توضیح دهنده-غوغا از تغییرات قضایی اسرائیل

[ad_1] ائتلاف چه می خواهد؟ دولت به دنبال تغییراتی است که اختیارات دیوان عالی را برای صدور حکم علیه قوه مقننه و مجریه محدود می کند و در عین حال به قانونگذاران ائتلاف قدرت بیشتری در انتصاب قضات می دهد. هیئت انتخاب قضات از سیاستمداران و قضاتی که در آن نشسته اند می خواهد تا

کد خبر : 338375
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۵۹
توضیح دهنده-غوغا از تغییرات قضایی اسرائیل

[ad_1]

ائتلاف چه می خواهد؟

دولت به دنبال تغییراتی است که اختیارات دیوان عالی را برای صدور حکم علیه قوه مقننه و مجریه محدود می کند و در عین حال به قانونگذاران ائتلاف قدرت بیشتری در انتصاب قضات می دهد.

هیئت انتخاب قضات از سیاستمداران و قضاتی که در آن نشسته اند می خواهد تا در مورد انتصابات به توافق برسند. پیشنهاد حاضر آن را تغییر می‌دهد و به دولت‌های ائتلافی قدرت قاطع می‌دهد.

نتانیاهو، اگرچه رسماً از دخالت در این ابتکار منع شده است، زیرا او به دلیل اتهامات اختلاس که انکار می کند محاکمه می شود، گفته است که چنین تغییراتی با هدف ایجاد تعادل و تنوع بخشیدن به دادگاه است. او همچنین رسانه ها را به ارائه نادرست این طرح و شعله ور کردن آتش اعتراضات برای سرنگونی دولتش متهم کرده است.

چرا بسیاری از اسرائیلی ها اعتراض می کنند؟

«تعادل و کنترل» دموکراتیک اسرائیل نسبتاً شکننده است. این کشور هیچ قانون اساسی ندارد، فقط “قوانین اساسی” برای محافظت از پایه های دموکراتیک آن است. در کنست یک مجلسی خود، دولت اکثریت را کنترل می کند.

منتقدان می گویند که این تغییرات دادگاه ها را تضعیف می کند و قدرت لجام گسیخته را به دولت می دهد و حقوق و آزادی ها را با اثرات فاجعه بار برای اقتصاد و روابط با متحدان غربی که قبلاً ابراز نگرانی کرده اند به خطر می اندازد.

قوه قضائیه ای که دیگر مستقل دیده نمی شود، می تواند اسرائیل را از یکی از دفاعیات اصلی خود در پرونده های حقوقی بین المللی نیز محروم کند.

وزیر دفاع یوآو گالانت روز شنبه از دولت خواست تا این قانون را متوقف کند زیرا اختلافات بر سر این اقدامات امنیت اسرائیل را تهدید می کند.

چه عوامل دیگری دخیل هستند؟

منتقدان می ترسند نتانیاهو بخواهد از فشار قضایی برای توقف یا لغو محاکمه خود استفاده کند. او داشتن چنین طرحی را رد کرده است.

اپوزیسیون همچنین می‌گوید متحدان ملی‌گرای او می‌خواهند دادگاه عالی را تضعیف کنند تا شهرک‌های بیشتری در سرزمین‌هایی که فلسطینی‌ها به دنبال تشکیل کشور هستند، ایجاد کنند. احزاب یهودی افراطی ارتدوکس در ائتلاف می خواهند قانونی را به تصویب برسانند که جامعه آنها را از خدمت در ارتش اجباری معاف کند، زیرا آنها نگرانند که در صورت عدم کاهش اختیارات دادگاه، این قانون ممکن است توسط دادگاه سرنگون شود.

بعدش چی؟

ائتلاف حکومتی نتانیاهو در نظر دارد تا 2 آوریل، زمانی که قانونگذاران در تعطیلات بهاری به سر می برند، تغییرات را به تصویب نهایی برسانند. سایر تغییرات، که برخی از آنها در پلنوم کنست در اولین قرائت از سه قرائت لازم برای تصویب تصویب شده است، تا تشکیل مجدد پارلمان در 30 آوریل به تعویق افتاده است.

(گزارش توسط Maayan Lubell؛ ویرایش توسط Alex Richardson، Ed Osmond و Giles Elgood)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.