توقیف دارایی های رسمی روسیه توسط آمریکا قانونی نیست

© رویترز. عکس فایل: جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در جلسه استماع کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد گزارش سالانه شورای نظارت بر ثبات مالی، در کاپیتول هیل در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده در 12 مه 2022، نگاه می کند. گریم جنینگز/ نوشته دیوید لادر بون، آلمان (رویترز) – جانت

کد خبر : 208745
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
توقیف دارایی های رسمی روسیه توسط آمریکا قانونی نیست



© رویترز. عکس فایل: جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در جلسه استماع کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد گزارش سالانه شورای نظارت بر ثبات مالی، در کاپیتول هیل در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده در 12 مه 2022، نگاه می کند. گریم جنینگز/

نوشته دیوید لادر

بون، آلمان (رویترز) – جانت یلن، وزیر خزانه داری روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده اختیار قانونی برای توقیف دارایی های بانک مرکزی روسیه مسدود شده به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین را ندارد، اما در حال مذاکره با شرکای آمریکایی درباره راه هایی است که روسیه را وادار به پرداخت این صورت حساب کند. برای بازسازی اوکراین پس از جنگ در حال انجام است.

یلن همچنین گفت این احتمال وجود دارد که مجوز ویژه اعطا شده برای اجازه دادن به روسیه برای پرداخت به دارندگان اوراق قرضه آمریکایی خود در هفته آینده تمدید شود و به مقامات روسی فرصتی می دهد تا از اولین نکول بدهی خارجی خود پس از انقلاب روسیه جلوگیری کنند. .

تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه موضوع اصلی نشست این هفته وزرای دارایی گروه هفت است و یلن گفت که مقامات به دنبال راه‌هایی هستند تا روسیه را وادار کنند تا هزینه جبران خسارت فاجعه‌باری را که تقریباً بر اوکراین و اقتصاد آن وارد کرده است بپردازد. سه ماه جنگ

یلن پیش از این به خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم بسیار طبیعی است که با توجه به ویرانی‌های عظیم در اوکراین و هزینه‌های هنگفت بازسازی که آن‌ها با آن مواجه خواهند شد، ما به روسیه کمک می‌کنیم تا حداقل بخشی از هزینه‌ای را که در این رابطه وجود دارد پرداخت کنیم.» از جلسات این هفته

یکی از ایده هایی که اخیرا مطرح شد این بود که ایالات متحده صدها میلیارد از دارایی های بانک مرکزی روسیه را مصادره کند. ایالات متحده و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار دارایی را مسدود کرده اند، اما آنها همچنان در مالکیت روسیه هستند.

یلن گفت: «در حالی که ما شروع به بررسی این موضوع کرده‌ایم، اکنون در ایالات متحده قانونی نیست که دولت این دارایی‌ها را مصادره کند». “این چیزی نیست که از نظر قانونی در ایالات متحده مجاز باشد.”

در حالی که مقامات راه‌هایی را بررسی می‌کنند تا روسیه را حداقل تا حدی مسئول بازسازی نهایی کنند، یلن گفت که گفتگوها در مورد ارائه منابع دیگر کمک فوری به اوکراین ادامه دارد و او انتظار دارد که سنای آمریکا به زودی درباره بسته کمکی 40 میلیارد دلاری رای دهد. او روز سه‌شنبه به متحدان ایالات متحده فشار آورد تا حمایت مالی خود را افزایش دهند.

پرداخت بدهی ظاهر می شود

روسیه حدود 40 میلیارد دلار اوراق قرضه بین المللی دارد و تاکنون توانسته است به تعهدات خود ادامه دهد و از اولین نکول از سال 1917 جلوگیری کند.

توانایی آن تا کنون برای انجام پرداخت‌های دلاری مورد نیاز تحت مجوز عمومی موقتی است که توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری در ماه مارس صادر شده است. این استثنایی را برای ممنوعیت معاملات با وزارت دارایی روسیه به منظور “دریافت سود، سود سهام، یا پرداخت های سررسید در رابطه با بدهی یا حقوق صاحبان سهام” مجاز می کرد.

پرداخت بعدی در 25 مه، روز انقضای مجوز است.

روز چهارشنبه یلن گفت بعید است وزارت خزانه داری این معافیت را تمدید کند، که اگر روسیه پس از آن به تلاش برای پرداخت به روبل به جای دلار بر اساس میثاق اوراق قرضه متوسل شود، می تواند منجر به نکول فنی شود.

یلن گفت: «تصمیم نهایی در مورد آن گرفته نشده است، اما بعید می‌دانم که ادامه یابد.» و افزود که یک پیش‌فرض فنی وضعیت فعلی دسترسی روسیه به سرمایه را تغییر نمی‌دهد.

اگر روسیه نتواند راهی برای انجام این پرداخت‌ها بیابد و از نظر فنی بدهی خود را نکول کند، من فکر نمی‌کنم که واقعاً تغییر قابل توجهی در وضعیت روسیه داشته باشد. آنها در حال حاضر از بازارهای سرمایه جهانی قطع شده‌اند.»



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.