توضیح دهنده-در انتخابات فیلیپین چه چیزی در خطر است؟

[ad_1] در اینجا برخی از مسائل مطرح است: هر نامزد چگونه حکومت می کند؟ بعید است که مارکوس مانند پدر مستبد خود حکومت کند، اگرچه می‌توان انتظار رهبری به سبک مردان قوی را داشت. این رویکرد در زمان رئیس جمهور فعلی رودریگو دوترته محبوب شد، کسی که تصویری به عنوان یک رهبر بی رحم و

کد خبر : 204378
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
توضیح دهنده-در انتخابات فیلیپین چه چیزی در خطر است؟

[ad_1]

در اینجا برخی از مسائل مطرح است:

هر نامزد چگونه حکومت می کند؟

بعید است که مارکوس مانند پدر مستبد خود حکومت کند، اگرچه می‌توان انتظار رهبری به سبک مردان قوی را داشت.

این رویکرد در زمان رئیس جمهور فعلی رودریگو دوترته محبوب شد، کسی که تصویری به عنوان یک رهبر بی رحم و بی معنی که کارها را انجام می دهد، پرورش داد.

در صورت انتخاب، مارکوس احتمالاً از نفوذ خانواده‌اش برای تحکیم قدرت از طریق جابه‌جایی، انتصابات و ارتباطات در بوروکراسی، قوه قضائیه و سایر نهادهای کلیدی استفاده می‌کند و اعضای شبکه گسترده سیاسی خود را جایگزین موانع احتمالی می‌کند.

او می توانست انتظار کنگره و سنای مطلوب تری نسبت به روبردو داشته باشد.

پیروزی روبردو رویکرد لیبرال تری را به همراه خواهد داشت و بر آموزش، مراقبت های بهداشتی، فقر و برابری جنسیتی تمرکز می کند، در حالی که نهادها و نظارت را تقویت می کند و رقابت بازار را تقویت می کند.

او متعهد شده است که رفاه اجتماعی مانند مزایای بیکاری و حمایت خانواده را بهبود بخشد.

با این حال، ریاست جمهوری روبردو احتمالاً با آشفتگی مواجه خواهد شد. او قبلاً به عنوان معاون رئیس جمهور که جرات به چالش کشیدن دوترته را داشت، هدف اصلی کمپین های نفرت و اطلاعات نادرست بوده است.

در مورد اقتصاد چطور؟

هیچ یک از کاندیداها از تجدید ساختار اقتصادی قابل توجهی حمایت نمی کنند، اگرچه هر دو قول داده اند که بهبود بیماری همه گیر را در اولویت قرار دهند و می توانند اصلاحات سرمایه گذاری، مانند کاهش تشریفات اداری را هدف قرار دهند.

Robredo متعهد شده است که سرمایه گذاری را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، هموار کردن زمینه های بازی برای تجارت و ترویج مشارکت های دولتی و خصوصی افزایش دهد.

مارکوس اطلاعات بسیار کمی در مورد سیاست‌ها فاش کرده است و از بحث‌های ریاست‌جمهوری و مصاحبه‌های رسانه‌ای پیچیده دوری می‌کند و بر پیامی ساده اما مبهم از وحدت تمرکز می‌کند. به عنوان مثال در پروژه های زیرساختی کلیدی، تداوم با دوترته انتظار می رود.

با این حال، برخی از مشاوران ریسک اقتصادی شانس بیشتری برای فساد و خویشاوندی در دوران ریاست جمهوری مارکوس، و زمینه برای تسویه حساب و تلافی در برابر مشاغل مرتبط با مخالفان خانواده دیده اند.

سیاست خارجی چگونه خواهد بود؟

روابط دیرینه فیلیپین با قدرت استعماری سابق، ایالات متحده، بعید است که از سوی هیچ یک از نامزدها تهدید شود، زیرا در طول سال‌های خصومت عمومی دوترته با واشنگتن پایدار بوده است.

اتحاد دفاعی برای امنیت داخلی و توانایی نظامی بسیار مهم است و حفظ آن برای روابط رئیس جمهور فیلیپین با نیروهای مسلح حیاتی است.

مارکوس به عنوان نامزد نزدیکتر به چین در نظر گرفته می شود و می تواند از منافع تجاری این کشور بهره مند شود. او طرفدار یک رویکرد دو طرفه است که مناسب‌تر برای پکن باشد، اما طرفداران رویکرد چندجانبه‌ای را که روبردو احتمالاً دنبال می‌کند ناامید خواهد کرد.

مارکوس در به رسمیت شناختن فیلیپین از نظر نظامی عمل گرا بوده است، بنابراین نباید انتظار موضع سختی داشت. روبردو با تحریکات چین مخالفت می کند و به پکن یادآوری می کند که یک حکم دادگاه بین المللی داوری در سال 2016 اکثر ادعاهای این کشور در دریای چین جنوبی را بی اعتبار کرد.

نقش دوترته چه بوده است؟

دوترته رابطه آزمایشی با روبردو داشته است، اما به طور مشخصی نسبت به مارکوس تحسین کرده و شایستگی او برای رهبری را زیر سوال برده است.

دوترته از مارکوس یا هیچ نامزد دیگری حمایت نکرده است، اما مهمتر از همه، او به دنبال حرکت علیه او یا لطمه زدن به شهرت او نبوده است.

یک پیروزی بزرگ برای مارکوس این بود که دختر رئیس‌جمهور، سارا دوترته-کارپیو، را به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری خود انتخاب کند، و به او کمک کرد تا برخی از پیروان فرقه‌گونه رئیس‌جمهور کنونی، به ویژه در رسانه‌های اجتماعی را جذب کند و رای‌دهندگان جدیدی را جذب کند.

پویایی این دو خانواده گمانه‌زنی‌هایی را در مورد شرایط پیش‌روی ایجاد کرده است که به تضمین ریاست‌جمهوری برای دوترته کمک کرد، که به نوبه خود راه را برای مارکوس هموار کرد.

قابل توجه دوترته بود که علناً از سیاستمدار و خواهر مارکوس جونیور، ایمی، برای تأمین مالی کمپین او تشکر کرد – که او بعداً آن را به عنوان یک شوخی رد کرد. او همچنین گهگاه از دیکتاتور فقید تمجید می کرد و پس از سال ها تلاش ناموفق خانواده، اجازه می داد جسد او را به قبرستان «قهرمانان» در مانیل منتقل کنند.

جانشینی برای دوترته چقدر مهم است؟

انتقام‌جویی‌های سیاسی در فیلیپین رایج است و روسای جمهور سابق اغلب با پیگرد قانونی مواجه می‌شوند یا حتی زندانی می‌شوند. دوترته چند دشمن پیدا کرده است.

اگرچه آنها هیچ لطمه ای بر محبوبیت او نگذاشتند، ریاست جمهوری دوترته مملو از رسوایی هایی بود که شامل متحدان یا منصوبان می شد، که برخی از آنها ممکن است بعداً دوباره ظاهر شوند.

فعالان و گروه‌های وکلا دوترته را به دلیل هزاران اعدام متهمان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر در طول جنگش با مواد مخدر مقصر می‌دانند و می‌توانند پس از ترک دفترش، اقدامات قانونی را آغاز کنند یا دادگاه کیفری بین‌المللی را برای از سرگیری تحقیقات لابی کنند.

روبردو از منتقدان سرسخت روش‌های مرگبار رئیس‌جمهور در مبارزه با مواد مخدر و جرایم بوده است و احتمالاً تحقیقات در مورد دوترته را امکان‌پذیر می‌کند. اما با دخترش به عنوان معاون رئیس جمهور و مدیریت مارکوس، او به خوبی عایق بندی می شود.

(ویرایش توسط کلارنس فرناندز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.