توضیح شاخص الگوی هارمونیک – سیستم های معاملاتی – 29 ژوئیه 2022

[ad_1] در این مقاله نوع شاخص الگوی هارمونیک مورد استفاده برای معاملات فارکس و سهام را توضیح خواهیم داد. اولاً، چندین تنوع از شاخص‌های الگوی هارمونیک در تاریخچه اقدام قیمت و جامعه تجارت الگو وجود دارد. همه شاخص های الگوی هارمونیک یکسان نیستند. در گذشته تغییرات اصلی شاخص‌های الگوی هارمونیک را می‌توان به سه نوع

کد خبر : 235232
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
توضیح شاخص الگوی هارمونیک – سیستم های معاملاتی – 29 ژوئیه 2022

[ad_1]

در این مقاله نوع شاخص الگوی هارمونیک مورد استفاده برای معاملات فارکس و سهام را توضیح خواهیم داد. اولاً، چندین تنوع از شاخص‌های الگوی هارمونیک در تاریخچه اقدام قیمت و جامعه تجارت الگو وجود دارد. همه شاخص های الگوی هارمونیک یکسان نیستند. در گذشته تغییرات اصلی شاخص‌های الگوی هارمونیک را می‌توان به سه نوع زیر دسته‌بندی کرد.

  • نوع 1: بدون تاخیر (سیگنال سریع) اما رنگ آمیزی مجدد – گزینه ورود از نقطه عطف. نشانگر الگوی شکست خورده را در نمودار نشان نمی دهد و آخرین الگوی می تواند دوباره رنگ آمیزی کند.
  • نوع 2: تاخیر (سیگنال کند) اما بدون رنگ آمیزی – گزینه ای برای ورود در نقطه عطف وجود ندارد. نشانگر الگوی شکست خورده را نشان نمی دهد اما الگوی آخر دوباره رنگ نمی شود.
  • نوع 3: تشخیص الگو در نقطه C اما رنگ آمیزی مجدد – گزینه ای برای ورود در نقطه عطف. نشانگر الگو را خیلی زود تشخیص می دهد و باید منتظر بمانید تا نقطه D. الگو ممکن است به نقطه D نرسد. نشانگر الگوی شکست خورده را نشان نمی دهد و آخرین الگوی می تواند دوباره رنگ آمیزی کند.

نوع 1. بدون تاخیر (سیگنال سریع) اما رنگ آمیزی مجدد

نوع اول نشانگرهای هارمونیک بدون تاخیر اما رنگ آمیزی مجدد است. این نوع نشانگر الگوی هارمونیک، نشانگرهای الگوی هارمونیک معمولی است که توسط بسیاری از معامله گران استفاده می شود. مزیت این است که شما سیگنال را در اسرع وقت دریافت می کنید. شما این فرصت را دارید که از نقطه عطف همه راه ها به سمت روند ادامه دار معامله کنید. نقطه ضعف این است که شما نمی توانید استراتژی خود را در نمودار آزمایش کنید زیرا این نوع نشانگر الگوی هارمونیک ورود الگوهای شکست خورده را در نمودار نشان نمی دهد بلکه فقط یک الگوی موفق را نشان می دهد. در واقع Harmonic Pattern Plus و Harmonic Pattern Scenario Planner در این دسته قرار می گیرند. آن‌ها سریع‌ترین سیگنال را ارائه می‌دهند، اما شما نمی‌توانید استراتژی خود را در نمودار خود آزمایش کنید زیرا ورودی ناموفق در نمودار را نشان نمی‌دهند.

نوع 2. تاخیر (سیگنال کند) اما بدون رنگ آمیزی مجدد

نوع دوم این است که عقب مانده اما بدون رنگ آمیزی مجدد. برخی از افراد از کلمات زیبایی مانند حداقل تاخیر، نشانگر الگوی هارمونیک یا غیره استفاده می کنند. اگرچه نمی توانید آن را واقعاً زیبا کنید. همانطور که معنای لغوی تاخیر نشان می دهد، این نوع نشانگرهای الگوی هارمونیک سیگنال تاخیری را در مقایسه با نوع اول به شما ارائه می دهند. این فقط پس از گذشت چند بار از نقطه عطف به شما سیگنال می دهد. از این رو، گزینه ای ندارید که ورود خود را از نقطه عطف در نظر بگیرید. بسته به اندازه الگو، گاهی اوقات، عقب ماندگی می تواند تنها چندین میله باشد، اما می تواند تا چندین ده میله مانند 30 یا 60 میله باشد. گاهی اوقات، ورود شما ممکن است در اولین معکوس پس از نقطه عطف باشد. بنابراین باید مراقب این نوع ورود باشید. مزیت این است که رنگ آمیزی مجدد با جدیدترین الگو را تجربه نخواهید کرد. مطمئن نیستم که آیا خاصیت رنگ‌آمیزی مجدد می‌تواند ضرر سیگنال‌های تاخیری را جبران کند، زیرا معامله‌گران حرفه‌ای الگوی هارمونیک به دنبال نقطه عطف هستند.

نوع 3. تشخیص الگو در نقطه C اما رنگ آمیزی مجدد

نوع سوم این است که تشخیص الگو در تکمیل نقطه C نه در تکمیل نقطه D. این نوع نشانگر الگوی هارمونیک وجود دارد. این نوع از اندیکاتورهای الگوی هارمونیک الگوها را خیلی زود در نقطه C تشخیص می‌دهند. به همین دلیل، باید مدتی صبر کنید تا در نقطه D معامله کنید. اگر در بازه زمانی بالاتری مانند H1 یا H4 یا D1 معامله می‌کنید، ممکن است باید حداقل نیم روز تا چند روز صبر کرد. ممکن است صبر و حوصله خود را با این نوع نشانگر الگوی هارمونیک فقط با صبر و انتظار به پایان برسانید. از آنجایی که در نقطه D الگوی تشخیص داده می شود، شما نمی توانید هیچ ورودی ناموفقی را در نمودار خود مشاهده کنید. بنابراین دوباره رنگ می کند. بدتر این است که این الگو می تواند در حالی که مدتی منتظر بوده اید ناپدید شود. در این مورد فقط وقت خود را تلف می کنید.

برخی از افراد از من پرسیدند که آیا می توانند از نقطه C تا D معامله کنند. پاسخ منفی است زیرا ما فقط پس از انجام تحقیقات فشرده توصیه می کنیم الگوها را معامله کنید. ما در مورد معاملات از نقطه C تا D تحقیقی انجام ندادیم.

با خلاصه کردن سه نوع نشانگر الگوی هارمونیک در بالا، می توانیم نتیجه جالبی بگیریم. عدم لگ به معنای رنگ آمیزی مجدد و لگ به معنای عدم رنگ آمیزی است. به نظر می رسد تعادلی بین مشکلات سیگنال سریع و رنگ آمیزی مجدد وجود دارد. ممکن است قانون جهانی یا فیزیکی باشد.

4. مشکل اصلی تجارت الگوی هارمونیک برای شروع

در حال حاضر، مشکل اصلی معاملات الگوی هارمونیک این است که نشانگر یا اسکنر الگوهای شکست خورده را در نمودار نشان نمی دهد. در واقع، هیچ نشانگر یا اسکنر الگوی هارمونیک به هر حال نشان نمی دهد. از این رو این مشکل فقط برای شما نیست، بلکه برای کل معامله گر الگوی هارمونیک (همچنین از جمله معامله گر الگوی موج الیوت نیز) مشکلی ندارد. از آنجایی که شاخص های الگوی هارمونیک (نوع 1، 2 و 3) فقط الگوهای موفق را در نمودار نشان می دهند، برخی افراد آنها را به عنوان میزان موفقیت واقعی در نظر می گیرند. این به نظر میزان موفقیت 90٪ یا چیزی شبیه به آن است.

اما، این میزان موفقیت واقعی نیست. الگوهای شکست خورده زیادی وجود دارد و آنها در نمودار نشان داده نمی شوند. پس چرا نشانگر یا اسکنر الگوی هارمونیک الگوهای شکست خورده را در نمودار نشان نمی دهد؟ آیا به این دلیل است که می خواهیم الگوهای شکست خورده را در قصد نشان دادن برخی اطلاعات نادرست به معامله گر پنهان کنیم؟ پاسخ منفی است و هرگز. ما همه مردم صادقی هستیم. به سادگی ایجاد چنین الگوریتم تشخیص الگو که الگوهای شکست خورده را در نمودار نشان می دهد غیرممکن در نظر گرفته شد. بنابراین دلیل این امر صرفاً به دلیل موانع فناوری بود.

بنابراین، معامله گر باتجربه الگوی هارمونیک هر روز از جمله من و دیگران با این واقعیت زندگی می کند زیرا چنین ابزاری در هیچ کجا الگوی تاریخی شکست خورده را نشان نمی دهد. ما فقط از تجربه خود برای پر کردن اطلاعات گمشده در مورد الگوهای شکست خورده استفاده می کنیم.

با این حال، برای شروع، درک بصری و آزمایش استراتژی با الگوهای نمودار را دشوار می کند. آنها باید برای یادگیری استراتژی به منبع خارجی تکیه کنند. این برای مبتدیان و حتی برای معامله گر الگوهای هارمونیک باتجربه سخت است. گاهی اوقات، مبتکران معتقدند که نشانگر الگوی هارمونیک میزان موفقیتی را ارائه می دهد که از الگوهای موفق فقط در نمودار محاسبه شده است مانند 90٪ یا چیزی مشابه، زیرا نمی دانند که نشانگر الگوی هارمونیک (نوع 1، 2 و 3) الگوهای شکست خورده را در نمودار نشان نمی دهد. .. این نباید انگیزه درستی برای درگیر شدن با معاملات الگوی هارمونیک باشد. انگیزه مناسب برای معامله با الگوی هارمونیک این است که شما یک گزینه برای معامله از نقطه عطف دارید.

حال این سوال مطرح می شود که آیا می توانیم نشانگر الگوی هارمونیک بدون عقب ماندگی و رنگ آمیزی مجدد داشته باشیم که الگوهای تاریخی ناموفق را در نمودار نشان دهد؟ پاسخ بله است. ما سد حیاتی فناوری را شکستیم. اکنون می توانید نشانگر الگوی هارمونیک بدون رنگ آمیزی و بدون تاخیر داشته باشید که میزان موفقیت واقعی را در نمودار خود به شما می دهد.

این به تنهایی یک راهنمای عالی و منبع تجاری خواهد بود. از آنجایی که شما به راحتی می توانید نحوه استفاده از الگو را همراه با سایر ابزارهای فنی و اساسی یاد بگیرید، این نگرانی استراتژی را برای همه معامله گران الگوهای هارمونیک برطرف می کند. باید به خاطر داشته باشید که نشانگر الگوی هارمونیک بدون رنگ آمیزی و عدم تأخیر نسبت به سه نشانگر الگو (نوع 1، 2 و 3) برتری دارد. با این حال، از آنجایی که نشانگر الگوی هارمونیک بدون رنگ آمیزی مجدد و عدم تأخیر، الگوهای شکست خورده را در نمودار نشان می دهد، ممکن است درک مخالفی داشته باشید. لطفا این کار را نکنید. نشانگر الگوی هارمونیک دوباره رنگ‌آمیزی یا عقب‌افتاده (نوع 1، 2 و 3) در مقایسه با الگوی غیر رنگ‌آمیزی و بدون تأخیر، به همان اندازه دارای تعداد الگوهای خراب یا حتی بیشتر است.

به نفع خود، همیشه بهتر است با اندیکاتوری کار کنید که نرخ موفقیت واقعی را برای تجارت شما به شما می دهد. سپس به سرعت یاد خواهید گرفت که چگونه تجارت خود را بهبود بخشید. در بلندمدت، نشانگر الگوی هارمونیک بدون رنگ آمیزی مجدد و عدم تأخیر قطعاً مناسب است. می‌توانید فیلتر اضافی یا تأیید ثانویه دیگری اضافه کنید. این تلاش‌ها واقعی هستند، زیرا می‌توانید نتیجه واقعی را با نشانگر بدون رنگ آمیزی و بدون تاخیر اندازه‌گیری کنید. به یاد داشته باشید که می توانید به راحتی سیستم برنده واقعی را با نشانگر الگوی هارمونیک غیر رنگ آمیزی و بدون تأخیر دریابید، در حالی که برای رنگ آمیزی مجدد یا نشانگرهای عقب مانده بسیار سخت است (نوع 1، 2 و 3).

5. آیا می توانیم شاخص الگوی هارمونیک بدون عقب ماندگی اما بدون رنگ آمیزی مجدد داشته باشیم؟

حال این سوال مطرح می شود که آیا می توانیم نشانگر الگوی هارمونیک بدون لگ و غیر رنگ آمیزی داشته باشیم؟ پاسخ بله است. این نسل بعدی شاخص الگوی هارمونیک است که از تحقیقات علمی فشرده متولد شده است. ما این فناوری را به اسکنر الگوی سودآور خود ارسال کردیم. ما آن را برای اولین بار در تاریخ ارائه کرده ایم.

این نوع نشانگر بدون رنگ آمیزی و عدم تأخیر سریعترین ورود سیگنال را مانند اولین نشانگر الگوی هارمونیک برای شما فراهم می کند. در همان زمان، ورودی ناموفق در نمودار را به شما نشان می دهد. از این رو می توانید استراتژی خود را در نمودار خود با سایر شاخص های فنی به راحتی یا حتی در حالت بک تست بسازید و تنظیم کنید. از آنجایی که می توانید همانطور که از نمودار می بینید معامله کنید، اعتماد به معامله شما به طرز چشمگیری افزایش می یابد. این ترکیب واقعی هر سه نوع شاخص الگوی هارمونیک بالا است. با کمی دانش در مورد فاصله تکمیل الگو، می توانید ورودی را با نسبت ریسک به پاداش مورد علاقه خود انتخاب کنید. ما همچنین منطقه ادامه بالقوه را برای تکمیل معاملات الگوی هارمونیک شما ارائه می دهیم. علاوه بر این، می‌توانید ویدیوی YouTube را با عنوان احساس کنید که نشانگر الگوی هارمونیک خودکار چگونه است را تماشا کنید. برای اطلاع شما، ما دو ویدیوی یوتیوب را با عنوان و پیوندهای زیر ارائه می دهیم.

YouTube “شاخص الگوی هارمونیک”: https://youtu.be/CzYUwk5qeCk

YouTube «نشانگر الگوی هارمونیک بدون تأخیر رنگ‌آمیزی مجدد»: https://youtu.be/uMlmMquefGQ

اسکنر الگوی نمودار X3 (غیر رنگ آمیزی + بدون تاخیر)

در زیر لینک اسکنر الگوی نمودار X3 در پلتفرم متاتریدر 4 و متاتریدر 5 وجود دارد. اسکنر الگوی نمودار X3 نشانگر الگوی هارمونیک بدون رنگ آمیزی مجدد و بدون تاخیر است. علاوه بر این، هر الگوی هارمونیک در اسکنر الگوی نمودار X3 را می توان برای بهبود عملکرد معاملات سفارشی کرد. با هزاران ویژگی قدرتمند در معاملات روزانه، این نشانگر الگوی هارمونیک نسل بعدی است.

https://www.mql5.com/fa/market/product/41993

https://www.mql5.com/fa/market/product/41992

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/profitable-pattern-scanner/

علاوه بر این، دو شاخص الگوی هارمونیک شامل هارمونیک الگوی پلاس و برنامه ریز سناریو الگوی هارمونیک را معرفی خواهیم کرد. این نشانگر الگوی هارمونیک در حال رنگ آمیزی مجدد است. با این حال، آنها هزاران ویژگی قدرتمند را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهند. بنابراین، اگر از رنگ آمیزی مجدد نشانگر الگوی هارمونیک ناراحت نیستید، می توانید از این دو ابزار استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از اسکنر الگوی نمودار X3 همراه با هارمونیک الگوی پلاس یا برنامه ریز سناریو الگوی هارمونیک استفاده کنید.

هارمونیک الگوی پلاس (نوع 1)

هارمونیک الگوی پلاس نسبت به قیمت محصول بسیار خوبی است. با ده ها ویژگی قدرتمند از جمله فاصله تکمیل الگو، منطقه معکوس بالقوه، منطقه ادامه بالقوه، توقف خودکار ضرر و اندازه گیری سود.

در زیر پیوندهایی به هارمونیک الگوی پلاس وجود دارد

https://www.mql5.com/fa/market/product/4488

https://www.mql5.com/fa/market/product/4475

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/harmonic-pattern-plus/

برنامه ریز سناریو الگوی هارمونیک (نوع 1 + ویژگی پیش بینی)

با ویژگی های اضافی پیش بینی الگوهای هارمونیک آینده، این نشانگر الگوی هارمونیک بسیار تاکتیکی با قابلیت شبیه سازی پیشرفته در بالای ویژگی های قدرتمند الگوی هارمونیک به علاوه است.

در زیر پیوندهایی به برنامه ریز سناریو الگوی هارمونیک وجود دارد

https://www.mql5.com/fa/market/product/6101

https://www.mql5.com/fa/market/product/6240

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/harmonic-pattern-scenario-planner/

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.