توضیح دهنده-چه باید در مورد انتخابات ریاست جمهوری داغ برزیل بدانید

توسط Gram Slattery ریودوژانیرو (رویترز) – برزیلی ها روز یکشنبه به پای صندوق های رای رفتند تا در یکی از پربیننده ترین انتخابات جهان در سال جاری رای دهند. ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور فعلی جناح راست، با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق چپ‌گرا روبرو خواهد شد. همچنین تمامی کرسی‌های مجلس سفلی این کشور

کد خبر : 261684
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۳۶
توضیح دهنده-چه باید در مورد انتخابات ریاست جمهوری داغ برزیل بدانید


توسط Gram Slattery

ریودوژانیرو (رویترز) – برزیلی ها روز یکشنبه به پای صندوق های رای رفتند تا در یکی از پربیننده ترین انتخابات جهان در سال جاری رای دهند.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور فعلی جناح راست، با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق چپ‌گرا روبرو خواهد شد. همچنین تمامی کرسی‌های مجلس سفلی این کشور و 27 مجلس قانونگذاری در سطح ایالتی و ناحیه‌ای، تمامی فرمانداری‌ها و یک سوم کرسی‌های مجلس سنای برزیل قابل تصدیق خواهند بود.

نامزدها

در حالی که 11 نامزد ریاست جمهوری وجود دارد، نظرسنجی ها نشان می دهد که تنها بولسونارو و لولا شانس واقعی برای پیروزی دارند.

بولسونارو، کاپیتان سابق ارتش که در سال 2018 انتخاب شد، به دنبال تحمیل برنامه محافظه کارانه خود در بزرگترین کشور آمریکای لاتین بوده است، اما به دلیل عدم موفقیت در بهبود استانداردهای زندگی و اظهارنظرهایی که به طور گسترده به عنوان جنسیت‌پرستانه و نژادپرستانه شناخته می‌شوند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

او از آنچه “ایدئولوژی جنسیتی” می نامد دوری می کند و ویروس کرونا را به عنوان “آنفولانزای کوچک” رد می کند. رئیس جمهور به طور سیستماتیک حفاظت فدرال برای جنگل های بارانی آمازون را برچیده است. او همچنین بی‌اساس به قابلیت اطمینان سیستم رأی‌گیری الکترونیکی برزیل حمله کرده است، در حالی که شک و تردیدهایی را در مورد اینکه آیا شکست را به طور مسالمت‌آمیز می‌پذیرد، ایجاد کرده است.

لولا، رهبر سابق اتحادیه که از سال 2003 تا 2010 بر برزیل حکومت می کرد، متعهد شده است که برنامه های مخارج اجتماعی سخاوتمندانه را که اولین مأموریت او بود، احیا کند و در عین حال اجرای محیط زیست را تقویت کند و از گروه های به حاشیه رانده شده بهتر محافظت کند.

زمانی که لولا در قدرت بود، محبوبیت لولا افزایش یافت زیرا او از یک اقتصاد در حال شکوفایی بهره برد تا شبکه امنیت اجتماعی برزیل را به طور چشمگیری گسترش دهد. اما در سال‌های پس از ترک ریاست‌جمهوری او، اقتصاد رو به افول گذاشت، جانشین او استیضاح شد و بسیاری از یارانش به زندان رفتند. خود لولا 19 ماه را به دلیل اتهامات فساد مالی در زندان گذراند که بعداً به دلایل رویه ای بیرون انداخته شد.

چطور کار میکند؟

نظرسنجی ها در ساعت 8 صبح به وقت برازیلیا (1100 به وقت گرینویچ) باز می شود و در ساعت 5 بعد از ظهر بسته می شود.

اگر هیچ نامزدی از آستانه 50 درصدی لازم برای پیروزی کامل فراتر نرود، دو نامزد برتر – احتمالاً لولا و بولسونارو – به دور دوم انتخابات در 30 اکتبر خواهند رفت.

چه کسی برنده است؟

لولا.

همه نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش حداقل 8 درصدی رئیس‌جمهور سابق است، هرچند برخی نشان می‌دهند که پیشتازی او بسیار بیشتر است. نظرسنجی IPEC که روز دوشنبه منتشر شد، او را با 17 امتیاز نشان داد.

اما نظرسنجی‌های عمده بر سر اینکه آیا لولا آرای لازم برای دستیابی به اکثریت لازم برای پیروزی در دور اول را دارد یا خیر، اختلاف دارند.

موضوع دیگر میزان مشارکت است. در حالی که پایگاه حمایتی لولا گسترده تر است، نشانه هایی وجود دارد که پایگاه بولسونارو مشتاق تر است.

(https://tmsnrt.rs/3rkpc7m)

آیا صلح آمیز خواهد بود؟

این شاید بزرگترین سوال پیرامون رای گیری باشد.

خشونت های سیاسی در برزیل در حال افزایش است. چند تن از هواداران لولا – و حداقل یک حامی بولسونارو – به دلیل ترجیحات سیاسی خود در ماه های اخیر به قتل رسیده اند.

بولسونارو بارها گفته است که ممکن است شکست در انتخابات را نپذیرد، در حالی که مدعی است ارتش در کنار اوست. اکثر تحلیلگران کودتای نظامی در صورت از دست دادن بولسونارو را بعید می دانند، اما بسیاری از یک دوره طولانی خشونت سیاسی و اختلالات اقتصادی بیم دارند.

مالکیت اسلحه تحت نظارت بولسونارو به طرز چشمگیری افزایش یافته است، در حالی که افسران پلیس درجه یک تمایل دارند از رئیس جمهور حمایت سیاسی کنند – ترکیبی بالقوه ناپایدار.

(گزارش توسط Gram Slattery؛ ویرایش توسط Aurora Ellis)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.