توصیه روزنامه جمهوری اسلامی به منتقدان دولت: بودن و نبودن یک عکس در نشست خبری وزیران خارجه ایران و عربستان را مستمسک حمله به دولت قرار ندهید

[ad_1] اینکه نشست خبری وزرای خارجه دو کشور در فلان سالن به دلیل وجود فلان عکس به سالن دیگری منتقل شد یا اگر چنین اتفاقی در زمان دولت دیگری رخ می‌داد چه‌ها که نمی‌کردند و چه چیزها که نمی‌گفتند و… حواشی و زوائدی هستند که هیچکس نباید خود را به آنها مشغول کند به ویژه

کد خبر : 363077
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۹
توصیه روزنامه جمهوری اسلامی به منتقدان دولت: بودن و نبودن یک عکس در نشست خبری وزیران خارجه ایران و عربستان را مستمسک حمله به دولت قرار ندهید

[ad_1]

اینکه نشست خبری وزرای خارجه دو کشور در فلان سالن به دلیل وجود فلان عکس به سالن دیگری منتقل شد یا اگر چنین اتفاقی در زمان دولت دیگری رخ می‌داد چه‌ها که نمی‌کردند و چه چیزها که نمی‌گفتند و… حواشی و زوائدی هستند که هیچکس نباید خود را به آنها مشغول کند به ویژه فعالان سیاسی، اهل فکر و نظر و صاحبان اندیشه و قلم.

ما مشکلات انباشته‌ زیادی در تمام زمینه‌ها داریم که با قطع نظر از اینکه چه کسانی در به وجود آمدن آنها مقصرند، مشکلات کشور هستند و به همه مربوط می‌شوند. اکنون زمان وقت تلف کردن برای پرداختن به حواشی نیست، وقت‌ها، نیروها و همت‌ها باید صرف همکاری برای حل مشکلات کشور و مقابله با کسانی شوند که آرزوی براندازی اصل نظام را دارند. غفلت از این امر اصلی و مهم باعث مشغول شدن به امور حاشیه‌ای می شود.

فعالان سیاسی ما باید از فرهنگ خودمطلق‌ پنداری و دیگران را سرتاپا منفی ‌انگاری فاصله بگیرند و ضمن حفاظت از اصول قابل قبول و منطقی فکری خود، کار دیگران را هرجا که نادرست است نقد کنند و هرجا که درست است مورد تأیید قرار دهند.

احزاب و جناح‌های رقیب در غرب در عین حال که با همدیگر بشدت برای کسب قدرت رقابت می‌کنند، وقتی پای حفاظت از منافع ملی به میان می‌آید، با هم متحد می‌شوند و در مقابل دشمن مشترک همچون ید واحده عمل می‌کنند. این، دستور اسلام است ولی افسوس که ما مسلمان‌ها آن را به فراموشی سپرده‌ایم و غیرمسلمانان در عمل به آن کوشا هستند.

این درست است که دستگاه‌های رسمی دولتی نباید از چارچوب‌های رسمی در اماکن و امور تشریفاتی خارج شوند ولی هنگامی که چنین اتفاقی می‌افتد، رقبا نباید آن را به وسیله‌ای برای انتقام گرفتن تبدیل کنند و درصدد بهره ‌برداری تبلیغاتی برآیند. همه اهل یک خانه هستیم و باید در رفع نواقص بکوشیم و در این راه، نصیحت و هدایت را بر سایر برخوردها ترجیح دهیم. البته مسئولان وزارت امور خارجه هم نباید از شیطنت عناصر افراطی غفلت کنند.

اینهم درست است که ایجاد مشکل در روابط میان ایران و عربستان به اصحاب تفکر افراطی مربوط است ولی اکنون که دولت کنونی به هر دلیل درصدد ترمیم رابطه برآمده و در این مسیر به موفقیت‌های زیادی رسیده، همه باید از این اقدام استقبال و برای موفقیت بیشتر آن به دولت کمک کنند. از اینکه هیچ معارضی در برابر تحسین روابط ایران و عربستان سینه سپر نمی‌کند و کفن‌پوش و تابلوی تهدید در دست به خیابان‌ها نمی‌آید، همه باید خوشحال باشند. به عوارض مثبت ازسرگیری روابط ایران و عربستان که یکی از آنها توقف جنگ یمن است فکر کنید و ببینید که جلوگیری از ادامه خون‌ریزی در یک کشور مسلمان آنهم با بودجه سایر مسلمانان و مانع شدن از آوارگی، گرسنگی، قحطی، بیماری‌های واگیر، ویرانی‌های وسیع و توقف آموزش و فرهنگ، چه واقعه مهمی است که خوشبختانه با ازسرگیری روابط ایران و عربستان رخ داده است. همه باید دولت را به ادامه توسعه روابط با سایر کشورها تشویق کنیم. تحقق این هدف فقط با پرهیز از حاشیه ‌پردازی میسر است.

23302

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.