توضیح دهنده-استیبل کوین ها، دارایی هایی که بازار ارزهای دیجیتال را تکان می دهند چیست؟ توسط رویترز

© رویترز. نمادهای ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، دش، اتریوم، ریپل و لایت کوین در این تصویر تصویری که در 2 ژوئن 2021 گرفته شده است، مشاهده می شود. رویترز/فلورانس لو/تصویر نوشته الیزابت هاوکرافت لندن (رویترز) – اکثر ارزهای دیجیتال با نوسانات قیمت مشکل عمده ای دارند، اما یک زیر مجموعه از سکه ها

کد خبر : 206730
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
توضیح دهنده-استیبل کوین ها، دارایی هایی که بازار ارزهای دیجیتال را تکان می دهند چیست؟  توسط رویترز



© رویترز. نمادهای ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، دش، اتریوم، ریپل و لایت کوین در این تصویر تصویری که در 2 ژوئن 2021 گرفته شده است، مشاهده می شود. رویترز/فلورانس لو/تصویر

نوشته الیزابت هاوکرافت

لندن (رویترز) – اکثر ارزهای دیجیتال با نوسانات قیمت مشکل عمده ای دارند، اما یک زیر مجموعه از سکه ها برای حفظ ارزش ثابت طراحی شده است: استیبل کوین ها.

از آنجایی که قیمت ارزهای دیجیتال در این هفته به شدت کاهش یافت و بیت کوین تنها در هشت روز حدود یک سوم ارزش خود را از دست داد، قرار بود استیبل کوین ها از هرج و مرج جدا شوند.

اما یک سقوط غیرمنتظره در چهارمین استیبل کوین بزرگ TerraUSD که از نرخ دلاری 1:1 شکسته شد، دوباره توجه طبقه دارایی را به خود جلب کرد.

در اینجا چیزی است که شما باید بدانید:

استیبل کوین ها چیست؟

استیبل کوین ها ارزهای رمزنگاری شده ای هستند که برای محافظت در برابر نوسانات وحشی طراحی شده اند که استفاده از دارایی های دیجیتال برای پرداخت ها یا ذخیره ارزش را دشوار می کند.

آنها سعی می کنند نرخ مبادله ثابتی را با ارزهای فیات حفظ کنند، به عنوان مثال از طریق پیوند 1:1 دلار آمریکا.

آنها چقدر مهم هستند؟

ارزش بازار استیبل کوین‌ها در حدود 170 میلیارد دلار است که آن‌ها را بخش نسبتاً کوچکی از کل بازار ارزهای دیجیتال است که طبق داده‌های CoinMarketCap در حال حاضر حدود 1.2 تریلیون دلار ارزش دارد.

اما محبوبیت آنها در سال های اخیر افزایش یافته است. بزرگترین استیبل کوین، دارای ارزش بازار حدود 80 میلیارد دلار است که از 4.1 میلیارد دلار در ابتدای سال 2020 افزایش یافته است.

بر اساس داده های CoinMarketCap، استیبل کوین شماره 2، 49 میلیارد دلار ارزش بازار دارد.

در حالی که داده‌های مربوط به کاربردهای خاص استیبل‌کوین‌ها به سختی به دست می‌آیند، آنها نقش مهمی برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال دارند و به آن‌ها اجازه می‌دهند در برابر افزایش قیمت بیت‌کوین محافظت کنند یا پول نقد بی‌کار را بدون انتقال مجدد آن به ارز فیات ذخیره کنند.

فدرال رزرو ایالات متحده https://www.federalreserve.gov/publications/files/financial-stability-report-20220509.pdf در گزارش دوسالانه ثبات مالی خود در روز سه شنبه هشدار داد که استیبل کوین ها به طور فزاینده ای برای تسهیل تجارت اهرمی در سایر ارزهای دیجیتال استفاده می شوند.

جوزف ادواردز، رئیس استراتژی مالی شرکت رمزنگاری Solrise می‌گوید از سال 2018 به بعد، استیبل کوین‌ها به طور فزاینده‌ای در تجارت بین‌المللی و به عنوان راهی برای جلوگیری از کنترل سرمایه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. او گفت که استیبل کوین تتر به ویژه برای تجارت در چین و آمریکای جنوبی و اطراف آن استفاده می شود.

چطورکار می کنند؟

دو نوع اصلی از استیبل کوین وجود دارد: آنهایی که توسط ذخایری شامل دارایی‌هایی مانند ارزهای ثابت، اوراق قرضه، اوراق تجاری یا حتی سایر توکن‌های رمزنگاری پشتیبانی می‌شوند، و آنهایی که الگوریتمی یا غیرمتمرکز هستند.

استیبل کوین‌های اصلی مانند تتر، کوین USD و Binance USD دارای پشتوانه ذخیره هستند: آنها می‌گویند که دارایی‌های دلاری کافی برای حفظ نرخ مبادله ۱:۱ دارند.

این شرکت ها می گویند که یکی از استیبل کوین های آنها همیشه می تواند با یک دلار مبادله شود.

استیبل کوین‌های دارای پشتوانه دارایی در سال‌های اخیر تحت فشار قرار گرفته‌اند تا در مورد میزان ذخایر خود و اینکه آیا دلار کافی برای پشتیبان‌گیری از تمام سکه‌های دیجیتال در گردش دارند، شفاف باشند.

در همین حال TerraUSD یک استیبل کوین الگوریتمی است. یعنی ذخایر ندارد. در عوض، قرار بود ارزش آن با یک مکانیسم پیچیده که شامل مبادله سکه‌های TerraUSD با یک ارز دیجیتال شناور آزاد به نام Luna برای کنترل عرضه است، حفظ شود.

چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟

مکانیسم پایداری TerraUSD در این هفته زمانی که سرمایه‌گذاران اعتماد خود را به Luna از دست دادند، در بحبوحه رکود گسترده‌تر در بازارهای ارزهای دیجیتال، از کار افتاد. قیمت TerraUSD به 30 سنت سقوط کرد.

در تئوری، با وجود این، استیبل کوین های دارای پشتوانه دارایی باید ثابت بماند.

اما تتر همچنین روز پنجشنبه برای اولین بار از سال 2020 از پیوند دلاری خود جدا شد و تا 95 سنت کاهش یافت.

تتر به دنبال اطمینان دادن به سرمایه گذاران بود و در وب سایت خود گفت که دارندگان همچنان می توانند توکن های خود را با نرخ 1:1 بازخرید کنند.

رگولاتورها چه می گویند؟

در حالی که رگولاتورها در سطح جهانی تلاش می کنند قوانینی را برای بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کنند، برخی از استیبل کوین ها را به عنوان یک خطر خاص برای ثبات مالی برجسته می کنند – به عنوان مثال، اگر افراد زیادی سعی کنند استیبل کوین های خود را به طور همزمان نقد کنند.

در گزارش ثبات خود، فدرال رزرو هشدار داد که استیبل کوین‌ها در برابر سرمایه‌گذاران آسیب‌پذیر هستند، زیرا دارایی‌هایی هستند که می‌توانند ارزش خود را از دست بدهند یا در مواقع استرس بازار نقد شوند. بنابراین، اجرا بر روی استیبل کوین می‌تواند با ایجاد استرس بر روی این دارایی‌های اساسی، به سیستم مالی سنتی سرایت کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.