توقف جدید گاز روسیه، پیچ های انرژی اروپا را سفت می کند

[ad_1] به گفته غول انرژی دولتی روسیه گازپروم، قطعی تعمیر و نگهداری در نورد استریم 1 به این معنی است که هیچ گازی بین ساعت 01:00 به وقت گرینویچ در 31 اوت تا ساعت 01:00 به وقت گرینویچ در 3 سپتامبر به آلمان جریان نخواهد داشت. داده های مربوط به نقاط ورودی نورد استریم 1

کد خبر : 248981
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
توقف جدید گاز روسیه، پیچ های انرژی اروپا را سفت می کند

[ad_1]

به گفته غول انرژی دولتی روسیه گازپروم، قطعی تعمیر و نگهداری در نورد استریم 1 به این معنی است که هیچ گازی بین ساعت 01:00 به وقت گرینویچ در 31 اوت تا ساعت 01:00 به وقت گرینویچ در 3 سپتامبر به آلمان جریان نخواهد داشت.

داده های مربوط به نقاط ورودی نورد استریم 1 به شبکه گاز آلمان از طریق دریای بالتیک تایید کرد که جریان در اوایل روز چهارشنبه به صفر رسید. داده‌های وب‌سایت اپراتور Nord Stream 1 نشان می‌دهد که جریان در ساعت 0300-0400 CET (01:00-02:00 GMT) نسبت به یک ساعت قبل به شدت کاهش یافته است.

دولت های اروپایی می ترسند مسکو در انتقام از تحریم های غرب که پس از حمله به اوکراین علیه این کشور وضع شده است، این قطعی را تمدید کند و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به استفاده از منابع انرژی به عنوان «سلاح جنگ» متهم کرده اند. مسکو انجام این کار را رد می کند.

محدودیت‌های بیشتر برای تامین گاز اروپا، بحران انرژی را تشدید می‌کند که قیمت‌های عمده‌فروشی گاز را از اوت گذشته به بیش از 400 درصد افزایش داده است، و بحران دردناکی در هزینه زندگی برای مصرف‌کنندگان و مشاغل ایجاد می‌کند و دولت‌ها را مجبور می‌کند میلیاردها دلار برای کاهش بار هزینه کنند.

برخلاف تعمیر و نگهداری 10 روزه ماه گذشته برای نورد استریم 1، کار آتی کمتر از دو هفته قبل اعلام شد و توسط گازپروم و نه نورد استریم AG با تمرکز بر آخرین توربین فعال در ایستگاه انجام می شود.

مسکو که عرضه از طریق نورد استریم 1 را در ماه ژوئن به 40 درصد و در ژوئیه به 20 درصد کاهش داد، مشکلات تعمیر و نگهداری و تحریم ها را مقصر می داند که می گوید مانع از بازگشت و نصب تجهیزات می شود.

گازپروم گفت که آخرین تعطیلی برای انجام تعمیر و نگهداری تنها کمپرسور باقی مانده خط لوله مورد نیاز است. با این حال، روسیه همچنین از زمان آغاز آنچه که مسکو “عملیات نظامی ویژه” خود در اوکراین می نامد، عرضه به بلغارستان، دانمارک، فنلاند، هلند و لهستان را به طور کامل قطع کرده و جریان از طریق خطوط لوله دیگر را کاهش داده است.

بیرج برختاریا، دستیار مدیرعامل، گفت: «با توجه به رویدادهای ماه‌های اخیر، ما فکر می‌کنیم که بازار ممکن است نظرات گازپروم را نادیده بگیرد و شروع به بررسی کند که آیا خط لوله ممکن است به خدمت بازنگردد یا حداقل ممکن است به هر دلیلی به تعویق بیفتد». تحقیقات اروپایی در رویال بانک کانادا.

“عنصر سورپرایز”

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، در ماموریتی برای جایگزینی واردات گاز روسیه تا اواسط سال 2024، اوایل این ماه گفت که نورد استریم «کاملاً عملیاتی شده است» و آنطور که مسکو ادعا می کند هیچ مشکل فنی وجود ندارد.

کلاوس مولر، رئیس رگولاتور شبکه آلمان، گفت در حالی که از سرگیری جریان ها به امنیت عرضه آلمان کمک می کند، هیچ کس نمی تواند بگوید اگر جریان در سطح صفر بماند، چه عواقبی خواهد داشت.

او گفت که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در پر کردن تأسیسات ذخیره‌سازی گاز خود بهتر از حد انتظار پیشرفت می‌کند، اما برای گذراندن این کشور در زمستان کافی نیست.

کاهش جریان از طریق نورد استریم، تلاش‌ها را در سراسر اروپا برای پر کردن تاسیسات حیاتی ذخیره‌سازی گاز، که یک هدف استراتژیک کلیدی برای عبور از ماه‌های زمستان است، پیچیده کرده است، زمانی که دولت‌ها می‌ترسند که روسیه ممکن است به طور کلی جریان‌ها را متوقف کند.

تحلیلگران Commerzbank نوشتند: «معجزه است که سطح گاز در آلمان همچنان در حال افزایش است.

با این حال، در این میان، برخی از اروپایی‌ها داوطلبانه مصرف انرژی خود را کاهش می‌دهند، از جمله محدود کردن استفاده از وسایل برقی و دوش گرفتن در محل کار برای صرفه‌جویی در هزینه در حالی که شرکت‌ها برای جیره‌بندی احتمالی آماده می‌شوند.

آلمان با 83.26 درصد در حال حاضر به هدف 85 درصدی مخازن ذخیره گاز ملی خود تا 1 اکتبر رسیده است، اما هشدار داده است که تا اول نوامبر به 95 درصد برسد، مگر اینکه شرکت ها و خانوارها مصرف را به شدت کاهش دهند.

برای اتحادیه اروپا به عنوان یک کل، سطح ذخیره سازی فعلی 79.94 درصد است، درست کمتر از هدف 80 درصدی تا اول اکتبر، زمانی که فصل گرمای قاره شروع می شود.

تحلیلگران گلدمن ساکس گفتند که فرض اصلی آنها این است که این قطعی تمدید نخواهد شد.

آنها گفتند: «اگر چنین بود، دیگر عنصر غافلگیری و کاهش درآمد وجود نداشت، در حالی که جریان‌های پایین (نورد استریم 1) و افت گاه‌گاهی به صفر، پتانسیل بالایی برای حفظ نوسانات بازار و فشار سیاسی بر اروپا دارد.

(گزارش نینا چستنی و کریستوف استیتز؛ گزارش اضافی توسط ماتیاس اینوراردی، بهارات گوویند گوتام و آیلین سورنگ؛ ویرایش توسط ورونیکا براون، کارمل کریمنز و لینکلن فست.)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.