارهای زنجیره تامین منجر به کاهش شدید دیگری از بار هزینه ای شد که کارخانه ها با آن مواجه بودند. شاخص قیمت نهاده ها از 56.3 در ژانویه به 50.9 کاهش یافت که پایین ترین میزان آن از سپتامبر 2020 است. با این حال، شاخص قیمت تولید همچنان بالا بود.

ویلیامسون گفت: «اگرچه قیمت‌های فروش کارخانه‌ها به شدت افزایش یافت، هرچند با کاهش نرخ افزایش به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر، این تا حدی نشان‌دهنده اثر تاخیری معمول تغییرات در هزینه‌ها است که به قیمت‌های تولید می‌رسد.»

هر گونه نشانه‌ای از کاهش فشار قیمت‌ها احتمالاً مورد استقبال سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا قرار می‌گیرد که علیرغم اتخاذ تهاجمی‌ترین سیاست افزایش نرخ بهره از زمان تشکیل بانک، نتوانسته‌اند تورم را نزدیک به هدف 2 درصدی خود به دست آورند.

به گفته اقتصاددانان نظرسنجی رویترز که انتظار داشتند در سه ماهه آینده 25 واحد دیگر افزایش نرخ سپرده بانک مرکزی اروپا را 3.25 درصد افزایش دهد، یک معامله تمام شده است.

(گزارش توسط جاناتان کیبل؛ ویرایش توسط سوزان فنتون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.