توصیه هایی برای آنکه ترس های زندگی را کنار بزنیم

با این روش، ترس های زندگی رو فیتیله پیچ کن به گزارش هوشمند نیوز، ترس یکی از قدرتمندترین احساسات است و اثر بسیار قوی در ذهن و بدن شما دارد. همچنین می تواند زمانی ایجاد شود که با رویدادی غیر خطرناک مانند امتحانات، سخنرانی عمومی، شغل جدید، قرار عاشقانه و یا حتی مهمانی روبرو هستید.

کد خبر : 313687
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۳۵
توصیه هایی برای آنکه ترس های زندگی را کنار بزنیم


با این روش، ترس های زندگی رو فیتیله پیچ کن

به گزارش هوشمند نیوز، ترس یکی از قدرتمندترین احساسات است و اثر بسیار قوی در ذهن و بدن شما دارد.

همچنین می تواند زمانی ایجاد شود که با رویدادی غیر خطرناک مانند امتحانات، سخنرانی عمومی، شغل جدید، قرار عاشقانه و یا حتی مهمانی روبرو هستید. این یک پاسخ طبیعی به تهدیدی است که می تواند ذهنی یا واقعی باشد.

اضطراب کلمه ای است که ما برای برخی از انواع ترس ها استفاده می کنیم که معمولاً مربوط به فکر یا اتفاق ناگواری است که قرار است در آینده اتفاق بیفتد، نه در حال حاضر.

ترس و اضطراب در زندگی می تواند برای مدت کوتاهی دوام داشته باشد و بعد تمام شود، اما همچنین می تواند بسیار طولانی  شود و شما را درگیر خود کند. در بعضی موارد زندگی شما را تحت تأثیر خود قرارمی دهد و این امر در توانایی شما در غذا خوردن، خوابیدن، تمرکز، مسافرت، لذت بردن از زندگی یا حتی ترک خانه یا رفتن به محل کار یا مدرسه تأثیر می گذارد. ممکن است شما را از انجام کارهایی که می خواهید یا باید انجام دهید، باز دارد و همچنین بر سلامتی تأثیر دارد.

برخی از افراد بر اثر ترس پریشان شده و می خواهند از موقعیت هایی که ممکن است باعث ترس و اضطراب شود، دوری کنند. شکستن این چرخه می تواند دشوار باشد، اما روش های زیادی برای انجام آن وجود دارد. می توانید بیاموزید که احساس ترس کمتری داشته باشید و با ترس روبرو شوید تا این امر مانع از زندگی شما نشود.

چه چیزی باعث ترس شما می شود؟

بسیاری از چیزها باعث می شود احساس ترس کنیم. ترس از بعضی چیزها – مانند آتش سوزی – می تواند شما را ایمن نگه دارد. ترس از شکست می تواند باعث تلاش بیشتر شود تا شکست نخورید، اما اگر این احساس بیش از حد قوی باشد، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

آنچه از آن می ترسید و چگونگی برخورد با آن در هر فرد متفاوت است. فقط دانستن اینکه چه چیزی و چرا باعث ترس شما می شود، می تواند اولین قدم برای حل مشکلات ترس باشد.

چه چیزی شما را مضطرب می کند؟

از آنجا که اضطراب نوعی ترس است، مواردی که در بالا در مورد ترس توضیح دادیم، در مورد اضطراب نیز صادق است.

کلمه “اضطراب” معمولا برای توصیف نگرانی یا هنگامی که ترس آزار دهنده است و به مرور زمان ادامه می یابد، استفاده می شود. همچنین زمانی به کار می رود که ترس مربوط به یک رویداد در آینده باشد تا زمان حاضر.

اضطراب کلمه ای است که اغلب هنگام توصیف ترس مداوم توسط متخصصان بهداشت استفاده می شود. اشکال احساس ترس و اضطراب بسیار شبیه بهم هستند، زیرا حس اصلی یکسان است.

احساس ترس و اضطراب چیست؟

وقتی احساس ترس و نگرانی شدیدی می کنید، ذهن و بدن خیلی سریع کار می کنند. این ها بعضی از مواردی است که ممکن است اتفاق بیفتد:

قلب شما خیلی سریع می تپد، شاید با ضربان بی نظم

افزایش تعداد تنفس

ضعف عضلانی

افزایش تعریق

احساس سستی روده ها

تمرکز دشوار

احساس سرگیجه

عدم توانایی حرکت (بر اثر شوک)

ناتوانی در غذا خوردن

عرق گرم و سرد

دهان خشک

تنش عضلانی

این موارد به این دلیل اتفاق می افتد که بدن با احساس ترس، شما را برای مواقع اضطراری آماده می کند، بنابراین باعث می شود خون به سمت عضلات سرازیر شود، قند خون را افزایش داده و به شما توانایی ذهنی می دهد تا روی چیزهایی که بدن آن را تهدید تلقی می کند، تمرکز کنید.

با اضطراب، در طولانی مدت، ممکن است برخی از علائم فوق و همچنین احساس ترس آزاردهنده داشته باشید و دچار تحریک پذیری، مشکلات خواب و سردرد شوید یا در شروع کار و برنامه ریزی برای آینده مشکل پیدا کنید، شاید در رابطه جنسی هم به مشکل بربخورید و همچنین اعتماد به نفس خود را از دست دهید.

چرا وقتی هیچ خطری واقعی وجود ندارد اینطور احساس می کنم؟

انسان های اولیه به پاسخ های سریع و قدرتمند ناشی از ترس احتیاج داشتند، زیرا اغلب در شرایط خطر جسمی قرار داشتند. با این حال، ما دیگر در زندگی مدرن با تهدیدهای مشابه روبرو نیستیم.

با این وجود، ذهن و بدن ما هنوز به همان شیوه  اجداد اولیه مان کار می کنند و ما نسبت به نگرانی های مدرن مثل قبوض، مسافرت و موقعیت های اجتماعی واکنش های یکسانی داریم. اما ما نمی توانیم از این مشکلات فرار یا به شکل فیزیکی با آن ها برخورد کنیم!

احساس فیزیکی ترس به خودی خود می تواند ترسناک باشد، به خصوص اگر آن ها را تجربه می کنید و نمی دانید چرا یا وقتی متناسب با وضعیت نیستند. به جای هشدار دادن در مورد یک خطر و آماده کردن شما برای پاسخ به آن، ترس یا اضطراب می تواند برای هر گونه تهدید ذهنی، که ممکن است خیالی یا جزئی باشد، ایجاد شود.

چرا ترس من از بین نمی رود تا دوباره احساس عادی بودن کنم؟

هنگامیکه با چیزی ناآشنا روبرو هستید، ممکن است ترس یک احساس یک طرفه باشد.

همچنین می تواند یک مشکل طولانی و روزمره باشد – حتی اگر نتوانید دلیل خاصی پیدا کنید. بعضی از افراد بدون هیچ گونه محرک خاصی احساس اضطراب مداوم دارند.

عوامل زیادی برای ترس در زندگی روزمره وجود دارد و شما همیشه نمی توانید دقیقاً بگویید که چرا ترسیده اید یا احتمال اینکه به شما آسیب برساند، چقدر است. حتی اگر می بینید چه نسبتی از ترس وجود دارد، قسمت عاطفی از مغز سیگنال های خطر را به بدن شما ارسال می کند.

بعضی اوقات برای مقابله با ترس به روش های روحی و جسمی نیاز دارید.

حمله وحشت چیست؟

حمله پانیک هنگامی است که ترس روانی و فیزیکی را تجربه می کنید. علائم ذکر شده در “احساس ترس و اضطراب چیست؟” . افرادی که دچار حمله وحشت هستند می گویند که نفس کشیدن برایشان مشکل می شود و ممکن است نگران این باشند که دچار حمله قلبی شده اند یا کنترل بدن خود را از دست دهند.

فوبیا چیست؟

فوبیا ترس شدید از حیوان، شی، مکان یا موقعیتی خاص است. افراد مبتلا به فوبیا نیاز مبرم دارند تا از تماس با علت خاص اضطراب یا ترس خودداری کنند. فکر برخورد با علت ترس، شما را دچار اضطراب یا ترس و وحشت می کند.

چگونه بدانم که به کمک نیاز دارم؟

ترس و اضطراب می تواند همه ما را و در هر زمانی تحت تأثیر قرار دهد. فقط وقتی شدید و طولانی مدت است، پزشکان آن را به عنوان یک مشکل سلامت روان طبقه بندی می کنند. اگر چندین هفته احساس اضطراب کردید، اگر احساس می کنید ترس زندگی تان را مختل کرده، اگر فوبیا باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی روزمره شده است، یا دچار بروز حملات وحشت می شوید بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

در حد امکان با ترس خود روبرو شوید

اگر همیشه از موقعیت هایی که باعث ترس شما می شود، دوری می کنید، ممکن است از کارهایی که می خواهید یا باید انجام دهید، دست بکشید. شما نمی دانید که آیا اوضاع همیشه به همان شکلی که انتظار دارید بد است، بنابراین فرصتی را برای دست یافتن به نحوه مدیریت ترس خود و کاهش اضطراب را از دست می دهید. اگر این الگو را پیش بگیرید، مشکلات اضطراب افزایش می یابد. قرار گرفتن در معرض ترس ها خود می تواند روشی مؤثر برای غلبه بر این اضطراب باشد.

خودت را بشناس

سعی کنید در مورد ترس یا اضطراب خود بیشتر بدانید. یک دفترچه برای اضطراب و تفکرات داشته و یادداشت کنید که چگونه و چه موقع اتفاق می افتد. می توانید برای مقابله با ترس، اهداف کوچک و قابل دستیابی خود را تعیین کنید. می توانید لیستی از مواردی را که به شما کمک می کند، در مواقعی که احتمالاً می ترسیدید یا مضطرب می شوید، به همراه داشته باشید. این ترفند می تواند روشی مؤثر برای پرداختن به عوامل اساسی که در اضطراب شما نقش دارند، باشد.

ورزش

بیشتر ورزش کنید. ورزش نیاز به تمرکز دارد و این می تواند ذهن شما را از ترس و اضطراب دور کند.

تمرین آرامش

یادگیری تکنیک های آرامش بخش می تواند در احساس روحی و جسمی ترس به شما کمک کند. مثلا شانه های خود را رها کنید و نفس عمیقی بکشید. یا خود را در مکانی آرامش بخش تصور کنید. همچنین می توانید یادگیری چیزهایی مانند یوگا، مدیتیشن، ماساژ یا گوش دادن به پادکست های سلامتی بنیاد سلامت روان را امتحان کنید.

تغذیه سالم

میوه و سبزیجات زیادی بخورید و از مصرف قند زیاد خودداری کنید. کاهش میزان قند خون باعث ایجاد احساس اضطراب می شود. از نوشیدن زیاد چای و قهوه خودداری کنید، زیرا کافئین می تواند سطح اضطراب را افزایش دهد.

اجتناب از مصرف الکل

معمولا افراد وقتی عصبی می شوند، مصرف الکل آن ها بالا می رود. برخی افراد الکل را “شهامت مستی” می نامند، اما عوارض جانبی الکل می تواند باعث ترس و اضطراب شود.

درمان های مکمل

برخی افراد می دانند که روش های درمانی یا درمان های مکمل، مانند تکنیک های آرامش، مدیتیشن، یوگا یا تای چی به آن ها کمک می کند تا با اضطراب خود کنار بیایند.

ایمان / معنویت

اگر مذهبی یا روحانی هستید، این مورد می تواند راهی برای احساس ارتباط شما با چیزی بزرگتر از خودتان بدهد. ایمان می تواند راهی برای مقابله با استرس های روزمره فراهم کند و حضور در کلیساها و سایر گروه های ایمان شما را به یک شبکه پشتیبانی ارزشمند متصل می کند.

چگونه می توانم کمک بگیرم؟

صحبت های درمانی

گفتگو درمانی، مانند مشاوره یا رفتار درمانی شناختی برای افرادی که مشکلات اضطرابی دارند از جمله رفتار درمانی شناختی رایانه ای، بسیار مؤثر است که شما را از طریق یک سری تمرین های خودیاری روی صفحه می برد. برای اطلاعات بیشتر به روانشناس خود مراجعه کنید.

دارو

از داروهای درمانی برای ارائه کمک های کوتاه مدت استفاده می شود تا در این مدت به ریشه مشکلات اضطرابی پرداخته شود. داروها ممکن است در صورت ترکیب با سایر درمان ها یا پشتیبانی از آن ها بسیار مفید باشند.

گروه های پشتیبانی

می توانید در مورد مدیریت اضطراب چیزهای زیادی را با پرسیدن از افراد دیگری که تجربه مشابهی داشته اند، یاد بگیرید. گروه های پشتیبانی محلی یا گروه های خودیاری افراد را با تجربیات مشابه جمع می کنند تا بتوانند داستان های یکدیگر را بشنوند، نکاتی را به اشتراک گذاشته و یکدیگر را برای امتحان روش های جدیدی برای مدیریت اضطراب ترغیب کنند. پزشک، کتابخانه یا دفتر مشاوره شهروندان محلی جزئیات مربوط به گروه های پشتیبانی را در اختیار شما قرار می دهد.

 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.