توضیحات نمکی درباره کمبود سرم در کشور/ لزوم پرهیز از هرگونه تردد و تجمع

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۲ هزار و ۵۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. همچنین ۶ هزار و ۹۳۲ نفر

کد خبر : 88465
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
توضیحات نمکی درباره کمبود سرم در کشور/ لزوم پرهیز از هرگونه تردد و تجمع

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۲ هزار و ۵۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

همچنین ۶ هزار و ۹۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

براین اساس در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال فوری تخت‌های ICU و دستگاه‌ ونتیلاتور برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مشهد یکی از مناطق قرمز است که با موج مرگباری از کرونا در این روزها درگیر شده است. 

در همین رابطه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران بنابر اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با توجه به شیوع موج پنجم کرونا اقدام به ارسال فوری تخت‌های ICU، دستگاههای‌ ونتیلاتور و سایر تجهیزات و ملزومات پزشکی جهت مقابله با کووید ۱۹ کرده است.

تجهیزات ارسال شده برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل ۵۰ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی ثابت، ۲۵ تخت ICU، ۱۵ دستگاه ونتیلاتور، به همراه تشک‌های مواج، اتوآنالیزر، سل کانتر، ساکشن، الکتروکاردیوگراف و … است.

اعمال محدودیت‌ها در اختیار وزارت بهداشت نیست

در همین رابطه سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه‌ی بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهر مشهد، با اشاره به محدودیت‌های تردد در مشهد، بیان کرد: ما در وزارت بهداشت اختیارات محدودی داریم، فقط پیشنهاد می‌دهیم و تصمیم برای مواردی مثل اعمال محدودیت‌ها با وجودی که ما پیشنهاد می‌دهیم در اختیار ما نیست.

وی ادامه داد: باید این مسائل برود در کمیته‌های مربوطه و آنجا علیرغم اینکه باید با نظرات وزارت بهداشت تصمیم‌گیری شود، آنجا دستگاه‌های متعددی است و این پیشنهادات را بررسی می‌کنند و مبتنی بر اقتضای کشور تصمیم می‌گیرند.

نمکی افزود: پیشنهاد ما از روز نخست محدود کردن تردد و محدود کردن پرواز بوده است و به شدت معترض بودیم که هر روز تعداد زیادی از افراد از جاهای مختلف به خصوص نقاط آلوده می‌آیند، وقتی از استان آلوده به ویروس دلتا، تعداد قابل‌توجهی پرواز به سمت مشهد و خراسان رضوی داشتیم، همان روز برای ما مسلم بود که کانون آلودگی دارد جابجا می شود.

بستری ۹۶۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تهران

در پایتخت هم اوضاع کرونا بحرانی است و تعداد بستری‌ها روز به روز در حال زیاد شدن است.

علیرضا زالی در جمع خبرنگاران با اشاره به موارد بیماری کرونا در تهران گفت: در مجموع تا ساعت ۸ صبح امروز ۹۶۲۰ بیمار در بیمارستان های تهران بستری هستند.

 وی ادامه داد: همچنین در بخش مراقبت‌های ویژه ۲۵۴۰ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

 زالی با اشاره به موارد جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در تهران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته مجموعاً ۱۹۰۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های تهران بستری شدند. همچنین مراجعین سرپایی به مراکز بهداشتی درمانی در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ هزار نفر بوده است که چهار هزار نفر آنها به بخش بهداشت و ۲۱ هزار نفر نیز به مراکز سرپایی مراجعه کرده‌اند.

  همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۶ بیمار کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شده اند.

توضیحات نمکی درباره کمبود سرم در کشور

در این میان کمبود سرم و تجهیزات پزشکی هم مسئله را پیچیده کرده است. سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در این رابطه توضیحاتی داد.

وی در خصوص وضعیت ذخایر و توزیع داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی، افزود: در حال حاضر داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در کشور موجود و توزیع نیز به شکل مناسبی در حال انجام است، اما افزایش حجم تقاضا موجب شده است که در برخی از موارد مشکلاتی در سیستم توزیع ایجاد شود.

نمکی با اشاره به کمبود سرم مورد نیاز مراکز درمانی و داروخانه‌ها، خاطرنشان کرد: این مشکل به دلیل غیر فعال شدن خطوط تولید یکی از کارخانه‌های سرم سازی در کشور ایجاد شده است. که در این راستا، در چند روز اخیر سرم‌های مورد نیاز از خارج از کشور خریداری و تا چند روز آینده در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد. ضمن اینکه پس از آن نیز در میان داروخانه‌های سطح کشور توزیع خواهد شد و مشکل این حوزه برطرف می‌شود.

هرگونه تردد و تجمع سبب شعله ور شدن ویروس می‌شود

همچنین امروز علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص شرایط خاصی که در کشور و دنیا درپی شیوع کرونا شاهد آن هستیم، اظهار کرد: هرگونه تجمع و تردد سبب شعله ور شدن ویروس و حادتر شدن شرایط موجود خواهد شد که این موضوع منحصر به ایران نیست و در تمام جوامع هم وجود دارد.

او با بیان اینکه مبتلایان به کرونا لزوما نباید در بیمارستان بستری شوند، تاکید کرد: بستری شدن در بیمارستان به دلایل متعددی ممکن است شرایط انتقال ویروس را در جامعه افزایش دهد؛ برای مثال همراهان بیمار هم ممکن است آلوده شوند.

همچنین حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه اللّه امروز در نشست خبری پایان فاز یک کار آزمایی بالینی واکسن نوترکیب نورا اظهار کرد: فاز اول کارآزمایی بالینی این واکسن با ۷۰ داوطلب به پایان رسیده است. ما واکسن نورا را در سه دوز یک، ۲۱ و ۳۵ به داوطلبان تزریق کردیم.

او ادامه داد: نتایج اولیه کارآزمایی بالینی واکسن نورا نشان داد که عوارض خاصی در داوطلبان کارآزمایی بالینی از حاصل تزریق سه دوز بروز نکرده است و بیماران به جز علائم اولیه و طبیعی واکسن مانند درد و تب خفیف، علائم دیگری نداشتند.

۲۳۵۲۳۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.