توسل به ایده‌های آخرالزمانی در جنگ اسرائیل و حماس/ چگونه صهیونیسم مسیحی مانع صلح در غزه است؟

[ad_1] رسول سلیمی: در چند هفته گذشته، جهان شاهد ادامه مقاومت فلسطینیان در برابر آوارگی اجباری تحمیل شده از سوی اسرائیل بودیم. در این راستا نشانه‌های قوی از نقش غیرقابل‌انکار جنبش قدرتمند صهیونیست مسیحی امریکا برجسته بوده است. صهیونیست‌های مسیحی خواستار حمایت بی‌قیدوشرط ایالات متحده از اخراج فلسطینی‌ها در اورشلیم و بمباران غیرنظامیان فلسطینی در

کد خبر : 454764
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
توسل به ایده‌های آخرالزمانی در جنگ اسرائیل و حماس/ چگونه صهیونیسم مسیحی مانع صلح در غزه است؟

[ad_1]

رسول سلیمی: در چند هفته گذشته، جهان شاهد ادامه مقاومت فلسطینیان در برابر آوارگی اجباری تحمیل شده از سوی اسرائیل بودیم. در این راستا نشانه‌های قوی از نقش غیرقابل‌انکار جنبش قدرتمند صهیونیست مسیحی امریکا برجسته بوده است. صهیونیست‌های مسیحی خواستار حمایت بی‌قیدوشرط ایالات متحده از اخراج فلسطینی‌ها در اورشلیم و بمباران غیرنظامیان فلسطینی در غزه هستند. رهبران صهیونیست مسیحی مرتباً مقاومت فلسطینیان را به‌عنوان یهودستیزی بازنمایی می‌کنند. اخیراً، جان هاگی، رئیس و بنیان‌گذار مسیحیان متحد برای اسرائیل (CUFI)، بزرگ‌ترین گروه لابی طرف‌دار اسرائیل در ایالات متحده، توییت کرد که اورشلیم و اسرائیل متعلق به مردم یهود هستند و مسیحیان را تشویق کرد تا “در برابر شر ایستادگی کنند” و “عشق و حمایت بی‌قیدوشرط از اسرائیل” را نشان دهند.

صهیونیسم مسیحی چیست؟

صهیونیسم مسیحی بزرگ‌ترین جنبش حمایت از سیاست‌های اقتدارگرا در دولت اسرائیل و خارج از آن و به‌عنوان جبهه‌ای قدرتمند در ایالات متحده محسوب می‌شود. فعالان جنبش صهیونیست مسیحی معتقدند که یهودیان کنترل سرزمین کتاب مقدس اسرائیل را به دست خواهند گرفت و پایان جهان را به ارمغان می‌آورند. به باور این گروه تندرو زمانی که مسیحیان به نجات می‌رسند، غیرمسیحیان از جمله مسلمانان و یهودیان نابود خواهند شد.

توسل به ایده‌های آخرالزمانی در جنگ اسرائیل و حماس/ چگونه صهیونیسم مسیحی مانع صلح در غزه است؟

بیشتر بخوانید:

منافع اقتصادی جنگ غزه برای آمریکا؛ منابعی که طمع‌برانگیزند!

چشم‌انداز نبرد اسرائیل و حماس در سال ۲۰۲۴/ معضل اصلی تل‌آویو چیست؟

چهار نشانه‌ای که از پایان جنگ غزه خبر می‌دهند/ ادغام حماس و تشکیلات خودگران امکانپذیر است؟

این الهیات که ریشه در پروتستانیسم قرن شانزدهم در اروپا دارد و منعکس‌کننده زمینه استعماری آن دوره است، صهیونیسم مسیحی را به‌عنوان یک جنبش سیاسی و به‌عنوان بخشی از یک “جنبش بنیادگرا” تعریف می‌کند. زمانی که چهره‌هایی مانند لرد شافتسبری، جان نلسون داربی و ویلیام بلک استون، شروع به تبلیغ پیشگویی پایان زمان و ایده‌های میهن یهودی در فلسطین کردند. آرتور بالفور بریتانیایی که اعلامیه بالفور وعده یک سرزمین یهودی در فلسطین را داد، خود یک صهیونیست مسیحی بود، همان‌طور که رئیس‌جمهور ویلسون آن اعلامیه را با تشویق قاضی دادگاه عالی صهیونیست یهودی لوئیس براندیس امضا کرد.

تفاوت صهیونیسم یهودی و صهیونیسم مسیحی

صهیونیسم یهودی نسخه‌ای پیشرفته و جدیدتر از صهیونیسم مسیحی است، اما اتحاد بین اکثریت صهیونیست‌های یهودی در اروپا باهدف ساختن یک دولت یهودی و تجمیع صهیونیست‌های مسیحی دنبال شد. در واقع، این صهیونیست‌های مسیحی بودند که قدرت امپریالیستی و نظامی لازم برای اشغال فلسطین را بعد از سقوط امپراتوری عثمانی عهده‌دار شدند و جامعه ملل به رهبری قدرت‌های اکثریت مسیحی غربی بود که در نهایت فلسطین و اسرائیل را تقسیم کرد. بدون شک، رهبران مسیحی صهیونیست، جابه‌جایی یهودیان از اروپا به فلسطین را به‌عنوان یک راه‌حل مناسب برای “مسئله یهودیان” می‌دانستند که به‌موجب آن دولت یهودی به‌عنوان نماینده منافع امپریالیستی غرب در یک منطقه استراتژیک ژئوپلیتیکی تشکیل شد.

باورهای الهیاتی صهیونیست‌های مسیحی

بسیاری از صهیونیست‌های مسیحی تأسیس دولت اسرائیل در سال ۱۹۴۸ را که به اخراج حدود ۷۵۰،۰۰۰ فلسطینی منجر شد، به عنوان تحقق پیشگویی کتاب مقدس می‌بینند. اشغال کرانه باختری، غزه و بلندی‌های جولان توسط اسرائیل که در سال ۱۹۶۷ اغاز شد، به طور مشابه به عنوان نشانه ای از این تفسیر می‌شود که خدا اسرائیل را برکت می‌دهد و راه را برای بازگشت عیسی هموار می‌کند. جنگ‌های بعدی، تهاجمات و تهاجمات به عنوان اقدامات فزاینده ای دیده می‌شود که پیش بینی آخرالزمان است که مسیحیان را به نجات و نابودی غیر مسیحیان می‌رساند. به عبارت دیگر، صهیونیسم مسیحی به درگیری، به ویژه تجاوز دولت اسرائیل به فلسطینیان، پاسخ مثبت می‌دهد.

رشد فزاینده صهیونیسم مسیحی در جهان

امروزه تخمین زده می‌شود که تعداد صهیونیست‌های مسیحی به حداقل ده‌ها میلیون نفر می‌رسد که بسیار بیشتر از جمعیت یهودیان جهان است. در ایالات متحده، صهیونیست‌های مسیحی پرشمارترین و راست‌گراترین بلوک رأی‌دهنده برای اسرائیل هستند. بزرگ‌ترین سازمان صهیونیست مسیحی، CUFI، دارای ۱۰ میلیون عضو است که تشکیل دهنده ۱۰۰،۰۰۰ عضو متعلق به کمیته روابط عمومی امریکا و اسرائیل یا ایپک، سازمان لابی گری بسیار معروف طرفدار اسرائیل است. چه آنکه یک نفر از هر چهار بزرگسال در ایالات متحده به عنوان مسیحی انجیلی شناخته می‌شود و ۸۰ درصد از مسیحیان انجیلی یا ۲۰ درصد از جمعیت ایالات متحده معتقدند که جمع اوری میلیون‌ها یهودی توسط دولت اسرائیل نشان دهنده نزدیک شدن به امدن دوم عیسی است.

قدرت صهیونیست‌های مسیحی در امریکا

بسیاری از ضد فلسطینی‌ترین سیاست‌های ایالات متحده توسط صهیونیست‌های مسیحی هدایت می‌شود. برای نمونه سیاست خارجی دونالد ترامپ در مورد اسرائیل توانست تا حد زیادی پایگاه مسیحی انجیلی به خود جلب کند. صهیونیست‌های مسیحی بالاترین مقامات دولت ترامپ، از جمله مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور را اشغال کردند و در چهار سال ریاست‌جمهوری ترامپ شاهد تغییرات چشمگیر جناح راست در سیاست ایالات متحده در قبال اسرائیل بود. درحالی‌که بیشتر پول صهیونیست‌های مسیحی از طریق کلیساها جریان می‌یابد و بنابراین ردیابی آن دشوار است، صهیونیست مسیحی سالانه میلیون‌ها دلار تحت عنوان حمایت از مهاجرت یهودیان به اسرائیل کمک می‌کنند.

صهیونیسم مسیحی مانع صلح در غزه

نادیده‌گرفتن تأثیر صهیونیسم مسیحی بر استعمار فلسطین، نادیده‌گرفتن جنبش اصلی و بزرگ‌ترین جنبش جهانی است که از سویی به دنبال کنترل کامل یهودیان در فلسطین است. صهیونیسم مسیحی حداقل از زمان اعلامیه بالفور در سال ۱۹۱۷ سیاست غرب در مورد فلسطین را هدایت کرده و همچنان ستون فقرات حمایت جهانی از اشغال فلسطین است. موضوعی که مانع الهیاتی جدی برای پایان جنگ اسرائیل و حماس در غزه محسوب می‌شود.

۳۱۱۲۱۳

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.