توضیح دهنده-چرا چین از دیدار رئیس جمهور تایوان با مک کارتی، رئیس مجلس ایالات متحده اینقدر عصبانی است؟

[ad_1] واکنش چین به این نشست چگونه خواهد بود؟ چین در آگوست گذشته پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان وقت از تایپه، بازی‌های جنگی را در اطراف تایوان ترتیب داد و تهدید کرد در صورت برگزاری نشست مک کارتی، تلافی نامشخصی خواهد گرفت. در حالی که مقامات تایوانی و ایالات متحده در آستانه

کد خبر : 342841
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۰۱
توضیح دهنده-چرا چین از دیدار رئیس جمهور تایوان با مک کارتی، رئیس مجلس ایالات متحده اینقدر عصبانی است؟

[ad_1]

واکنش چین به این نشست چگونه خواهد بود؟

چین در آگوست گذشته پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان وقت از تایپه، بازی‌های جنگی را در اطراف تایوان ترتیب داد و تهدید کرد در صورت برگزاری نشست مک کارتی، تلافی نامشخصی خواهد گرفت.

در حالی که مقامات تایوانی و ایالات متحده در آستانه نشست مک کارتی-تسای گفته اند که هیچ گونه فعالیت غیرعادی از سوی ارتش چین ندیده اند، تایوان نیز برای هرگونه رزمایش چینی دیگر در حالت آماده باش است.

مقامات تایوانی و ایالات متحده همچنین گفته اند که برگزاری این نشست در خارج از تایوان ممکن است به کاهش واکنش چین کمک کند.

در حدود سه سال گذشته، نیروی هوایی چین تقریباً هر روز به آسمان نزدیک تایوان پرواز کرده است، که در آن تایوان جنگ “منطقه خاکستری” را برای آزمایش و فرسودگی نیروهای خود طراحی کرده است. در حالی که نیروی هوایی چین هرگز وارد حریم هوایی سرزمینی تایوان نشده است، پس از بازدید پلوسی، موشک هایی را بر فراز جزیره شلیک کرد.

رابطه بین تایوان و ایالات متحده چیست؟

در سال 1979، ایالات متحده روابط رسمی خود را با دولت تایپه قطع کرد و در عوض دولت پکن را به رسمیت شناخت. یک معاهده دفاعی تایوان و ایالات متحده در همان زمان فسخ شد.

پس از سال 1979، روابط ایالات متحده با تایوان توسط قانون روابط تایوان اداره می شود، که مبنایی قانونی برای فراهم کردن وسایل دفاع از خود تایوان می دهد، اما اجباری نمی کند که ایالات متحده در صورت حمله به تایوان کمک کند.

در حالی که ایالات متحده از مدت ها پیش سیاست «ابهام استراتژیک» را در مورد مداخله نظامی برای محافظت از تایوان در صورت حمله چین دنبال می کند، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است که مایل است برای دفاع از تایوان از زور استفاده کند.

ایالات متحده همچنان مهمترین منبع بین المللی تسلیحات تایوان است و وضعیت مورد مناقشه تایوان منبع دائمی اصطکاک بین پکن و واشنگتن است.

موقعیت و وضعیت دیپلماتیک تایوان چیست؟

دولت تایوان می گوید از آنجایی که جمهوری خلق چین هرگز بر این جزیره حکمرانی نکرده است، حق ادعای حاکمیت بر آن یا صحبت یا نمایندگی آن در صحنه جهانی را ندارد و تنها مردم تایوان می توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند.

نام رسمی تایوان همچنان جمهوری چین است، اگرچه این روزها دولت اغلب آن را جمهوری چین (تایوان) می نامد. پس از پایان روابط هندوراس در ماه گذشته، اکنون تنها 13 کشور به طور رسمی تایوان را به رسمیت می شناسند.

دولت تایوان می گوید از آنجایی که جمهوری چین یک کشور مستقل است و حق برقراری روابط دولت با دولت را دارد.

روابط بین تایپه و پکن چگونه است؟

در یک کلمه – بد.

چین تسای را جدایی طلب می داند و تماس های مکرر او برای مذاکره را رد کرده است. تسای می گوید که خواهان صلح است اما اگر تایوان مورد حمله قرار گیرد، دولتش از آن دفاع خواهد کرد.

او می‌گوید جمهوری چین و جمهوری خلق چین “تحت تبعیت” یکدیگر نیستند. پکن می گوید تسای باید بپذیرد که چین و تایوان هر دو بخشی از “چین واحد” هستند.

(گزارش توسط بن بلانچارد؛ ویرایش توسط لینکلن فست.)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.