توضیح دهنده-کنترل منحنی بازده ژاپن چگونه کار می کند؟

چگونه کار می کند؟ BOJ رژیم نرخ را انتخاب کرد زیرا در حال رسیدن به مرز تسهیل کمی بود، جایی که مقادیر هدفمندی از اوراق را خریداری کرد تا بازدهی را پایین بیاورد، به این امید که تورم و فعالیت اقتصادی را تحریک کند. زمانی که بانک مرکزی نیمی از بازار اوراق قرضه را بلعیده

کد خبر : 307206
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۸:۳۷
توضیح دهنده-کنترل منحنی بازده ژاپن چگونه کار می کند؟


چگونه کار می کند؟

BOJ رژیم نرخ را انتخاب کرد زیرا در حال رسیدن به مرز تسهیل کمی بود، جایی که مقادیر هدفمندی از اوراق را خریداری کرد تا بازدهی را پایین بیاورد، به این امید که تورم و فعالیت اقتصادی را تحریک کند.

زمانی که بانک مرکزی نیمی از بازار اوراق قرضه را بلعیده بود، متعهد شدن به خرید با سرعت معین سخت بود. YCC به BOJ اجازه داد تا تنها به میزانی که برای دستیابی به بازده 0 درصدی خود لازم است خرید کند.

این بانک خرید اوراق قرضه را در زمان آرامش بازار کاهش داده است تا زمینه را برای پایان نهایی سیاست فوق العاده آسان فراهم کند.

چرا باند هدف؟

از آنجایی که تورم سرسختانه پایین بانک را مجبور کرد YCC را بیش از حد انتظار حفظ کند، بازده اوراق قرضه در محدوده محدودی قرار گرفت و حجم معاملات کاهش یافت.

برای رسیدگی به چنین عوارض جانبی، BOJ در ژوئیه 2018 اعلام کرد که بازدهی 10 ساله می تواند 0.1 درصد بالاتر یا زیر صفر باشد. در مارس 2021، این بانک باند را به 0.25 درصد در هر جهت افزایش داد تا به بازاری که خریدش فلج شده بود، جان دوباره ببخشد.

تحت حمله سرمایه گذارانی که روی افزایش نرخ بهره شرط بندی می کردند، BOJ باند را در ماه دسامبر دو برابر کرد و به 0.5 درصد بالای صفر یا زیر صفر رساند و خرید اوراق قرضه را برای دفاع از سقف افزایش داد.

سرمایه گذاران سقف 0.5 درصدی را در روز جمعه شکستند و این انتظارات را برانگیخت که BOJ باید اقدامات شدیدتری را انجام دهد.

دام؟

YCC زمانی که تورم پایین بود و چشم انداز رسیدن به هدف قیمتی BOJ ضعیف بود، به خوبی کار می کرد، زیرا سرمایه گذاران می توانستند روی انبوهی از بدهی های دولتی بنشینند که بازدهی مطمئن را تضمین می کرد.

اما با کاهش تورم این سودها، سرمایه گذاران اوراق قرضه را فروخته اند و احتمال افزایش نرخ بهره را در کوتاه مدت تعیین می کنند.

BOJ خرید را افزایش داده است، از جمله از طریق پیشنهاد خرید مقادیر نامحدود اوراق قرضه، تا از سقف بازدهی خود دفاع کند. تحلیلگران به عنوان تحریف قیمت گذاری بازار و دامن زدن به سقوط ناخواسته ین که هزینه واردات مواد خام را افزایش داد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

نقطه اوج؟

BOJ که تحت تأثیر سابقه گرمای سیاسی برای بازگشت زودهنگام محرک‌ها قرار دارد، می‌خواهد از افزایش نرخ‌ها اجتناب کند تا زمانی که مشخص شود تورم به طور پایدار به هدف 2 درصدی بانک خواهد رسید و رشد دستمزد بالاتر حمایت می‌شود.

اما بازارها ممکن است BOJ را مجبور به تسلیم کنند و سقف بازدهی 10 ساله را در روز جمعه نقض کنند – قبل از اینکه خرید گسترده اوراق قرضه BOJ باعث کاهش نرخ شود. سرمایه‌گذاران ممکن است به کوتاه‌مدت اوراق قرضه دولتی ژاپن در این هفته با پیش‌بینی افزایش نرخ بهره کوتاه‌مدت ادامه دهند.

برخی تحلیلگران می گویند که اگر حمله به بازار ادامه یابد، BOJ ممکن است باند دور هدف بازدهی خود را بیشتر کند یا گام های جسورانه تری مانند افزایش یا کنار گذاشتن کل هدف بلندمدت نرخ بهره بردارد.

(گزارش توسط لیکا کیهارا؛ ویرایش توسط ویلیام ملارد)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.