توضیح دهنده-بازار نزولی چیست؟

[ad_1] روز دوشنبه، فروش شدید ناشی از ترس از اینکه فدرال رزرو نرخ های بهره را در نشست روز چهارشنبه خود بالاتر از انتظارات قبلی افزایش دهد، باعث شد تا S&P 500 بیش از 20 درصد نسبت به بالاترین رکورد خود در ژانویه کاهش یابد، که به زبان عامیانه بسیاری در وال استریت تأیید شد.

کد خبر : 216944
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
توضیح دهنده-بازار نزولی چیست؟

[ad_1]

روز دوشنبه، فروش شدید ناشی از ترس از اینکه فدرال رزرو نرخ های بهره را در نشست روز چهارشنبه خود بالاتر از انتظارات قبلی افزایش دهد، باعث شد تا S&P 500 بیش از 20 درصد نسبت به بالاترین رکورد خود در ژانویه کاهش یابد، که به زبان عامیانه بسیاری در وال استریت تأیید شد. که در بازار نزولی است.

اما این اصطلاح به چه معناست؟

بازار گاو نر و خرس چیست؟

در وال استریت، اصطلاحات بازارهای “گاو نر” یا “خرس” اغلب برای توصیف روندهای صعودی یا نزولی گسترده در قیمت دارایی ها استفاده می شود. اما همه تحلیلگران بازارهای گاوی یا نزولی را یکسان تعریف نمی کنند و برخی از سرمایه گذاران به راحتی از این اصطلاحات استفاده می کنند.

S&P Dow Jones Indices یک بازار صعودی در S&P 500 را به عنوان افزایش 20 درصدی نسبت به پایین ترین سطح قبلی خود تعریف می کند. در اوج نهایی قبل از کاهش 20 درصدی بعدی به پایان می رسد.

این بازار نزولی را به عنوان کاهش حداقل 20 درصدی S&P 500 نسبت به اوج قبلی خود تعریف می کند. زمانی که شاخص به پایین‌ترین حد خود می‌رسد، پایان می‌یابد و سپس برای تعیین یک اوج جدید ادامه می‌یابد. S&P از قیمت های بسته شدن برای محاسبات خود استفاده می کند.

بازارهای گاوی در سهام و اوراق قرضه بسیار رایج تر از بازارهای نزولی هستند. در حالی که S&P 500 از سال 1948 به 12 بازار نزولی رسیده است، برخی از بازارهای صعودی 10 سال یا بیشتر دوام آورده اند. در همین حال، اوراق قرضه ایالات متحده در یک بازار صعودی 40 ساله قرار داشتند که برخی تحلیلگران می گویند اخیراً به پایان رسیده است.

چگونه می دانید چه زمانی از یکی به دیگری تغییر می کنید؟

بازارهای صعودی در سهام معمولاً همزمان با رشد اقتصاد یا بازگشت پس از یک رکود کوتاه مدت است.

در همین حال، بازارهای نزولی اغلب به رکود منجر می‌شوند و تا زمانی که سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند بدترین رکود اقتصادی پشت سرشان است ادامه می‌یابد. به گفته شرکت تحقیقات سرمایه گذاری CFRA، 9 بازار از 12 بازار نزولی از سال 1948 با رکود همراه بوده است.

بازارهای خرس چقدر دوام دارند؟

طبق گزارش CFRA، بازارهای نزولی S&P 500 از سال 1946 به طور متوسط ​​389 روز تقویمی به پایان رسیده است و سپس دو سال دیگر برای بازگشت به بالاترین سطح قبلی خود طول کشیده است.

اما طیف گسترده ای وجود دارد. طبق گزارش CFRA، آخرین بازار نزولی در اوایل سال 2020 تنها 33 روز به پایان رسید، در حالی که بازار خرس حبابی دات کام 20 سال پیش به 929 روز به پایان رسید.

ویژگی های تعیین کننده این یکی چیست؟

سهام‌های رشدی که قبلاً ارزش بالایی داشتند، در ماه‌های اخیر توسط سرمایه‌گذارانی که نگران این بودند که افزایش نرخ‌های بهره مصرف‌کنندگان را مجبور به بستن کمربندشان کند، به شدت تنبیه شده‌اند.

در شاخص بخش فناوری S&P 500، 91 درصد از سهام در حال حاضر 20 درصد یا بیشتر از بالاترین سطح خود در روز سه شنبه کاهش یافته اند، از جمله PayPal Holdings، که اکنون 77 درصد از رکورد خود در جولای گذشته سقوط کرده است.

در میان سهام در شاخص اختیاری مصرف کننده S&P 500، 88 درصد در بازارهای نزولی قرار دارند، از جمله Etsy که 77 درصد نسبت به بالاترین رکورد خود کاهش یافته و Carnival Corp با 68 درصد کاهش نسبت به بالاترین میزان خود.

در شاخص بخش خدمات ارتباطی، متا پلتفرم های مالک فیس بوک نسبت به بالاترین سطح خود در سال 2021 57 درصد کاهش یافته است و شرکت والت دیزنی 50 درصد سقوط کرده است.

سقوط اخیر بازار سهام، ارزش‌هایی را که در سال 2020 به بالاترین سطح خود از دوران دات کام رسید، کاهش داد. طبق داده‌های Refinitiv، S&P 500 اکنون حدود 17 برابر درآمد مورد انتظار قیمت دارد، که مطابق با میانگین PE آینده آن در 10 سال گذشته است.

(گزارش توسط دیوید راندال، لوئیس کراوسکوپف و نوئل راندویچ، ویرایش توسط مگان دیویس و ریچارد پولین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.