توضیح دهنده- سلاح های اورانیوم ضعیف شده چیست؟

[ad_1] چه کسی آنها را دارد؟ ایالات متحده، بریتانیا، روسیه، چین، فرانسه و پاکستان سلاح‌های اورانیومی تولید می‌کنند که طبق ائتلاف بین‌المللی برای ممنوعیت سلاح‌های اورانیومی، جزو سلاح‌های هسته‌ای طبقه‌بندی نمی‌شوند. 14 ایالت دیگر برای ذخیره آنها شناخته شده است. خطرات چیست؟ مطالعات زیادی در مورد تأثیرات قرار گرفتن در معرض تسلیحات اورانیوم ضعیف شده،

کد خبر : 337303
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
توضیح دهنده- سلاح های اورانیوم ضعیف شده چیست؟

[ad_1]

چه کسی آنها را دارد؟

ایالات متحده، بریتانیا، روسیه، چین، فرانسه و پاکستان سلاح‌های اورانیومی تولید می‌کنند که طبق ائتلاف بین‌المللی برای ممنوعیت سلاح‌های اورانیومی، جزو سلاح‌های هسته‌ای طبقه‌بندی نمی‌شوند.

14 ایالت دیگر برای ذخیره آنها شناخته شده است.

خطرات چیست؟

مطالعات زیادی در مورد تأثیرات قرار گرفتن در معرض تسلیحات اورانیوم ضعیف شده، به ویژه در میدان‌های نبرد که در آن در جنگ خلیج فارس 1990-1991 و بمباران ناتو در یوگسلاوی در سال 1999 از این مهمات استفاده شد، وجود داشته است.

طبق گفته انجمن سلطنتی، انجمن دانشمندان مستقر در لندن، در طول جنگ خلیج فارس در سال 1991، حدود 340 تن اورانیوم ضعیف شده در مهمات استفاده شد و در اواخر دهه 1990 حدود 11 تن در بالکان استفاده شد.

خوردن یا استنشاق مقادیری اورانیوم – حتی اورانیوم ضعیف شده – خطرناک است: عملکرد کلیه را کاهش می دهد و خطر ابتلا به طیف وسیعی از سرطان ها را افزایش می دهد.

مخالفان این سلاح‌ها، مانند ائتلاف بین‌المللی برای ممنوعیت سلاح‌های اورانیومی، می‌گویند که گرد و غبار ایجاد شده توسط این سلاح‌ها را می‌توان تنفس کرد در حالی که مهمات که هدف خود را از دست می‌دهند می‌توانند آب‌های زیرزمینی و خاک را مسموم کنند.

کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا می گویند اورانیوم ضعیف شده ابزار خوبی برای از بین بردن یک تانک مدرن است. بریتانیا در دستورالعمل می گوید استنشاق گرد و غبار اورانیوم ضعیف شده به اندازه کافی برای ایجاد آسیب دشوار خواهد بود.

علم چه می گوید؟

انجمن سلطنتی در گزارشی در سال 2002 اعلام کرد که خطرات برای کلیه ها و سایر اندام ها ناشی از استفاده از مهمات اورانیوم ضعیف شده برای اکثر سربازان در میدان جنگ و برای کسانی که در منطقه درگیری زندگی می کنند بسیار کم است.

انجمن سلطنتی گفت: «در شرایط شدید و در بدترین مفروضات، سربازانی که مقادیر زیادی از DU دریافت می‌کنند ممکن است بر کلیه و ریه‌ها تأثیر منفی بگذارند.

“آلودگی محیطی بسیار متغیر خواهد بود، اما در بیشتر موارد خطرات بهداشتی مرتبط با DU بسیار کم خواهد بود. در برخی از بدترین سناریوها، سطوح بالای اورانیوم محلی ممکن است در غذا یا آب رخ دهد که می تواند اثرات نامطلوبی بر کلیه داشته باشد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که تعداد کمی از کهنه سربازان خلیج فارس قطعات غیرقابل عمل اورانیوم ضعیف شده در بدنشان جاسازی شده است که منجر به افزایش سطح دفع DU در ادرار می شود، اما هیچ اثر قابل مشاهده ای برای سلامتی ندارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت، مطالعات روی سربازان نشان داده است که کهنه سربازان «افزایش کوچکی (یعنی از نظر آماری معنی‌دار) در میزان مرگ و میر نشان می‌دهند، اما این افزایش بیش از حد ناشی از تصادفات است تا بیماری. “این را نمی توان به هر گونه قرار گرفتن در معرض DU مرتبط کرد.”

گزارش برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در مورد تأثیر اورانیوم ضعیف شده بر صربستان و مونته نگرو “هیچ آلودگی قابل توجه و گسترده” را نشان نداد.

برخی از سیاستمداران صربستان این موضوع را رد کرده اند و افزایش بروز بدخیمی ها در صربستان و افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از تومورهای بدخیم را گزارش کرده اند.

روسیه چه گفته است؟

پوتین گفت که اگر چنین دورهایی ارائه شود، روسیه باید بر این اساس پاسخ دهد، بدون اینکه توضیح دهد که چنین پاسخی چه می تواند داشته باشد. وی گفت که غرب از سلاح هایی با اجزای هسته ای استفاده می کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که گلوله های اورانیوم ضعیف شده نه تنها باعث کشته شدن افراد مورد هدف شد، بلکه به “خسارت عظیم” هم به کسانی که از این سلاح ها استفاده کردند و هم به غیرنظامیان ساکن در مناطق جنگی منجر شد.

زاخارووا گفت که افزایش شدید موارد سرطان در یوگسلاوی پس از استفاده از چنین مهمات توسط ائتلاف نظامی ناتو در سال 1999 وجود داشته است.

انگلیس چه گفته است؟

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، گفت که این اقدام هیچ تشدید تنش هسته ای نداشته است.

کلورلی گفت: “ارزش این را دارد که مطمئن شویم همه متوجه می شوند که فقط به دلیل اینکه کلمه اورانیوم در عنوان مهمات اورانیوم ضعیف شده است، آنها مهمات هسته ای نیستند، آنها صرفاً مهمات معمولی هستند.”

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت: ارتش انگلیس ده ها سال است که از اورانیوم ضعیف شده در گلوله های زره ​​پوش خود استفاده کرده است.

(گزارش توسط گای فالکونبریج، +79856400243؛ ویرایش توسط فرانک جک دانیل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.