توضیح دهنده-چرا ین ضعیف درخشش خود را برای شرکت ژاپن از دست داد توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: یک اسکناس ین ژاپن در این عکس تصویری دیده می شود که در 1 ژوئن 2017 گرفته شده است. رویترز/توماس وایت/تصویر توسط ساتوشی سوگیاما و ماکی شیراکی توکیو (رویترز) – ین ضعیف زمانی دلیلی برای جشن گرفتن برای شرکت‌های ژاپنی بود، زیرا آنها می‌توانستند خودروها و دوربین‌های خود را ارزان‌تر

کد خبر : 192655
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۴۸
توضیح دهنده-چرا ین ضعیف درخشش خود را برای شرکت ژاپن از دست داد توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: یک اسکناس ین ژاپن در این عکس تصویری دیده می شود که در 1 ژوئن 2017 گرفته شده است. رویترز/توماس وایت/تصویر

توسط ساتوشی سوگیاما و ماکی شیراکی

توکیو (رویترز) – ین ضعیف زمانی دلیلی برای جشن گرفتن برای شرکت‌های ژاپنی بود، زیرا آنها می‌توانستند خودروها و دوربین‌های خود را ارزان‌تر در خارج از کشور بفروشند و با بازگشت درآمد به کشور از سودهای سنگین‌تری برخوردار شوند.

این روزها، آنقدرها هم ساده نیست.

مقامات شرکت و اقتصاددانان می گویند که پس از سال ها تقویت زنجیره های تولید و عرضه در خارج از کشور، تولیدکنندگان ژاپنی اکنون سود کمتری از یک ارز نرم تر می بینند.

در واقع، درد اقتصادی ناشی از ضعیف‌تر شدن ین اکنون شدیدتر شده است، زیرا فروش اخیر ین به شدت هزینه‌های کالاها را در ضربه‌ای به هزینه‌های خانوار افزایش داده است. همچنین نشان می دهد که چگونه حرکت مداوم به سمت تولید خارج از کشور به آرامی پویایی اقتصاد شماره 3 جهان را تغییر می دهد.

چه چیزی برای شرکت های ژاپنی تغییر کرده است؟

بر اساس آخرین داده های وزارت بازرگانی، تقریبا یک چهارم تولید تولیدکنندگان ژاپنی در خارج از کشور انجام می شود. این در مقایسه با حدود 17 درصد یک دهه پیش و کمتر از 15 درصد در دو دهه پیش است.

بر اساس محاسبات رویترز بر اساس داده های انجمن خودروسازان ژاپن، حدود دو سوم از خودروهایی که سازندگان ژاپنی سالانه می فروشند، اکنون در خارج از کشور ساخته می شوند.

دو دهه پیش، خودروهای تولید شده در خارج از کشور کمتر از 40 درصد از فروش را به خود اختصاص دادند.

شرکت ها همچنین از مدل تولید و صادرات قدیمی دور می شوند زیرا فناوری کسب و کار آنها را تغییر داده است. به عنوان مثال، Hitachi (OTC:) Ltd، به طور فزاینده ای بر ارائه راه حل های دیجیتالی به مشتریان در سطح جهانی متمرکز است و نه صرفاً سخت افزار.

خطر منفی چیست؟

ضعف ین هزینه سوخت و سایر کالاها را برای تولیدکنندگان داخلی افزایش داده است. به طور بحرانی، هزینه‌های خانوارها و اعتماد مصرف‌کننده به بازار داخلی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد – که به درد اقتصاد در حال فروپاشی می‌افزاید.

یک نظرسنجی در دسامبر از نزدیک به 7000 شرکت توسط شرکت داده‌ها و تحقیقاتی توکیو شوکو نشان داد که تقریبا 30 درصد از شرکت‌ها گفتند ضعیف بودن ین برای تجارت آنها منفی است، در حالی که 5 درصد آن را مثبت می‌دانند. 65 درصد باقی مانده گفتند که نه منفی است و نه مثبت.

آنهایی که گفتند ین ضعیف به طور متوسط ​​منفی است، نرخ 107 ین در برابر دلار را ترجیح می دهند – سطحی به طور قابل توجهی قوی تر از نرخ 125.75 در روز سه شنبه.

ین ضعیف هزینه خرید کسب و کار در خارج از کشور را افزایش می دهد، اگرچه این موضوع می تواند برای بسیاری از شرکت های ژاپنی دارای پول نقد کمتر نگران کننده باشد. در عین حال، ین ضعیف شرکت‌های ژاپنی را به اهداف ارزان‌تری برای خریداران خارجی تبدیل می‌کند.

چشم انداز شرکت ها چیست؟

بسیاری از تولیدکنندگان از جمله خودروسازان می گویند یکی از مزایای تولید بیشتر در بازارهای داخلی حساسیت کمتر نسبت به نوسانات ارزی است.

اگرچه ممکن است نگرانی هایی در مورد تولید در برخی بازارها – مانند چین – وجود داشته باشد، بعید به نظر می رسد که روند به سمت تولید فراساحلی به زودی معکوس شود.

تویوتا سخنگوی موتور (NYSE:) Corp برای کاهش تأثیر ین بر درآمد خود کار کرده است، بدون اینکه جزئیاتی ارائه کند. سخنگوی گفت که در داخل شرکت، ین ضعیف لزوماً به عنوان یک مزیت تلقی نمی شود، و اضافه کرد که هزینه بالاتر مواد خام یک نقص است.

برای خرده فروشان، ین ضعیف دردناک بوده است، زیرا باعث افزایش هزینه ها از جمله انرژی و غذا می شود. خرده‌فروش پوشاک ارزان قیمت Shimamura Co Ltd اخیراً اعلام کرده است که باید قیمت برخی از اقلام خود را به میزان بی‌سابقه 3 تا 4 درصد افزایش دهد.

سیاستگذاران چه می گویند؟

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک ژاپن، بارها گفته است که در حالی که ارز ضعیف می تواند خانوارها و خرده فروشان را تحت فشار قرار دهد، مزایای آن برای اقتصاد https://www.reuters.com/business/finance/boj-keep-rates-low- قوی-نه-ضعیف-ین-هنوز-kurodas-enmy-no-1-2022-04-01 از نکات منفی بیشتر است.

اما او به طور فزاینده ای در تاکید بر نکات مثبت تنها به نظر می رسد، زیرا مقامات دولتی هشدارهای خود را در مورد کاهش بیش از حد ین افزایش داده اند.

برخی از همکاران سابق کورودا در وزارت دارایی اکنون ین ضعیف را نشانه ای از قدرت اقتصادی رو به زوال ژاپن می دانند.

اوایل این ماه او گفت که حرکت‌های اخیر ین “تا حدودی سریع” بوده است، که قوی‌ترین هشدار او در مورد حرکت ارز است، اگرچه او با تاکید بر مزایای ضعیف‌تر شدن ین آن را دنبال کرد.

چقدر میتونه پایین بره؟

این حدس هر کسی است. کاهش سریع ین – در ماه گذشته بیش از 5 درصد در برابر دلار کاهش یافت که بزرگترین افت ماهانه آن از نوامبر 2016 تاکنون است – برخی بازارها را غافلگیر کرده است.

ایسوکه ساکاکیبارا، دیپلمات ارشد سابق ارزی ژاپن، ماه گذشته به رویترز گفت که دولت باید در ارز مداخله کند یا نرخ بهره را افزایش دهد تا از آن دفاع کند، در صورتی که ارزش دلار به بیش از 130 کاهش یابد.

ساکاکیبارا، که به دلیل طراحی چندین مداخله ارزی برای نرم کردن ین در دهه 1990، به عنوان “آقای ین” شناخته می شود، گفت: تضعیف بیش از 130 “می تواند مشکلاتی ایجاد کند”.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.