توضیح دهنده-در دادگاه افترا Dominion v. Fox چه انتظاری باید داشت

[ad_1] توسط جک کوئین (رویترز) – یکی از نزدیک‌ترین محاکمه‌های رسانه‌ای ایالات متحده در دهه‌های اخیر در دادگاه دلاور روز دوشنبه آغاز می‌شود، زیرا فاکس کورپ و فاکس نیوز با شکایت 1.6 میلیارد دلاری برای افترا توسط Dominion Voting Systems به دلیل پوشش این شبکه در مورد ادعاهای دروغین مواجه هستند. شرکت ضد در انتخابات

کد خبر : 346802
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۳۴
توضیح دهنده-در دادگاه افترا Dominion v. Fox چه انتظاری باید داشت

[ad_1]

توسط جک کوئین

(رویترز) – یکی از نزدیک‌ترین محاکمه‌های رسانه‌ای ایالات متحده در دهه‌های اخیر در دادگاه دلاور روز دوشنبه آغاز می‌شود، زیرا فاکس کورپ و فاکس نیوز با شکایت 1.6 میلیارد دلاری برای افترا توسط Dominion Voting Systems به دلیل پوشش این شبکه در مورد ادعاهای دروغین مواجه هستند. شرکت ضد در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تقلب کرد.

در اینجا توضیحی در مورد پرونده ارائه می شود.

سلطه مدعی چیست؟

Dominion در شکایت خود فاکس را متهم کرد که شهرت و تجارت خود را با پخش مکرر ادعاهای دروغین مبنی بر استفاده از ماشین های رأی گیری آن برای تقلب در انتخابات علیه رئیس جمهور وقت جمهوری خواه دونالد ترامپ به نفع جو بایدن، جو بایدن، برنده، از بین برده است.

Dominion گفته است که فاکس می‌دانست که این ادعاها نادرست است، اما به پخش آن‌ها ادامه داد تا مخاطبان عمدتا محافظه‌کار خود را جذب کند و بینندگان را از انحراف به رقبای راست‌گرای رسانه‌ای که نظریه توطئه را پذیرفته بودند، باز دارد.

این شرکت مستقر در دنور به ارتباطات داخلی فاکس و شهادت‌های متعددی اشاره کرد که نشان می‌دهد کارکنان فاکس – تهیه‌کنندگان و مجریان برنامه تا مدیران ارشد – می‌دانستند که مهمانانی که در برنامه‌های مختلف ظاهر شده‌اند و بارها ادعاهای نادرست را مطرح کرده‌اند. هوا شواهدی برای اثبات ادعاهای آنها نداشت.

دفاع روباه چیست؟

فاکس گفته است که Dominion نمی‌تواند ثابت کند که این شبکه آگاهانه نادرست‌ها را منتشر می‌کند یا بی‌ملاحظه حقیقت را نادیده می‌گیرد، استاندارد قانونی «بدخواهی واقعی» که شاکیان در دعاوی افترا باید رعایت کنند.

فاکس استدلال می‌کند که Dominion شواهدی را برای توصیف نادرست تصمیم‌های پوشش شبکه انتخاب کرده است، که به گفته آن‌ها منطقی است زیرا ادعاهای تقلب در انتخابات توسط وکلای رئیس‌جمهور ذاتاً ارزش خبری دارند. فاکس گفته است که با پخش تکذیب‌های خود، طرف داستان Dominion را نیز ارائه کرده است.

این شبکه در ماه مارس با شکست مواجه شد، زمانی که قاضی دادگاه عالی دلاور، اریک دیویس، حکم داد که فاکس نمی تواند از دفاعیات آزادی بیان استناد کند، زیرا اظهاراتی که پخش می کند نادرست، افتراآمیز بوده و تحت حمایت های قانونی مطبوعات تحت متمم اول قانون اساسی ایالات متحده قرار نمی گیرد. فاکس اکنون تا حد زیادی به این استدلال محدود شده است که Dominion نمی تواند سوء نیت واقعی را اثبات کند.

آیا دو طرف هنوز هم می توانند به توافق برسند؟

احتمالاً، اما کارشناسان بعید می‌دانند که این امر بعید است، زیرا دو طرف به مدت دو سال به شدت به این پرونده پرداخته‌اند و آن را بیش از یک اختلاف تجاری ساده توصیف کرده‌اند.

Dominion استدلال کرده است که رفتار فاکس به دموکراسی آمریکایی آسیب رسانده است و این شبکه باید برای عبور از مرز بین روزنامه‌نگاری و پیگیری بی‌دیده رتبه‌بندی پاسخگو باشد. فاکس شکایت Dominion را حمله به مطبوعات آزاد خواند و موضع خود را در این پرونده دفاع از روزنامه‌نگاری و تنوع ایده‌ها در میدان عمومی قرار داد.

در مورد خسارت ها چطور؟

فاکس به اعتبار برآورد خسارت Dominion حمله کرده و گفته است که این تخمین بر اساس پیش‌بینی‌های رشد غیرواقعی و فرضیات نادرست است. این شبکه گفته است که Dominion در سال 2018 تنها 80 میلیون دلار ارزش داشت و علیرغم ادعاهای نادرست در مورد تقلب در انتخابات، به رشد خود ادامه داده و درآمدهای بالایی به دست آورده است.

Dominion از مدل خسارت خود دفاع کرده است که گفته است بر اساس روش های استاندارد حسابداری صنعت است. یک گزارش کارشناسی که توسط این شرکت سفارش داده شد، تعداد زیادی قرارداد از دست رفته را به پوشش فاکس نسبت داد، اگرچه بسیاری از این گزارش همچنان در مهر و موم باقی مانده است. بیشتر از این جزئیات احتمالاً زمانی که کارشناس Dominion شهادت می دهد، آشکار می شود.

(گزارش توسط جک کوئین؛ ویرایش توسط ویل دانهام و نولین والدر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.