تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم تایوان از صادرات تراشه‌ها سود می‌برد، اما با باد مخالف کووید مواجه است

[ad_1] تایپه (رویترز) – نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود اقتصاد متکی به تجارت تایوان به دلیل تقاضای قوی جهانی برای تراشه‌های رایانه‌ای گسترش یابد، اگرچه قرنطینه‌های COVID-19 در بازار صادراتی چین و افزایش آلودگی‌های داخلی می‌تواند تقاضا را به تعویق بیندازد. نشان داد. نظرسنجی از 24 اقتصاددان نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی (GDP) در

کد خبر : 233700
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم تایوان از صادرات تراشه‌ها سود می‌برد، اما با باد مخالف کووید مواجه است

[ad_1]

تایپه (رویترز) – نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود اقتصاد متکی به تجارت تایوان به دلیل تقاضای قوی جهانی برای تراشه‌های رایانه‌ای گسترش یابد، اگرچه قرنطینه‌های COVID-19 در بازار صادراتی چین و افزایش آلودگی‌های داخلی می‌تواند تقاضا را به تعویق بیندازد. نشان داد.

نظرسنجی از 24 اقتصاددان نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی (GDP) در آوریل تا ژوئن در مقایسه با سال قبل 3.1 درصد رشد داشته است، پس از اینکه در سه ماهه اول 3.14 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

سیاست‌گذاران گفته‌اند که انتظار دارند رشد کل سال 2022 کمتر از 4 درصد باشد، کاهش آن نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی بیش از 4 درصد و کندتر از 6.45 درصد ثبت‌شده برای سال 2021. این سریع‌ترین نرخ در بیش از یک دهه از زمان رشد 10.25 درصدی بوده است. در سال 2010.

پیش‌بینی‌های اقتصاددانان برای داده‌های اولیه تولید ناخالص داخلی که در روز جمعه منتشر می‌شوند، از رشد 1.4 درصدی تا 4.4 درصدی متفاوت بوده است.

تحلیلگران بانک DBS می‌گویند: «سرمایه‌گذاری باید محرک اصلی رشد در سه ماهه دوم باشد، به لطف سرمایه‌گذاری همچنان قوی در میان شرکت‌های نیمه‌رسانا پیشرو».

تقاضا برای کالاهای تایوانی تحت تأثیر قرنطینه‌های COVID-19 در چین قرار گرفته است، در حالی که مصرف داخلی از افزایش موارد محلی ضربه خورده است، اگرچه عفونت‌ها اکنون در حال کاهش هستند و تایوان هرگز به طور کامل قفل نشده است.

اقتصاد تایوان به عنوان یک قطب کلیدی در زنجیره تامین فناوری جهانی برای غول هایی مانند Apple Inc، از بسیاری از همتایان منطقه ای خود بهتر عمل کرده است.

کمبود جهانی نیمه هادی ها باعث افزایش سفارشات برای سازندگان تراشه تایوانی مانند Taiwan Semiconductor Manufacturing Co Ltd (TSMC) شده است.

TSMC پیش بینی درآمد سه ماهه دوم را در این ماه گزارش کرد و گفت که در مورد چشم انداز بلندمدت خود “بسیار مطمئن است”.

اقتصاد چین، بزرگترین شریک تجاری تایوان، در سه ماهه دوم 0.4 درصد رشد کرد که نشان دهنده تلفات عظیم فعالیت ناشی از قرنطینه های گسترده COVID-19 است.

ارقام اولیه تایوان در بیانیه ای با حداقل تفسیر منتشر خواهد شد. ارقام اصلاح شده چند هفته بعد با جزئیات بیشتر و پیش بینی های آینده منتشر خواهد شد.

(نظرسنجی گردآوری شده توسط Arsh Mogre، Anant Chandak، Devayani Sathyan و Carol Lee؛ گزارش توسط Ben Blanchard و Yimou Lee؛ ویرایش توسط Jacqueline Wong)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.